וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין עוקץ, אימא שלו מאשימה, קליבלנד חוגגת משחק התקפי היסטורי

כוכב הווריירס התגרה באוהדי קליבלנד: "הם לא נראים האנשים הכי מבריקים", אימו טענה: "השופטים קיבלו כסף". וגם: המספרים המדהימים והבדיחות שכבר צצות על "1:3 לווריירס בגמר ה-NBA"

קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס מול לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. AP
הדרך עוד ארוכה עבור הקאבס. לברון מול דוראנט/AP

קליבלנד נשארה הלילה (בין שישי לשבת) בחיים בסדרת גמר ה-NBA, כאשר הביסה 116:137 את גולדן סטייט וצימקה ל-3:1. הווריירס לא הופיעו למשחק, חטפו 49 נקודות כבר ברבע הראשון וספגו הפסד בכורה בפלייאוף הזה, אך יוכלו לזכות באליפות בבית, בלילה שבין שני לשלישי. קיירי אירווינג סיפק 40 נקודות ולברון ג'יימס סיים עם טריפל דאבל, בעוד 35 של קווין דוראנט ממש לא הספיקו ביום חלש של סטפן קרי (14 נקודות) וקליי תומפסון (13).

עוד בנושא:

קליבלנד הביסה את גולדן סטייט 116:137 במשחק 4
חמש מחשבות מהירות על משחק 4

seperator

המספרים:

* קליבלנד קלעה 49 נקודות ברבע הראשון ו-86 במחצית הראשונה, שניהם שיא לגמר NBA.

* לשם השוואה, באולסטאר האחרון, משחק נטול הגנות, נבחרת המזרח קלעה במחצית 92 נקודות.

* הווריירס קלעו במחצית הראשונה 68 נקודות, יותר מבכל אחד משלושת המשחקים הראשונים. הם עדיין היו בפיגור 18.

* קליבלנד היא הראשונה מאז סיאטל ב-1996 שנקלעת לפיגור 3:0 בגמר, ומנצחת את משחק 4.

* הקאבס קלעו שיא לגמר NBA עם 24 שלשות.

* הם קלעו ב-53 אחוז לשלוש, אחרי 36, 28 ו-27 אחוז בשלושת המשחקים הקודמים בהתאמה.

* לברון וקיירי הם הצמד הראשון מאז אלג'ין ביילור וג'רי ווסט עם 30 נקודות ומעלה בארבעה משחקי גמר.

* קליבלנד עם לברון על המגרש הלילה: 32+ נקודות, בלעדיו? 11-.

* לברון עם טריפל דאבל שלישי בקריירה במשחק הדחה. אף אחד אחר לא השיג אפילו אחד כזה ב-20 השנים האחרונות.

* לברון עם טריפל דאבל תשיעי בגמר, הכי הרבה בהיסטוריה.

* 137 הנקודות של הקאבס נמצאות במקום השלישי אי פעם למשחק גמר. הם הכי הרבה למשחק הדחה אפשרי בגמר.

עוד באותו נושא

קליבלנד הביסה 116:137 את גולדן סטייט וצימקה ל-3:1 את סדרת הגמר

לכתבה המלאה

כצפוי, בדיחות על ה-1:3 של הווריירס בגמר מול הקאבס צצו במהרה

קיירי אירווינג אמר בסיום: "זה לנצח או למות ואנחנו מבינים את זה, אז נתנו הכל בהתקפה ובהגנה. היינו צריכים לתת הכל והוותיקים בקבוצה עזרו לנו. ברור שיש עוד הרבה עבודה וכל משחק הוא להיות או לחדול, אנחנו עדיין בבור. יצאנו הרבה יותר טוב למשחק הלילה. ברור ששמענו אותם אומרים שהם ישמחו לחגוג על הפרקט שלנו. אנחנו כבר מחכים לטיסה לסן פרנסיסקו".

במסיבת העיתונאים הוסיף קיירי: "האווירה במשחק 5 תהיה מדהימה ונצטרך להכות ראשונים. אנחנו בעיקר שמחים כרגע שהורדנו את הקוף מהגב. ברבע הראשון הגענו לקו מהר ויחד עם זריקות פנויות, הצלחנו לקלוע למרות שהורדנו דווקא קצת את הקצב. ברור לנו שהם אף פעם לא ירימו ידיים ו-KD שוב היה מדהים הלילה, אז המשכנו לתקוף כל הזמן וניסינו להוביל אותם לזריקות קשות. שמרנו טוב על הכדור וזה מונע מהם מתפרצות. בהגנה על חצי מגרש אנחנו מסתדרים טוב יותר מולם. דברים שעשינו במשחק 3 ועבדו, עבדו גם הפעם".

קובי בריאנט מפרגן לאירווינג

לברון אמר: "יש לנו גם DNA של אלופה והראנו את זה הלילה. הנענו כדור ובאנו לתקוף. ניצחנו משחק אחד ובמשחק 5 יהיה עוד יותר קשה, אבל אנחנו מוכנים לאתגר. אני מנסה לתת לקבוצה כל מה שאני יכול, להיות המוביל בדיבור ובדוגמה, אני תמיד רוצה למסור, לקלוע, לקחת ריבאונדים, לעשות הגנה. אני שמח שיכולתי לעשות מהלכים שעזרו לנו לנצח. אם נוכל לשחק כמו ששיחקנו בשני המשחקים האחרונים, בעיקר באולם שלהם, שם הם מדהימים, ניתן לעצמנו סיכוי טוב".

על המשחק הבא אמר לברון: "נגיע לאורקל ארנה, נסתכל קצת על המשחק הזה ונראה איך אפשר להשתפר. אם נשחק כמו בשני המשחקים הראשונים, הסדרה הזו תיגמר. צריך להמשיך כמו ששיחקנו כאן אצלנו". לאחר מכן קינג ג'יימס הוסיף על האלי-הופ האישי שלו: "רציתי למסור לקורבר, אבל שמרו עליו ונתקעתי באוויר, אז לא הייתה לי ברירה". ג'יי אר סמית' אמר על המהלך הזה: "הוא כמו גטורייד אנושי. הוא נוצר באיזושהי מעבדה".

במהלך המשחק הורחק מהיציע אוהד שישב מאחורי הספסל של גולדן סטייט והתעמת עם מאט בארנס. במהרה התברר כי אותו אוהד הוא אדם בשם טוד ליבו, חבר קרוב של ריץ' פול, הסוכן של לברון. קינג ג'יימס אף היה בחתונה של ליבו, שנוהג לפקוד את משחקי הקאבס.

המטאטא של ג'יילן רוז יחכה לסוויפ אחר

קווין לאב אמר: "באיזשהו שלב היה ברור שהסדרה הזו תהפוך לקשוחה. היה לנו צ'אנס מצוין לנצח את משחק 3, אבל הם התעלו בסוף ו-KD היה נהדר. רצינו לתת הכל הלילה והיינו מעולים ברבע הראשון. הם טובים מאוד ברבע השלישי ולא נתנו להם להתקרב. עשינו כמה שינויים, בעיקר בהגנה, אחרי משחק 2. ידענו שאם נקלע שלשות כמו שצריך נוכל לנצח. אנחנו טובים בבית, אבל עכשיו צריך לצאת החוצה ולנצח אצלם. הגב שלנו עדיין צמוד לקיר. משחק 3 הארור הזה. זה היה בידיים שלנו".

המאמן טיירון לו סיכם במסיבת העיתונאים: "אני ממשיך להאמין בשחקנים שלי. טריסטן היה נהדר היום, ג'יי אר שיחק מצוין בשני המשחקים האחרונים. הוא רוצח, הוא יודע לקלוע זריקות גדולות. אמרתי לו שימשיך לזרוק. השחקנים האלה הביאו אותנו עד לכאן וננסה להגיע עם אותה אינטנסיביות למשחק הבא. קלענו טוב היום וזה לא קרה לכל אורך הסדרה. עשינו גם הגנה טובה וזה סידר לנו סלים קלים".

לו הוסיף: "דריימונד הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, אבל הלילה, כשהוא בא לעזרה, קווין לאב גרם לו לשלם. ידענו שאפשר לנצח אותם וידענו שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר וזה מה שקרה. היינו פיזיים והורדנו את כמות הטעויות, זה גרם לנו לשחק טוב. אני לא יודע על מה לברון ודוראנט התווכחו. לא נתתי לשחקנים שום נאום לפני המשחק, רק אמרתי להם במה הם צריכים להשתפר. כבר באימון הקליעות בבוקר הרגשתי שאנחנו בעניינים. ברור לנו שהווריירס טובים, אבל השתפרנו בכל משחק בסדרה הזו. אם נשחק את המשחק שלנו, יש לנו סיכוי לנצח".

קווין לאב קליבלנד קאבלירס מול דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
משחק 3 הארור. לאב/רויטרס

המאמן המפסיד, סטיב קר, אמר: "אני נותן המון קרדיט לקליבלנד. הם קלעו זריקות קשות, 24 שלשות. ידענו שלא נוכל לעצור אותם כל הסדרה, אבל גם לא היינו חדים בהגנה. הם פשוט שיחקו מצוין והיו פיזיים ואנחנו לא עמדנו בקצב הזה. אני לא חושב שההיסטוריה הייתה בראש שלנו. שיחקנו מול קבוצה נואשת, אצלה בבית, קבוצה אדירה עם שחקנים אדירים. הם פשוט באו ונתנו לנו בראש. זה הכל. קיוויתי שקליבלנד תתעייף הלילה, אבל זה לא קרה. לברון וקיירי היו מעולים וקיבלו עזרה מהאחרים. בעונה שעברה גם היינו ב-1:3 והרגשנו טוב עם זה. כל הדימיון הוא הסיטואציה, שום דבר חוץ מזה. אני די בטוח שדריימונד לא יושעה הפעם ממשחק 5".

גרין עצמו, כמו כולם, היה משוכנע שהוא מורחק ברבע השלישי, לאחר שהשופטים סימנו למה שנראה כמו טכנית שנייה נגדו. אלא שלפתע, התברר שהטכנית הראשונה שלכאורה ספג (אחרי מרפק לאימן שאמפרט ברבע הראשונה), ניתנה בכלל לסטיב קר, בניגוד למה שהיה רשום במזכירות. כך, נותר כוכב הווריירס על המגרש. בסיום הוא אמר: "תודה לאל שהפעם אני יכול לשחק במצב של 1:3, אצלנו בבית. אני מקווה שאוכל לשחק...". על היחס מהקהל בקליבלנד וההתגרות שלו בהם ברבע השלישי, אמר גרין: "אני לא מתייחס לאף אחד בקליבלנד יותר מדי, אם לומר את האמת. הם לא נראים כמו האנשים הכי מבריקים בעולם".

אימא של דריימונד גרין ממש לא אהבה את הטכנית שבנה קיבל ובכלל, את תצוגת השיפוט

סטפן קרי, שהיה חלש וסיים עם 14 נקודות בלבד, אמר: "זה פשוט אחד מאותם משחקים. ברור שאני רוצה ויכול לשחק טוב יותר ואעשה את זה. כקבוצה, לא הגבנו טוב ברבע הראשון. הם שיחקו עם הגב לקיר ולנו לא הלך שום דבר. אני מחכה למשחק הבא. לא ירדנו מפסידים כבר הרבה זמן וזו הרגשה לא טובה, אבל מה שקרה בעונה שעברה שונה. אהבתי את האווירה בחדר ההלבשה שלנו אחרי המשחק, אנחנו יודעים איפה צריך להשתפר. טוב לחזור הביתה, אבל נצטרך גם לשחק טוב יותר".

דוראנט סיכם: "הם עשו עבודה טובה בהתחלה, תקפו מהר, קלעו שלשות, גם כאלה קשות. הם היו קבוצה כזו כל העונה ונצטרך לעשות עבודה טובה יותר. לחטוף 49 נקודות ברבע הראשון זה הרבה יותר מדי. אי אפשר להוציא את הרגשות מהמשחק. לברון ואני לא רבנו, רק דיברנו, היה קצת טראש טוק, אבל לא משהו פיזי או אלים. זה המשחק. אנחנו לבד שם על הפרקט וככה אנחנו מתנהלים. לא אמרנו שום דבר רע אחד לשני". דייויד ווסט הוסיף: "במחצית הראשונה קיבלנו כמות נקודות שמספיקה למשחק שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully