וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילנה אוסטפנקו הדהימה את סימונה האלפ וזכתה ברולאן גארוס

סנסציה באליפות צרפת הפתוחה: הסינדרלה הלטבית בת ה-20 (47 בעולם) הפסידה מערכה ופיגרה 3:0 בשנייה, אך ביצעה קאמבק מופלא וניצחה 6:4, 4:6, 3:6 כדי לזכות בתואר ראשון בקריירה

ילנה אוסטפנקו עם התואר, רולאן גארוס 2017. רויטרס
כוכבת נולדה. ילנה אוסטפנקו עם התואר/רויטרס

ילנה אוסטפנקו השלימה הערב (שבת) את סיפור הסינדרלה שלה וזכתה בגרנד סלאם ראשון בקריירה עם קאמבק גדול מול הפייבוריטית לזכייה ברולאן גארוס. סימונה האלפ (3 בעולם) לקחה את המערכה הראשונה בגמר בפריס וכבר הוליכה 0:3 בשנייה, אך הלטבית בת ה-20, בטורניר הראשון בו היא עוברת סיבוב, המשיכה את מסע הקסם שלה עם חזרה מופלאה, הפכה במערכה השנייה וניצחה בסופו של דבר 6:4, 4:6, 3:6. התואר הראשון שלה בקריירה הבוגרת מגיע בגרנד סלאם - לא פחות ולא יותר. איזו סנסציה!

עוד בנושא:

פצצת אנרגיה חיובית: סיפורה של הסינדרלה ילנה אוסטפנקו
רפאל נדאל הביס את דומיניק תים ויפגוש בגמר הגברים את סטן ואוורינקה

סימונה האלפ טניסאית רומנייה לאחר הפסדה בגמר רולאן גארוס 2017. רויטרס
הפסד שני בגמר רולאן גארוס. סימונה האלפ עם הפרס למקום השני/רויטרס

אוסטפנקו הפכה לשנייה בתולדות הטניס הנשי שלוקחת את הגרנד סלאם הראשון שלה אחרי שפיגרה במערכה. הקודמת הייתה מרטינה נברטילובה בווימבלדון 1978. הטניסאית הצעירה עשתה זאת עם סגנון משחק פרוע ומהנה, שכלל לא פחות מ-54 ווינרים וגם 54 שגיאות בלתי מחויבות. לשם השוואה, להאלפ היו שמונה ווינרים בלבד ו-10 טעויות, והיא נותרה ללא תואר גדול עם הפסד שני בגמר הצרפתי. הקהל התלהב מכל חבטה של אוסטפנקו ואחרי שעה ו-59 דקות קיבל את מבוקשו עם זכייה מדהימה שלה, בטורניר שנכנס לספרי ההיסטוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ילנה אוסטפנקו טניסאית לטבית אחרי זכייתה ברולאן גארוס 2017. רויטרס
בעקבות גוסטבו קוורטן. ילנה אוסטפנקו לאחר הניצחון/רויטרס

המספרים

* בעקבות הניצחון, אוסטפנקו קפצה מהמקום ה-47 בעולם למקום ה-12. האלפ עלתה מהרביעי לשני, אנג'ליק קרבר שהודחה בסיבוב הראשון נותרה בפסגת הדירוג העולמי.

* אוסטפנקו, בת 20 ויומיים, הפכה לטניסאית השנייה הכי צעירה שזוכה ברולאן גארוס, אחרי איבה מאיולי שעשתה זאת בגיל 19 ו-300 ימים ב-1997.

* היא גם הצעירה ביותר שזוכה בגרנד סלאם כלשהו מאז מריה שראפובה (19 ו-143 ימים) באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2006.

* אגב, אוסטפנקו נולדה באותו יום בו גוסטבו קוורטן הברזילאי זכה ברולאן גארוס הראשון שלו - 8 ביוני 1997. וגם הוא לא היה מדורג בדרך אל התואר.

* אוסטפנקו היא הטניסאית הרביעית שזוכה בגרנד סלאם למרות היותה בלתי מדורגת. קדמו לה: כריס אוניל (אליפות אוסטרליה, 1978), סרינה וויליאמס (אליפות אוסטרליה, 2007) וקים קלייסטרס (אליפות ארה"ב, 2009).

* זהו כמובן גם תואר גרנד סלאם ראשון בתולדות הטניס הלטבי.

* אוסטפנקו הרוויחה עד כה בקריירה הקצרה פרסים בסך 1.23 מיליון דולר. בשבועיים הללו ברולאן גארוס בלבד, היא הרוויחה 2.24 מיליון.

סימונה האלפ (משמאל) מברכת את ילנה אוסטפנקו על זכייתה ברולאן גארוס 2017. רויטרס
ההתקפה ניצחה את ההגנה. סימונה האלפ מברכת את המנצחת/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1:

אוסטפנקו פתחה את הגמר הראשון בקריירה שלה עם ווינרים נפלאים ושברה על האפס, אך האלפ הגיבה עם שבירה משלה ל-1:1. הלטבית המשיכה להפגין תעוזה רבה ולקצר נקודות כדי לשבור ל-2:3, אלא שבמקביל האקטיביות הזו הובילה גם לטעויות בלתי מחויבות, והאלפ שברה מיד על האפס וגם שרדה משחקון הגשה קשה כדי לעלות ל-3:4. אוסטפנקו לא ויתרה וסחררה את האלפ עם חבטות כף יד נהדרות, אך הסגנון המסוכן עמד לה לרועץ והטעות ה-23 שלה (!) סידרה לרומנייה שבירה שלישית וניצחון 4:6 אחרי 37 דקות במערכה הראשונה.

שימו לב למספרים המדהימים:

ווינרים: אוסטפנקו 14, האלפ 1
טעויות בלתי מחויבות: אוסטפנקו 23, האלפ 2

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
ווינר אחד הספיק במערכה הראשונה. סימונה האלפ/רויטרס

מערכה 2:

האלפ נחלצה משלוש אפשרויות שבירה של יריבתה והפכה מ-40:0 לניצחון במשחקון ההגשה הראשון. אוסטפנקו נחלצה בעזרת אייס ראשון במשחק מאפשרות שבירה אחת, אך לאחר מכן שגתה והאלפ שברה וגם עלתה ל-0:3 כדי להתקרב משמעותית לזכייה בטורניר. הלטבית לא נכנעה, המשיכה לחפש את הקו, הצילה שלוש נקודות שבירה כדי לקחת משחקון ראשון, ואז גם שברה וצימקה ל-3:2. המומנטום נותר של הלטבית, שנחלצה מעוד שתי אפשרויות שבירה והפכה עם משחקון רביעי רצוף ל-3:4, לקול צהלת הקהל הצרפתי. אלא שדווקא אז סיפקה אוסטפנקו משחקון הגשה גרוע ואפשרה להאלפ לשבור חזרה ל-4:4. שינוי מומנטום נוסף? ממש לא. אוסטפנקו הגיבה עם חבטות החזרה נהדרות, שברה מיד על האפס וחתמה עם חבטה נפלאה על הקו כדי להשלים את הקאמבק ולנצח 4:6 במערכה השנייה.

נתוני המערכה:

ווינרים: אוסטפנקו 22, האלפ 3
טעויות בלתי מחויבות: אוסטפנקו 18, האלפ 4

ילנה אוסטפנקו טניסאית לטבית. רויטרס
הרוויחה אוהדים רבים בגמר הזה. ילנה אוסטפנקו/רויטרס

מערכה 3:

אוסטפנקו הוליכה 15:40 בזכות בקהאנד נהדר, אבל ווינר די נדיר של האלפ החזיר אותה לעניינים ובסופו של דבר היא נחלצה משתי אפשרויות השבירה ועלתה ל-0:1. השבירה הראשונה במערכה הגיעה במשחקון הרביעי, והיא הייתה של האלפ, ששוב הרוויחה מטעויות של יריבתה ועלתה ל-1:3. אוסטפנקו קיבלה אפשרות להגיב מיד עם שבירה, ובניסיון השני עשתה את זה עם חבטת החזרה אדירה. אייס שני במשחק וחבטת גב יד מרשימה, סידרו לה 3:3. במשחקון השביעי, הלטבית ניצלה עוד אפשרות שבירה ועם הרבה מזל, בעזרת הרשת שברה ל-3:4. גם הלחץ לא הרתיע את הילדה בת ה-20, ששמרה על ההגשות ועלתה ל-3:5. מרחק משחקון אחד מזכייה סנסציונית. אוסטפנקו המשיכה לשחק בקור רוח וחתמה את המשחק, איך לא, עם ווינר אדיר בחבטת ההחזרה. 3:6 במערכה השלישית ותואר ראשון בקריירה. איזו הצגה.

נתוני המערכה:

ווינרים: אוסטפנקו 18, האלפ 4
טעויות בלתי מחויבות: אוסטפנקו 13, האלפ 4

ילנה אוסטפנקו מתקשה להרים את הגביע, רולאן גארוס 2017. רויטרס
הגביע היה כבד מכפי שציפתה וכמעט החליק מידיה/רויטרס
ילנה אוסטפנקו עם התואר, רולאן גארוס 2017. רויטרס
אבל בסופו של דבר היא הסתדרה וגם הוסיפה את הנשיקה המסורתית. ילנה אוסטפנקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully