וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בנבחרת: "נבוא בחשבון עם המתחמקים". עיני ממתין למקדוניה

12.6.2017 / 8:26

למרות ההצהרות בתקשורת, יו"ר ההתאחדות ממתין למשחק הבא לפני שיודיע לאלישע לוי שימשיך. המאמן ספג ביקורת, מספר שחקנים ישלמו מחיר לקראת הכינוס הבא. איתן טיבי: "מי שנמצא פה צריך להודות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. באים חשבון עם המתחמקים

"שחקן אחד פצוע, בסדר. שניים, שלושה, אבל שבעה? שמונה? אף אחד מהם לא אשם כל עוד לא הוכח אחרת, אבל נוצרה כאן תחושה לא טובה"

שלא תטעו, האחריות המלאה על הפסד הנבחרת אתמול (ראשון) היא כמובן על המאמן אלישע לוי, שספג ביקורת בעקבות ניהול המשחק. אבל מאחורי הדיבורים על הפסד צורם של הנבחרת, מסתתר מאז פרסום הסגל למחנה האימונים בגרמניה סיפור שאף אחד מהשחקנים לא ממש ידבר עליו לציטוט, אבל כל אחד מהם מוכן להתייחס אליו כשמכשיר ההקלטה סגור. אז תוכלו לשמוע שחקנים מאשימים שחקני נבחרת אחרים בהתחמקות מהמדים הלאומיים, לכאורה כמובן, ומדברים בצורה בוטה כלפי חלק מאלה שלא נמצאים איתם ויצאו לחופשה מוקדמת.

אבל מה שחשוב הוא לא מה השחקנים חושבים, אלא מה חושבים בצוות המקצועי. כזכור, עם פרסום הסגל למחנה פורסם בוואלה! ספורט כי קני סייף ומונס דאבור, שכיכבו במדי הקבוצות שלהם באותו ערב, הודיעו למנהל הנבחרת ישראל שצוצינסקי כי הם פצועים ולא יגיעו להתכנסות. לוי הודיע לשניים שהוא מאמין להם, אבל בפנים הרגיש מה סייף רוצה להשיג. מיד לאחר מכן החליטו בנבחרת כי הנוהל ישתנה. בהתאם לתקנון הקוד האתי, שחקנים יצטרכו מעתה אישור בכתב מרופא הנבחרת שמשחרר אותם מהפעילות וייתכן שחלק מהם יצטרכו להגיע מחו"ל במיוחד לצורך הבדיקה, או להמציא מסמך רפואי מהקבוצות שלהם. המטרה של ההנחיה הזאת לא קשורה לחוסר אמון, אלא לניסיון ליצור מעט סדר בנבחרת.

"שחקן אחד פצוע, בסדר. שניים, שלושה, אבל שבעה? שמונה? אף אחד מהם לא אשם כל עוד לא הוכח אחרת, אבל נוצרה כאן תחושה לא טובה, כאילו מי שרוצה יכול להיות חלק מסגל הנבחרת, ומי שלא יכול לשבת בחוץ. ברגע שאנשים סגרו חופשות קיץ, התחילה הבעיה. טל בן חיים, איתן טיבי, יוסי בניון, אייל גולסה. הם לא היו עם המשפחות שלהם בגלל הנבחרת ובעוד שבוע יוצאים למחנה. אז למה ששחקנים אחרים לא יקחו דוגמא?", אמרו בנבחרת.

לעניין הזה, כמובן, יהיו השלכות רחבות מצד המאמן. גורם בכיר בנבחרת הודה אתמול: "יהיו כאן שחקנים שנבוא איתם בחשבון", והוסיף כי: "עד המשחק לא דיברנו כדי לא לגרום לבעיות אבל עכשיו צריך לומר את האמת: יש שחקנים שלכאורה התחמקו מהנבחרת. שילמדו מרמי גרשון איך צריך להתנהג. שחקן, אחרי פציעה, הקדים את בואו ארצה כדי לעשות שיקום והגיע למשחק ולחדר ההלבשה כדי לעודד".

עוד בנושא:

מוקדמות מונדיאל: ישראל הובסה 3:0 על ידי אלבניה
יוסי בניון: "מתבייש בשביל האוהדים. כולם יודעים מי אלה ששרקו לי"
אלישע לוי: "היו לנו אנרגיות מטורפות". חלק מהשחקנים נגד הקהל
חורבן הבית: אורן יוסיפוביץ על המאזן הנוראי של הנבחרת בישראל

שחקני נבחרת ישראל אלמוג כהן, אייל גולסה, שיר צדק, ביברס נאתכו. ברני ארדוב
מאחורי הקלעים יש בעבוע/ברני ארדוב

2. הפסד במקדוניה ישנה את החלטת עיני?

"אלישע עדיין לא קיבל הודעה כזאת. עופר אמר לו שהוא ממשיך, אבל שום דבר עדיין לא רשמי ולא סופי. עד חודש נובמבר נודיע לו בכתב, כמו שההסכם מחייב", אמרו בהתאחדות. שם העריכו אתמול כי עיני ממתין למשחקים מול מקדוניה (2 בספטמבר), שרק הפסד בו עשוי לשנות את התוכניות

ועכשיו, לביזיון על כר הדשא. מבט אל דפי הסטטיסטיקה במחצית היה יכול להטעות. נבחרת ישראל שלטה מבחינת הנתונים על המגרש, כולל החזקת הכדור. אבל בכל זאת, אלישע לוי ירד בפיגור של שני שערים במחצית. מאמן הנבחרת כנראה הסתמך על הסטטיסטיקה הזאת. הוא לא ערך שום חילוף. אם תשאלו את שחקני הנבחרת, לא בטוח שמלבד בירם כיאל הם היו נוקבים בשמו של שחקן אחר שהיה אמור לפתוח בהרכב וזאת אולי הבעיה הגדולה של הנבחרת. כיאל עצמו נראה עצוב מאוד בחדר ההלבשה, אבל בסיום ידע להתעשת וסיפר לתקשורת כי הוא לא מבקר את המאמן. בנבחרת סיפרו כי הדובר שלומי ברזל הכין אותו היטב לשאלות שיגיעו. "כיאל, כמו השחקנים האחרים, קיבל הנחיות דרך ההרצאה שערך ברזל במחנה בגרמניה", אמרו בנבחרת.

עופר עיני עדיין בדעה שלוי צריך להמשיך, אם כי עדיין לא קיבל הודעה בכתב על מימוש האופציה, כפי שמתחייב בהסכם. על פי הסיכום, עיני מחויב להודיע לאלישע לוי בכתב מהי החלטתו עד חודש נובמבר. "אלישע עדיין לא קיבל הודעה כזאת. עופר אמר לו שהוא ממשיך, אבל שום דבר עדיין לא רשמי ולא סופי. עד חודש נובמבר נודיע לו בכתב, כמו שההסכם מחייב", אמרו בהתאחדות. שם העריכו אתמול כי עיני ממתין למשחק מול מקדוניה (2 בספטמבר), שרק הפסד בו עשוי לשנות את התוכניות. חלק מאנשי ההתאחדות ביקרו אתמול את עיני ואמרו כי היה טעם לפגם בהודעה המוקדמת שלו. "קודם המאמן צריך לדעת אם הוא ממשיך, בכתב. רק אחר כך התקשורת. אצל עופר זה עובד הפוך", אמרו.

"אתה רוצה שאסביר לך מה לא הלך לנו היום? קצת קשה לנתח את זה עכשיו. עדיין צריך לעכל את מה שקרה כאן הערב", אמר אחד השחקנים בדרכו החוצה. "אני יכול להעיד על עצמי שהייתי חלש מאוד. החברים שלי לא נראו יותר טוב. רובם עושים עונות גדולות בקבוצות שלהם, אבל כשמגיעים לנבחרת זה לא מתחבר". לוי זעם בעיקר משום שהשחקנים לא ממש הפנימו את האסיפה האחרונה שלו, אז הזהיר את השחקנים מכובש הצמד ארמנדו סדיקו.

על הסטטיסטיקה העגומה של השחקנים יכולה להעיד רשימת המוצהבים. "אפס צהובים במשחק כזה? מה יש עוד לומר? פשוט התבזינו. אם לשחקנים היה אכפת אולי מישהו מהם היה מקריב מעצמו לטובת הנבחרת. לפי איך שנראינו היום, גם המקום השלישי בבית לא מובטח. עכשיו צריך להתרכז באיך לא מפשלים נגד מקדוניה, כי זה יכול לגרום לסחרור". בנבחרת גינו את השריקות ליוסי בניון שאמור לערוך בקמפיין הזה את הופעתו המאה במדי הנבחרת בטקס מיוחד שייערך לכבודו.

עוד באותו נושא

מוקדמות מונדיאל: ישראל הובסה 3:0 על ידי אלבניה

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי. ברני ארדוב
"קודם המאמן צריך לדעת אם הוא ממשיך, בכתב. רק אחר כך התקשורת. אצל עיני זה עובד הפוך". לוי/ברני ארדוב

3. טעם לפגם

בנבחרת הסכימו כי מדובר באחת התבוסות היותר מביכות בקמפיינים האחרונים, אבל לצד הביקורת הקשה על לוי מצאו גם נקודת אור. "ניצחון היום והיינו מסיימים במקום השלישי וכולם היו מכתירים את הקמפיין הזה כהצלחה"

אחד הדברים שהרגיזו את אנשי הנבחרת היו העובדה שכמה מהשחקנים לקחו לטעמם את נושא שחרורם מהסגל בצורה 'קלה' מדי. "אין שום דבר פסול בליהנות בחופש הקצר שיש לאותם שחקנים, אבל ברגע שהם מעלים תמונות לרשת החברתית ומראים כמה הם נהנים בזמן שהנבחרת בבעיה יכול להיות שיש בזה טיפה טעם לפגם", אמר אחד מאנשי הנבחרת.

בנבחרת הסכימו כי מדובר באחת התבוסות היותר מביכות בקמפיינים האחרונים, אבל לצד הביקורת הקשה על לוי מצאו גם נקודת אור. "ניצחון היום והיינו מסיימים במקום השלישי וכולם היו מכתירים את הקמפיין הזה כהצלחה. אני רק רוצה להזכיר לך שבקמפיין הקודם של גוטמן סיימנו רק במזל במקום הרביעי ולא בחמישי. אנחנו ואלבניה עם אותן נקודות. נצטרך להילחם עד הסוף", אמרו.

"אפשר לומר שזאת אחת התבוסות הקשות של הנבחרת. לצערי הרב נצטרך להרים את הראש ולהסתכל קדימה", אמר איתן טיבי, אותו שאלתי על השחקנים ש"מואשמים" בהתחמקות. "זאת זכות, גאווה מאוד גדולה להיות בנבחרת. מי שנמצא פה צריך להודות על הזכות להיות כאן. מי שבוחר לא להגיע, זאת בעיה שלו. לא דיברנו על זה, אבל זה המצב. אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם כל סיטואציה. צריך לדעת להתמודד עם מה שיש, לא עם מה שאין".

שחקני נבחרת אלבניה חוגגים, איתן טיבי מאוכזב. ברני ארדוב
"מי שנמצא פה צריך להודות על הזכות להיות כאן". טיבי/ברני ארדוב

4. שאלת השוער שוב על הפרק

נושא בעיית השוערים לא פסח גם הפעם על דלת חדר ההלבשה של הנבחרת. דודו גורש סיפר לשחקנים בסיום כי לא ראה את הכדור בשער השני שספג. בנבחרת לא באו בטענות לשוער, אך לאור הכישלון עם אופיר מרציאנו, ההחלטה לא לזמן את אריאל הרוש גם מטעמים מקצועיים וחוסר שביעות הרצון מהתנהלותו של בוריס קליימן, עשויה ליצור בעיה אמיתית לקראת צמד המשחקים בספטמבר. עומרי גלזר עשוי לקבל את המפתחות, כשגורש יקבל זימון בהתאם למצבו בקבוצה.

"הכי קל זה להאשים את השוערים. איפה שחקני ההגנה, איפה החלוצים ששנים מדברים עליהם?", תקפו בנבחרת. "יש כאן יותר מדי שחקנים שלא הביאו כלום למשחק. בעצם, הם לא מביאים כמעט אף פעם את עצמם לנבחרת. הלוואי והיינו רואים מהם קצת יותר ממה שהם מראים בקבוצה".

שחקני ישראל אחרי הספיגה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully