וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "אלימות וגזענות יישארו מחוץ ליציעי בית"ר ירושלים"

6.6.2017 / 19:00

שחקן העבר האגדי, שיקבל מאלי טביב את זכויות הניהול של בית"ר ירושלים, הוצג רשמית: "ניאבק על תארים, קורא לאוהדים לחזור, סומך על מימר". טביב: "הסמל הכי גדול". יובל שבתאי מועמד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עידן חדש נפתח היום (שלישי) בבית"ר ירושלים. אלי אוחנה, שחקן העבר האגדי של הקבוצה, אותה גם אימן בעבר, חוזר למועדון והוצג במסיבת עיתונאים. אוחנה חתם בשבוע שעבר על חוזהו בבירה לחמש שנים, והוא יקבל את זכויות הניהול מאלי טביב ויפקח על כל הנעשה במועדון. אוחנה כבר עובד בצמוד לטביב מתחילת השבוע, וכעת, לאחר הצגתו הרשמית, יוכל להתמקד בבניית סגל הקבוצה לעונה הבאה.

בינתיים, בקבוצה בוחנים אפשרות לצרף את יובל שבתאי, ששיחק בחצי העונה האחרונה בהפועל רעננה. הקשר מועמד למקרה ששלומי אזולאי לא יחזור לבירה.

אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"לא מובן מאליו שקיבלתי את התפקיד". אלי אוחנה/קובי אליהו

"אני מודה לאלי טביב, שהפקיד את הקבוצה לידיים שלי לפחות בשנתיים הקרובות", אמר אוחנה בפתח דבריו, "אנחנו לא משתגעים על פסק הדין של ההתאחדות, אבל אנחנו צריכים לכבד את ההחלטה גם אם אנחנו לא מרוצים. שמחתי לקבל את התפקיד, זה לא דבר מובן מאליו. לא ניהלתי אף פעם לא מפעל ולא ארגון, אבל אני בא מתחום הכדורגל, הייתי מעורב כמעט בכל מה שקרה בקבוצות בהן הייתי. ייקח זמן ללמוד את העניינים ולעשות את התפקדי כמו שצריך. אני מנהל מא' עד ת', בפן הניהולי, המקצועי, נוער בוגרים, שחקנים, כל מה שקשור לבית"ר. זה תפקיד של מי שעומד בראש מערכת".

"הבחירה של אלי טביב מראה את היחסים האישיים המצוינים בינינו", הוסיף, "שנותרו כך למרות שהרבה שנים לא עבדנו ביחד. אלי התחיל מהלך בעונה שעברה ואני אומר בצורה חד משמעית, אלי הוא בעל הבית והמדיניות שלו תישמר. המדיניות כבר מביאה תוצאות, יש הרבה פחות קריאות גזעניות ואלימות במגרשים. אנחנו לא באים להילחם ולריב, להראות שאנחנו החזקים. בסופו של דבר הדרישות שלו ברורות ופשוטות בנושא הזה, אלימות וגזענות מחוץ ליציעי בית"ר ירושלים. מאז שקיבלתי את התפקיד, נפגשתי עם אוהדים ותיקים של בית"ר, שסיפרו כי הם באים רק מידי פעם ולא מעיזים להביא את הילידים למגרשים. אנחנו רוצים להביא את בית"ר למצב שאוהדים יוכלו להביא את הילדים ולהחזיר את בית"ר למה שהייתה כל השנים. זה לא יקח יום או יומיים, אבל עם קצת שכל נגרום לאוהדים להבין"

עוד באותו נושא

ווילפרד מוקה הקונגולזי עשוי לחתום בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים (ימין) עם אלי טביב. קובי אליהו
כבר עובדים יחד. אלי אוחנה ואלי טביב/קובי אליהו

"אף אחד לא יכול להגיד לי מה זה בית"ר ירושלים, כל חיי הייתי פה, לכן היה לי קל להגיד לאלי כן", סיפר, "אני בא למקום שאני מאוד אוהב ומזוהה איתו, כמעט כולם שמחים מהחזרה שלי. לבוא למקום שאתה אוהב ואוהבים אותך, אין יותר אופטימלי מזה".

על המטרות לעתיד: "בית"ר תמיד שאפה לזכות בתארים, לא יכול להבטיח שזה יקרה העונה, אבל זו השאיפה. בית"ר ידעה לתת פייט בעונה שעברה לקבוצות הגדולות, ואני מקווה שרק נתחזק, בעיקר כי יש צוות מקצועי מצוין בראשות שרון מימר. הוא עושה עבודה פשוטה ורגועה, ראינו בחצי השני של העונה. אם נתחיל טוב, מי יודע מה נשיג. תהיה לו עצמאות וסמכות מוחלטת לעשות מה שהוא מבין מבחינה מקצועית".

על תרומתו המקצועית: "אני אומנם הרבה בתקשורת בשנים האחרונות, אבל אני גם 17 שנה ברציפות מאמן, ושרון מימר יכול להיעזר בניסיון שלי ובטביעת העין שלי. תאמינו לי, הוא ישמח לקבל עוד דעה".

על אפשרות לצרף שחקן ערבי: "אני מכיר את בית"ר יותר טוב מכל אחד אחר שיושב פה, ביליתי שם את כל חיי, זה בית, ואני יכול להגיד שמעולם בבית"ר לא הייתה מדיניות לפסול שחקן על סמך מוצאו או צבע עורו. אני מבין שהשאלה מתבקשת ועושה כותרות, אבל מעולם לא קיבלו פה החלטה על פי מוצא או דת, וכך יהיה בעתיד. כל שחקן יישקל עניינית".

על התפקיד שלו: "בית"ר מנוהלת מצוין, אני בא להמשיך את מה שאלי התחיל. הקבוצה מנוהלת כל כך טוב, שאני בא לא להפריע".

על המטרה: "ברור שיש הרבה אנשים שהגיעו לטדי. אני רוצים לשנות את התדמית של בית"ר, עם כל העוצמות שלה, שכיף לבוא לאצטדיון שלה. אם זה יקרה, ניענה לבקשות של אוהדים, מכל הלב. אני קורא לאוהדי בית"ר לחזור לקנות מנויים. זה מכניס כסף למועדון, שזה דבר שיעזור לנו להביא שחקני רכש".

אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים (אמצע) עם מאמן הקבוצה שרון מימר, אלי טביב. קובי אליהו
מימר, אוחנה וטביב/קובי אליהו

"מי שמצפה שתוך חודש חודשיים הכל יהיה ורוד טועה", המשיך אוחנה, "זה תהליך. צירפנו לצוות את ניר חפץ, זו החלטה שלי, אני מכיר אותו ואנחנו חברים הרבה שנים. הוא יעזור מבחינה אסטרטגית ושיווקית, מקווה ומשוכנע זה יעבוד טוב מאוד. אם נמצא לנכון לצרף עוד אנשיןם, נעשה את זה, אבל נחליט תוך כדי העבודה. יש פה צוות מצומצם אבל מעולה.

"אם נגרום לקהל שלנו לחזור להיות מה שהיה, ההכנסות יעלו לטביב יהיה דרייב להשקיע יותר. ככה זה, כשהכל טוב יש יותר כיף ורצון להשקיע. כשמשקיעים זה לא אומר שלוקחים תארים, ראינו את מכבי תל אביב וחיפה, אבל ננסה לקרוא תיגר על התארים ונקווה שנצליח. בית"ר קבוצה טובה וחזקה, והכוונה היא לחזק בעוד 2-3 שחקנים איכותיים. בית"ר זה מועדון שלא יכול לאפשר לעצמו להגיד שמעניין אותו רק פלייאוף עליון. אנחנו רוצים לקרוא תיגר על האליפות, זה לא אומר שנגיע לשם".

אלי טביב: "אנחנו נמצאים בפתח העונה החמישית שלי בבית"ר. קיבלתי קבוצה מפורקת עם קאדר שחקנים שלא התאים לליגת העל. הצבתי לעצמי מטרה להישאר בליגה ועמדנו בזה. בשנה השנייה המטרה הייתה להיות בצמרת, ועמדנו בזה - סיימנו במקום הרביעי והחזרנו את בית"ר לאירופה. בעונה השלישית הגענו למקום השלישי, שוב אירופה, עם כדורגל טוב. העונה האחרונה הייתה מאוד קשה, הגענו למקום השלישי והתמודדדנו עם הקהל, אני קורא לזה קומץ".

אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, שרון מימר. קובי אליהו
אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, שרון מימר/קובי אליהו

על המלחמה בגזענות: "טיפלנו בגזענות ובאלימות, התמודדתי עם זה לבד, ללא עזרה מאף אחד. אם לא הייתי צריך להמודד עם זה, התקציב היה יותר גבוה, כי חלק ממנו הלך לקנסות במקום לחיזוק. השנה נמשיך למגר את האלימות, אמרתי גם לאוחנה, מאמין שנצליח ושזה לא יהיה בבית"ר. זה פוגע במועדון. כמובן שנרצה גם להביא תארים למועדון, ואני מאמין שנצליח. התקציב יותר גדול מבעונה שעברה, ועם חומר השחקנים של הקבוצה, אותה עוד נחזק במספר שחקנים, אני מאמין שנשיג תארים. המועדון כל הזמן שאף ושואף לתארים. אני מודה לאלי שהסכים לקחת את ניהול הקבוצה לידיים שלו - הוא יהיה נציג הבעלים, יהיו לו כל הסמכויות בניהול המועדון. זה הסמל הכי גדול בתולדות בית"ר ירושלים, ואני מאחל לו בהצלחה".

שרון מימר: "המטרה היא לעשות את המקסימום בבניית הסגל, לעבוד קשה. אנחנו שמים מול העיניים להגיע הכי רחוק שאפשר. רוצה עבודת צוות והיררכיה ברורה, שני הדברים שהובילו את בית"ר ומקווה שיובילו למקומות אפילו טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully