וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה, טוקיו 2020: כדורסל 3 על 3, כל השינויים על פי הוועד האולימפי

פחות ספורטאים, יותר ענפים, פחות תחרויות במשקולות ובהיאבקות, כן לכדורסל 3 על 3 ו-BMX, עם יותר נשים ויותר תחרויות מעורבות. כל השינויים לקראת המשחקים בטוקיו

הוועד האולימפי הציג בסוף השבוע את רשימת השינויים לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. התוספת המשמעותית היא כדורסל 3 על 3, כחלק מניסיון להעניק למשחקים אווירה יותר "צעירה ואורבנית". כחלק מהניסיונות לריענון יוספו גם ענפי BMX פריסטייל, לראשונה אי פעם, כשבמשחקים יחולקו עוד 15 מדליות זהב ב-321 אירועים בסך הכל.

עם זאת הוועד האולימפי קיצץ את המקום של 285 ספורטאים בהשוואה למשחקים מריו דה ז'ניירו, כשתחרויות האתלטיקה יאבדו 105 מקומות (לא נמסר אילו בדיוק, רק שחלק ממירוצי המוקדמות לא ייערכו). בסך הכל ב-28 מקצועות ליבה ישתתפו בטוקיו 10,616 ספורטאים, כולל 64 משתתפים בכדורסל 3 על 3. במשחקים ישתתפו שמונה קבוצות בטורניר הנשים והגברים במשחק שנערך על חצי מגרש, שהוצג באולימפיאדה לנוער ב-2010 בסינגפור. "החלום התגשם, עם המסלול ממשחק הרחובות עד למשחקים האולימפיים", הצהיר פטריק באומן, מזכ"ל פיב"א.

תוספת נוספת למשחקים האולימפיים בטוקיו יהיו מירוצי אופניים, לנשים ולגברים, בוולדרום, ובשחייה מקצים ל-800 מטר חופשי ו-1,500 לנשים חופשי. כמו כן ייערכו משחי שליחים 4 כפול 100 מעורבים לנשים ולגברים, ומירוצים ל-4 כפול 400 מעורבים לגברים ולנשים באתלטיקה. כמו כן אושרו, כצפוי, ענפים כמו טיפוס, סקייטבורד, גלישה, בייסבול וסופטבול, כמו גם קראטה. הוועד האולימפי מעריך שבטוקיו נשים יהיו 48.8 אחוז מהמשתתפים במשחקים.

מנגד, הרמת משקולות תאבד 64 משתתפים, אחרי שורה ארוכה של פרשיות סימום. היאבקות תטבד 56 משתתפים, שיט וקליעה יאבדו 30 משתתפים כל אחד, ובשחייה יהיו פחות 22 ספורטאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully