וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מתווכחים: האם גולדן סטייט קבוצת ההתקפה הטובה אי פעם?

היכן הווריירס עומדים ביחס לקבוצה המיתולוגית של ג'ורדן ופיפן, או ביחס לשואוטיים לייקרס? בארה"ב ערכו השוואה ותחקרו שחקני עבר שחלוקים בדעותיהם. וגם: פול פירס טוען שדוראנט טוב מלברון כעת

עריכה: מתן חדד

גולדן סטייט נראית בדרך הבטוחה לאליפות שנייה בשלוש שנים, ובארצות הברית כבר עוסקים בהשוואות היסטוריות לקבוצות הטובות בתולדות ה-NBA. הווריירס הביסו לפנות בוקר (בין ראשון לשני) את 113:132 קליבלנד ועלו ל-0:2 בסדרת הגמר, ולפי שעה נראה שהדרך לפלייאוף מושלם עם מאזן 0:16 - דבר שלא קרה מעולם בליגה - קצרה מתמיד. העונה הסדירה של הווריירס אמנם היתה קצת פחות מרשימה מהקודמת, אותה סיימה במאזן היסטורי של 9:73, אבל בניגוד לאשתקד, הפעם הם העלו הילוך בדיוק ברגע הנכון ונראים דורסניים לכל אורך הפוסט-סיזן.

התצוגות ההתקפיות המרשימות בניצוחם של קווין דוראנט וסטף קרי, שניים משחקני ההתקפה הקטלניים בליגה, מעלים בארצות הברית השוואות לקבוצות היסטוריות אחרות, כמו השואוטיים לייקרס של מג'יק ג'ונסון, אורלנדו מג'יק בימי שאקיל ופני הרדוואי, וכמובן, שיקגו המיתולוגית של מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן, שהריצה את התקפת המשולש של פיל ג'קסון בשלמות.

עוד בנושא:

המרוץ ל-MVP ול-LVP מתחמם: חמש מחשבות מהירות על משחק 2 בגמר
שמחת הפרטים הקטנים: סיכום הניצחון של גולדן סטייט במשחק 2 בגמר
לברון ג'יימס עצבני, סטיב קר שמח לחזור, דריימונד גרין מבטיח להירגע

סקוטי פיפן, מייקל ג'ורדן, שיקגו בולס. AP
מי היה קטלני יותר? ג'ורדן ופיפן/AP

"אני די בטוח שזו ההתקפה הכי טובה שראיתי בימי חיי", אמר ביירון סקוט, ששיחק בשואוטיים לייקרס ואחר כך הפך למאמן. "יש להם כל כך הרבה נשקים, כל כך הרבה סקוררים. הם יכולים להביס אותך עם זריקות מבחוץ, הם יכולים להביס אותך עם חדירות וזריקות מכדרור, הם גורמים לך לאינספור צרות".

אייזאה תומאס, שהתמודד מול השואוטיים לייקרס ומול הבולס של ג'ורדן ופיפן, אמר ש"בטוח שגולדן סטייט הנוכחית תיזכר כאחת הקבוצות הגדולות אי פעם. כשמשווים את ההתקפה שלהם לקבוצות אחרות, צריך לזכור שזה עידן שונה וכדורסל אחר. לווריירס אין שחקן כמו קארים עבדול ג'באר, אבל אם מדברים על מג'יק, ביירון סקוט, מייקל קופר וכל החבר'ה האלה, אז חייבים לומר שדוראנט, תומפסון, קרי ודריימונד גרין משתווים אליהם. הדבר היחיד שחסר להם זה איזה קארים כזה בצבע".

עוד באותו נושא

שמחת הפרטים הקטנים: סיכום הניצחון של גולדן סטייט במשחק 2 בגמר

לכתבה המלאה
שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, סטפן קרי. AP
אינספור נשקים. דוראנט ותומפסון/AP

קני סמית', שזכה בשתי אליפויות רצופות עם יוסטון באמצע שנות ה-90 ושיחק לצד האקים אולג'וואן וקלייד דרקסלר, אמר ש"העוצמה ההתקפית שלהם היא בהחלט בטופ פייב בכל הזמנים. הדבר היחיד שחסר להם זה יכולת קטלנית כשהמשחק הופך לאיטי, כשצריך לקלוע שתיים בטוחות מתחת לסל ולשלוח מנייה בטוחה לפוסט אפ. לדעתי זה מה שחסר להם כדי להפוך להתקפה הטובה אי פעם".

מאמן הווריירס סטיב קר אמר ש"אני לא יודע אם זו ההתקפה הכי טובה בכל הזמנים, אבל מה שמייחד את הקבוצה הזו זה מספר הפלימייקרים. אני לא חושב שהיתה קבוצה עם כל כך הרבה שחקנים שיכולים ליזום מהלכים ולייצר לעצמם ולאחרים. כולם יודעים שיש את סטף, דוראנט וקליי, אבל יש לנו גם את שון ליבינגסטון, אנדרה איגודלה, דייויד ווסט וזאזה פאצ'וליה, שכולם מוסרים נהדרים. אני בטוח בדבר אחד - אם אני הייתי צריך להתמודד מול הקבוצה הזו כשחקן, לא היה שום סיכוי. הם היו מחסלים אותי ברגע".

במקביל, נראה שגם הדיון על השחקן הטוב בעולם נפתח מחדש, לפחות אם שואלים את פול פירס. שחקן העבר האגדי, שהתמודד ראש בראש מול קווין דוראנט ולברון ג'יימס מתוקף היותו סמול פורוורד, ישב בפאנל של ESPN לצד צ'ונסי בילאפס וג'יילן רוז, והפתיע כשאמר ש"לדעתי, דוראנט הוא כנראה השחקן הטוב בעולם כיום. הוא עקף את לברון ג'יימס". חברי הפאנל הגיבו בבוז לטענות, אבל פירס נותן איתן בעמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully