וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישי כדיר: "עברתי עונה לא קלה, אבל עצרתי את כדור השלג"

10.6.2017 / 7:30

הקשיים בעונה הסדירה, החיבה לאריק שיבק, האהבה למשחק, הפריחה בפלייאוף והמפתח למשחק נגד הפועל ירושלים. אלישי כדיר הגיע לשיא בדיוק בזמן הנכון ומתכונן לפיינל פור שביעי בקריירה

לירון מולדובן

אלישי כדיר כבר מכיר היטב את הפיינל פור של ליגת העל בכדורסל. ביום רביעי האחרון הוא העפיל בפעם השביעית בתשע העונות האחרונות לארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי, ומעליו רק שלושה שחקנים - יוגב אוחיון, ליאור אליהו וגיא פניני. מה מיוחד בהישג של הפורוורד בן ה-29? רק פעם אחת הוא עשה זאת עם אחת משתי הגדולות, כששיחק בהפועל ירושלים. את העליות האחרות עשה עם הפועל גלבוע/גליל, הפועל אילת וכעת מכבי ראשון לציון.

"עברתי עונה לא קלה, כזו שלא תאמה את הציפיות שלי", מספר כדיר בראיון מיוחד לפני הפיינל פור "היה לי מאוד קשה להביא את עצמי לנקודת הזמן הזאת, לעצור את כדור השלג שהייתי בתוכו, לסיים את העונה הסדירה כמו שצריך נגד בני הרצליה ולתת פלייאוף טוב. אני שמח שעשיתי את זה ועזרתי לקבוצה שלי להגיע לפיינל פור".

אלישי כדיר שחקן מכבי ראשון לציון (ימין) מול רוברט רוטברט שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
אוהב את הפלייאוף. כדיר מול אילת/ברני ארדוב

בקיץ, כשכדיר חתם במדי האלופה הטרייה, הוא נחשב לרכש הנוצץ שלה בגלל שמרבית הסגל הישראלי נשאר. הוא הגיע אחרי שנתיים וחצי באילת בהן עזר למנף את הקבוצה הדרומית לאחת המובילות בכדורסל הישראלי ואף הדיח את מכבי תל אביב בחצי גמר הפלייאוף בשנה שעברה. אבל היכולת לא מבריקה. הפורוורד רשם 7.8 נקודות ו-6.1 ריבאונדים בסיבוב הראשון, ו-7.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים בסיבוב השני והבין שנדרש שינוי.

"תפסתי את עצמי בכל יום", הוא מספר, "זה התחיל בסיטואציה מסוימת - קצת לא הרגשתי בנוח עם האזור שאני נמצא בו במשחק, ריבוי של שחקנים טובים בעמדה, וזה יצר כדור שלג. היו לי הבלחות של משחקים טובים תוך כדי העונה, אבל מה שאני מצפה תוך כדי העונה זה לשמור על יציבות, וחוסר היציבות הרג אותי. עם הניסיון בא החוסן המנטלי, ואני שמח שידעתי להתגבר על זה".

באת לראשון לציון גם בזכות אריק שיבק, לא ניסית לדבר איתו כדי לראות מה אפשר לעשות?

"אחת הסיבות שבאתי לראשון היא ההכרות שלי איתו. הגדולה של אריק היא שהוא לא פוגע בעבודה של שחקן. הוא הרגיש שיש צפיפות וניסה לקדם את עידן זלמנסון ונמרוד לוי. תוסיף לזה את צ'ארלס תומאס וג'אבון מקריי ונוצרה בעיה. אריק ידע את זה, ומצד שני אין הרבה מאמנים שמוכנים ללכת עם השחקנים שלהם ושלא יאבדו את מקום העבודה שלהם כמוהו. אני מעדיף בן אדם שהולך עם השחקנים שלו גם כשהוא יודע שיש בעיה, ומנסה לתמרן בין הבעיות שנוצרו".

ובינתיים עידן זלמנסון פרח, זה הגביר עליך את הלחץ?

"איפה שאני יכול לעזור לשחקן צעיר, אני אעזור. אנחנו חברים וזה סגנונות משחק שונים, אבל יש הרבה דברים שיכולתי לעזור לו. לא הייתה לי בעיה עם זה, ההצלחה של הקבוצה היא החשובה מבחינתי, אבל ידעתי שאם אני אהיה טוב, הקבוצה תהיה טובה. לא פעם הייתי שחקן מפתח בהגעה לפיינל פורים גמרים והזכייה באליפות בזמנו. אני יודע שאני טוב ויודע להפעיל את השחקנים, ולאו דווקא הנקודות כי זה לא הדבר היחיד שאני עושה".

במחזור האחרון של העונה כדיר התפוצץ עם 22 נקודות נגד בני הרצליה, ובפלייאוף המשיך במומנטום עם 10.6 נקודות ו-5.4 ריבאונדים, כשהוא רושם לא מעט מהלכים חשובים שעוזרים לקבוצתו להדיח את הפועל אילת. "הפלייאוף זה כיף, אני מאוד אוהב את הלחץ, נהנה מזה", הוא אומר, "המחשבות, כל הדברים שעוברים לך בראש, הבנייה בראש של שיטת המשחק שאתה הולך לשחק בה. אני מאוד נהנה מזה - להכין את שיטת המשחק עם עצמי, מאוד נהנה לקרוא את השחקנים שאני עומד מולם. גם להגיע למאני טיים זה חשוב".

בכדורסל הישראלי לא הופתעו מהפריחה של שחקן הפנים ברגעי המפתח של העונה, "בשקט שלו ובידע שלו איך לתמרן בין הגבוהים הזרים, אלישי סיגל לעצמו את הדרך לשחק", מפרגן צביקה שרף שזימן אותו לראשונה לנבחרת ישראל בשנת 2009, "הייתה לו תקופה ארוכה באילת והשנה הוא עבר קבוצה. פה לא נותנים חודש להסתגל". מאיר טפירו מוסיף: "אלישי הוא שחקן עם הרבה ניסיון. בשמונה השנים האחרונות הקבוצות שהוא היה בהן הצליחו להגיע לפיינל פור, יש לו ניסיון במעמדים האלה והוא ידע לתת מעצמו. הוא אחד הישראלים הבכירים בליגה, שחקן מצוין. אני שמח בשבילו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלישי כדיר שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול ראמל בראדלי. מגד גוזני
שבע פעמים בפיינל פור, רק פעם אחת עם אחת משתי הגדולות. כדיר במדי הפועל ירושלים/מגד גוזני

כדיר משחק כבר 12 עונות בליגת העל, מהימים בהם עלה לבוגרים של עירוני רמת גן בליגה הראשונה. לפעמים קשה לזכור שהשחקן עתיר הניסיון הזה יחגוג בנובמבר את יום הולדתו ה-30 בלבד. "אני עדיין אוהב את זה, זו הסיבה היחידה שאני לא מתעייף. אוהב את המשחק, אוהב את כל מה שמסביב, הכי אוהב את חדר ההלבשה, את ההתעסקות בזה. ביום שאני אפסיק לאהוב את זה אני לא אהיה מסוגל לשרוד בעסק הזה".

בתקופה הלא טובה של העונה חשבת שאולי גם לא תקבל זימון לנבחרת לקראת היורובאסקט?

"הכל עובר לך בראש. אתה מגיע ל"חמישיות" וזה הדבר הראשון שפיני גרשון מדבר איתך עליו, אתה הולך ברחוב ואנשים מדברים איתך על העונה. אתה חשוף לביקורות, חשוף למחמאות, חשוף להכל. וזה כיף, זה לא משהו רע. אם אתה יודע לאהוב את זה, אז אתה אומר לעצמך, 'אני אוכיח לו, ואוכיח גם לזה ולזה, ואקח את זה למקומות טובים'. הנושא של הנבחרת עמד בראש, ותמיד אמרתי שלהיות שחקן בנבחרת ישראל זו זכות. גם אחרי שסיימתי את העונה ב-26 ליוני, ואחרי שבועיים הייתי בנבחרת. בחיים לא חשבתי לא להגיע, בחיים לא חשבתי לא להיות, אם אני אוזמן ואהיה חלק מהסגל הסופי, אני אעזור לנבחרת כמה שאני יכול".

יש הרבה ציפיות השנה בזכות העובדה שמשחקים בישראל

"תמיד צריך לצפות ולשאוף. בכל השנים שהייתי בנבחרות, מהקדטים, גובה זה לא הדבר שאנחנו מפחדים ממנו בנבחרת, אנחנו מביאים דברים אחרים. צריך לעבור סיבוב, יש נבחרות מאוד טובות, אבל זה מה ששמענו לפני שנתיים, כששיחקנו נגד רוסיה. מי שיגיע לנבחרת יהיה מחויב ועם זה נעלה למגרש ונצליח".

seperator

ביום שני כדיר ומכבי ראשון לציון יעלו לפרקט למשחק חצי גמר הפיינל פור נגד הפועל ירושלים כדי לנסות ולהגן על התואר. במפגש הקודם עם ירושלים רשם הפורוורד את משחקו הטוב העונה עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים, כשראשון לציון פירקה לחתיכות את הקבוצה של פיאניג'ני 59:83 (כדיר: "המשחק של ירושלים אחרי ההדחה מאירופה זה תמיד סוג של התפרקות"). אז מה יצטרכו הכתומים לעשות עכשיו כדי לעצור את היריבה החזקה שמולם?

"ירושלים קבוצה מעולה, חומר שחקנים מהטובים באירופה. הרבה מאוד כלים, אנחנו צריכים לעצור את המגרש הפתוח שלהם, ברגע שהם מתחילים לרוץ קשה לעצור אותם. צריכים לחזור מהר להגנה ולהביא אותם למשחק עומד. אם לא נעשה את זה, זה יכול להיגמר 20 הפרש. ממצב של מגרש פתוח תגיע תכנית המשחק שלנו בדיוק, ואז נוכל לנצח אותם. אני באמת מאמין שאפשר לעשות את זה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully