וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להצליח בליגה? אתם לא צריכים מאמן: סיכום רבע גמר הפלייאוף

אריק שיבק לא באמת יכול להמשיך במכבי בעונה הבאה, סימונה פיאניג'אני עדיין עושה עבודה גרועה, קבוצות הפיינל פור לא הגיעו לשם בזכות מאמניהם. אודי הירש מסכם רבע גמר פלייאוף מרתק – אבל ממש לא איכותי

one

פלייאוף בלי הפתעות

ההעפלה של הפועל ירושלים לפיינל פור חתמה שלב רבע גמר ללא הפתעה. רגע, איך הקביעה הזאת מתיישבת עם הניצחונות של המדורגות 7 ו-8, ראשון וחיפה, על המדורגות 1 ו-2, חולון ואילת? אז זהו, שבכדורסל הישראלי יש רק שתי קבוצות על, מכבי וירושלים, שנבדלות מהליגה בתקציבים ובכוח האש. חולון ואילת בסך הכל היו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לנצל את הוואקום שיצרה עונת האימים של שתי הגדולות. חולון איבדה במהלך העונה את קאליף וואייט, פול דילייני ודגן יבזורי, וגירדה איכשהו ניצחונות כדי להישאר בפסגה. בסגל שבו סיימה את העונה היא לא הייתה כשרונית יותר, ובוודאי לא עמוקה יותר, מחיפה.

הסיפור של אילת היה חיבור מוצלח של חבורה לא מרשימה: לעודד קטש היה סגל אפרורי במיוחד, שנהנה מעונה פנטסטית של לנדון מילבורן ומשיפור של ישראלים צעירים כמו רפי מנקו ונאור שרון. בפלייאוף פגשה אילת קבוצה עם רוטציה של עשרה שחקני ליגה לגיטימיים, מצרך נדיר במיוחד בליגה, ונכנעה. בשבוע האחרון מקובל היה ללעוג לטענה של שמיר וקטש שלא נכשלו, אבל הם צודקים: המאמנים היחידים בליגה הזאת שיצטרכו לספק הסברים אחרי הפסד הם אריק שיבק וסימונה פיאניג'יאני. המאמנים של חולון ואילת ראויים לכבוד על עונות רגילות יפות, ובמצבן של קבוצותיהם הצלחה בפלייאוף הייתה רק בונוס.

עוד בנושא:

עירוני נהריה: אלפסי צפוי לעזוב, שרון אברהמי מועמד בכיר להחליפו
סימונה פיאניג'אני: "ניצלנו נכון את האנרגיות, באנו עם תשוקה"
הדרישות של בלאט ממכבי תל אביב: סעיפי יציאה ליורוליג ול-NBA

מאמן הפועל אילת עודד קטש. לירון מולדובן
ככה לא נראה כישלון. קטש/לירון מולדובן

זו ליגה של שחקנים

ליתר דיוק, זו לא ליגה של מאמנים. בפיינל פור יתייצבו שני מאמנים מושמצים, אריק שיבק – שפוטר זה שנתיים ברציפות; וסימונה פיאניג'יאני, שלסגולותיו השנויות במחלוקת נגיע בהמשך; ושני מאמנים אלמונים – עופר רחימי, בעונתו הראשונה בליגה; ושמוליק ברנר, בחודשיו הראשונים בליגה. קטש ושמיר, שזוכים להערכה מקצועית גבוהה, נשארו בחוץ. מה זה אומר? שמאמנים תלויים בכישרון של שחקניהם, שלאורך זמן מנצח (אלא אם כן קוראים לך איינראס בגאצקיס, שספק אם עונה להגדרה "מאמן"). אף אחד מהארבעה לא היה מבריק יותר מיריבו בפלייאוף, אבל קבוצותיהם היו עמוקות יותר ובעיקר בכושר טוב יותר בעיתוי מדויק – לאו דווקא בשל הכנה מדוקדקת.

עוד באותו נושא

הפועל ירושלים ניצחה 60:71 את עירוני נהריה ועלתה לפיינל פור

לכתבה המלאה
seperator

הישראלים עדיין חשובים

ליתר דיוק, ברמה המסוימת של ליגת העל, הישראלים חשובים. הם כמעט חסרי משמעות באירופה, כפי שהוכיחו הקמפיינים של מכבי וירושלים, אבל ראשון וחולון ניצחו בעיקר מפני שנהנו מסגלים ישראלים איכותיים ועמוקים, שחיפו על זרים סבירים ותו לא. חיפה בפיינל פור בזכות ג'ון דיברתולומאו ועוז בלייזר לא פחות מאשר גרגורי ורגאס, ראשון התקדמה בזכות כדיר ובן שימול, לא פחות מאשר פטריק ריצ'רד וצ'רלס תומאס.

seperator

ריאן פאנון נותן פול גז בניוטרל

מאמני כדורסל ישראלים נהנים בעונה האחרונה מקטעי התרגילים של קבוצות היורוליג שמעלה עוזר המאמן של הפועל ירושלים, ריאן פאנון, ליוטיוב. מהניתוחים שלו עולה שיש כמה חבר'ה ממש יצירתיים באירופה. נשאלת השאלה: מדוע מאמנו לא מעיין בתרגילים הללו? גם אחרי הניצחון הלא הירואי על נהריה, התקפה ממוצעת של הפועל ירושלים היא עסק חסר השראה באופן מקומם. בדרך כלל פיק אנד רול של ג'רלס או דייסון, שלאחריו ארבעה שחקנים עומדים ומסתכלים על שחקן מכדרר או זורק מקילומטר. למזלו של פיאניג'אני, בצד השני של המגרש הוא נהנה מיכולותיו של המחסל השכיר טרנס קינסי, שצפוי לככב בסיוטים של סקוטי הופסון בחודשים הקרובים.

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. ברני ארדוב
התקפה ממוצעת עדיין חסרת השראה. פיאניג'אני/ברני ארדוב

מכבי תל אביב חייבת לקחת אליפות

עם כל הכבוד לעבודה של שיבק, מכבי דרסה ברבע הגמר את אחת הקבוצות החלשות בליגה בשלב הזה, עם סגל חסר ומצבת ישראלים מגוחכת. מכבי, מנגד, בריאה כמעט לחלוטין, ועם יכולות ארטילריות של שחקני יורוליג מובילים כגון אנדרו גאודלוק וקווינסי מילר ושחקן ליגה טוב כוויקטור ראד. הסגל הזה צריך לגבור על מי שיעמוד בדרכו לתואר, גם אחרי העונה הטראומטית שעבר. דאבל ישראלי בסך הכל יהפוך אותה לקטסטרופלית פחות.

seperator

הקמפיין למען שיבק חייב להיפסק

עם כל ניצחון של אריק שיבק, ובעקבות כל התבטאות מוזרה של דיוויד פדרמן (אדם שרק בזכות תדמית מכובדת נמלט מתדמית סטייל אלון מזרחי בזכות ציטוטיו התמוהים לאורך השנים), נשמעים קולות הקוראים למינויו של המאמן הישראלי הוותיק לעונה הבאה. נשמעות אפילו רטינות על כך שהוא נאלץ לשמוע על דיונים עם מאמנים אחרים בזמן שהוא מנסה להתרכז בזכייה באליפות. אז ככה: מכבי זקוקה בעונה הבאה למאמן מנוסה ברמת יורוליג, ועוד בכזה שמסוגל לבנות קבוצה ברמת יורוליג. שיבק הוכיח בשלוש העונות האחרונות שהוא מתמחה בהרגעת וסידור סגל שמישהו אחר בנה עבורו, בזכות החזות האבהית, הקול הסמכותי והניסיון, אבל לבנות קבוצה הוא לא מצליח אפילו ברמה הישראלית – הנמוכה, יש לציין. מכבי התרסקה העונה ביורוליג עם מאמנים מוערכים בזירה המקומית ולמדה שהקשר בין הליגה החזקה באירופה לבין הליגה האסיאתית החלשה מקרי בהחלט. בתום העונה צריך שיבק לקבל שכר מכובד ותשורה על תרומתו למועדון. את מכבי צריך להוביל בהמשך מאמן מדרג אחר.

seperator

סדרות זה מותח. זה לא בהכרח טוב

שלב רבע הגמר היה מוצלח במיוחד בכל הנוגע למתח. אי אפשר אחרת כששתי סדרות מגיעות למשחק חמישי. בעקבות זאת, נשמעו קינות על היעדר סדרות חצי גמר וגמר, ומתקפה על שיטת הפיינל פור. גם אם אפשר להסכים שהפיינל פור הוא רעיון בעייתי, עולה החשד שמי שתומך בסדרות לא צפה באמת בכולן. המתח מחפה על קבלת החלטות בעייתית, קבוצות לא ממושמעות ורמת כישרון נמוכה. גם על רמת האימון, כאמור, אפשר להתווכח. זו הייתה עונת כדורסל ישראלית מעניינת במיוחד. רק אנא מכם: אל תטענו שזו הייתה עונת כדורסל ישראלית טובה.

אריק שיבק מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בתום העונה צריך שיבק לקבל שכר מכובד ותשורה על תרומתו למועדון. את מכבי צריך להוביל בהמשך מאמן מדרג אחר/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully