וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעי בפלייאוף: אילת וראשון לציון בקרב על הכרטיס לפיינל פור

6.6.2017 / 16:22

הקבוצה של עודד קטש תארח את האלופה (19:35, ספורט 5), כשהפרס למנצחת - עלייה לפיינל פור ביום שני ביד אליהו. באילת בונים על הביתיות וההיסטוריה, בראשון לציון מחכים לשון דאוסון

one

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל מתקרבים לסופם, ומחר (רביעי) ייערך המשחק החמישי והמכריע בסדרה בין הפועל אילת למכבי ראשון לציון (19:35, שידור ישיר בספורט 5, היכל בגין, שופטים: ספי שמש, עמית בלק וצחי הבדלי). אילת ניצחה את המשחק הראשון בסדרה בביתה 83:93, אלא שאז ראשון לציון הפכה את התוצאה עם ניצחון ביתי 73:97 וניצחון חוץ במשחק השלישי 63:70. במשחק הרביעי שנערך ביום ראשון השבוע בבית מכבי החזירה אילת את הביתיות עם ניצחון 91:94.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון מאוכזב. ברני ארדוב
נעלם במשחקים האחרונים. שון דאוסון/ברני ארדוב

שתי הקבוצות נפגשות בפעם השלישית בהיסטוריה ברבע גמר הפלייאוף, כשבשתי הסדרות הקודמות הן הגיעו למשחק חמישי ומכריע באילת, אותו ניצחה הקבוצה הביתית. ב-1998 ניצחה אילת את המשחק החמישי 62:77, כשאדי אליסמה, וג'ו דאוסון, אביו של שון, מובילים עם 18 נקודות כל אחד, ומאיר טפירו מוסיף 15 נקודות ו-11 ריבאונדים. ב-2013 ניצחה אילת במשחק החמישי 80:91 כשאיליי הולמן מוביל את הקבוצה של עודד קטש עם 20 נקודות.

הניצחון הגדול שהשיגה הפועל אילת בראשון לציון בתחילת השבוע הפך את הקבוצה הדרומית מפסימית לאופטימית לגבי סיכויי ההעפלה שלה לפיינל פור. אילת נעזרה ביום גדול של פייריה הנרי, שהשווה את שיא הפלייאוף עם 34 נקודות, וקיבלה שוב את לנדון מילבורן שקלע 23 נקודות מצידו, כדי להחזיר את ההכרעה אליה הביתה. בקבוצה הדרומית דיברו הרבה בימים האחרונים על אגרסיביות ולא לתת לראשון לציון להכתיב את הקצב של המשחק, כשבהעדרו של רפי מנקו, שלא אמור לחזור גם מחר לשחק, תקווה אילת לקבל משהו מהישראלים שלה, כשבמשחק האחרון מי שבלט היה דווקא נאור שרון הצעיר עם 8 נקודות. כל הכרטיסים למשחק לאוהדי אילת נחטפו עם הוצאתם, וכ-1,500 אוהדים מקומיים יצרו אווירה ביתית.

בדיוק כמו בעונה שעברה, שהסתיימה עם זכייה היסטורית באליפות, איבדה מכבי ראשון לציון הזדמנות לסגור סיפור אצלה בבית ומגיעה למשחק חמישי בחוץ. בשנה שעברה מארק ליונס ודריל מונרו התעלו וסחבו את הקבוצה של אריק שיבק לפיינל פור, העונה לא ברור מי יהיו השחקנים אצל הכתומים שיוכלו לעשות זאת, במיוחד לאור חוסר היציבות שמפגינים השחקנים הכתומים לאורך כל העונה בכלל והסדרה בפרט. אחד השחקנים הללו הוא שון דאוסון שקלע אמנם 18 נקודות במשחק הראשון באילת, אך מאז נמצא הרחק מיכולתו עם 6.6 נקודות בממוצע למשחק בשלושת המשחקים הנוספים בסדרה. במועדון מעריכים שכ-200 כתומים צפויים לעשות מחר את הדרך מהמרכז כדי לנסות ולדחוף את הקבוצה בפעם השלישית ברציפות לפיינל פור.

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל ביקש הבוקר מיו"ר איגוד השופטים גוני צחר, שבשני משחקי 5 ביום רביעי וחמישי ומשחקי הפיינל פור יונחו השופטים לגשת למוניטור ההילוכים החוזרים בכל מקרה של מחלוקת או ספק בהתאם לחוקה, וזאת כדי למנוע טעויות במשחקים מכריעים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully