וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי סאגת הזימונים של שוערי נבחרת ישראל?

5.6.2017 / 8:02

בנבחרת מסבירים מדוע אריאל הרוש לא נספר מקצועית, כיצד דודו גורש עדיף על גיא חיימוב, ואיך הפציעה המסתורית של בוריס קליימן בבית"ר וההתנהלות של דני עמוס השפיעה. מסתמן: ערן זהבי ימתין על הספסל מול מולדובה, אלי דסה ישחק מול אלבניה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

יממה לפני משחק הידידות מול נבחרת מולדובה, מתברר כי הרקע לזימון שוערי הנבחרת למחנה בגרמניה איננו מקרי. לצד ביקורות של בוריס קליימן על אי זימונו ושל אריאל הרוש על העובדה שהוא לא משחק, על פי שיחות עם גורמים בנבחרת, לא בטוח שהשניים יהיו חלק מהקמפיין גם בהמשך ונראה כי הסיבה לזימון שוערים אחרים נובע גם משיקולים אחרים. אלישע לוי בונה מאוד על דודו גורש ועומרי גלזר גם להמשך הקמפיין, כשגם הזימון של דני עמוס אינו מקרי. "לפני שנגיע לעניין השוערים, ראוי אולי לתת דוגמא מהצד של בניון", הסביר אתמול גורם בנבחרת לאחר האימון. "מי שראה את האימון מבין למה שחקן כזה נמצא שם, ואחרים לא. הוא שיחק בנבחרת גם כשהיה צריך לקבל זריקות ואתמול עלה להתאמן כאילו מדובר בשחקן מהנוער. חבל מאוד שיש כמה שחקנים שלא לוקחים דוגמה".

שוערי נבחרת ישראל דודו גורש, דני עמוס, עומרי גלזר. קובי אליהו
מה בדיוק קורה שם? שוערי נבחרת ישראל/קובי אליהו

ועכשיו, לעניין השוערים. בנבחרת ציינו כי אריאל הרוש לא היה מקבל זימון גם ללא קשר לביקורת על אלישע לוי וזאת בשל ההערכה העצומה של לוי לגורש וגלזר וגם לדני עמוס. "אלישע חושב ששלושתם שוערים טובים יותר, ואין בזה שום דבר פסול. כרגע, הרוש לא נמנה בין שלושת השוערים בכושר הטוב בישראל וזו עובדה", אמר גורם בנבחרת. "אם היה צריך לזמן עוד שוער והרוש לא היה מושעה, סביר להניח שחיימוב היה שם". כזכור, לפני המשחק האחרון מול אלבניה (3:0 לישראל) דיווח אופיר מרציאנו על פציעה, אולם בוריס קליימן טען כי הוא לא יכול להגיע כי הוא פצוע. בנבחרת הרימו גבה לנוכח העובדה שדקות קודם לכן הוא שותף במשחק אימון של הקבוצה שלו. מנהל הנבחרת ישראל שצוצינסקי שוחח עם דני עמוס, שתוך פחות משעה התייצב בנתב"ג לקראת הטיסה.

"יש שחקנים שהם הלב והנשמה של הנבחרת. לא תשמע אף אחד בנבחרת אומר מילה על רמי גרשון, למשל. אם זה היה תלוי בו, הוא היה משחק גם פצוע. אבל יש לו הוראות ברורות מהקבוצה לגבי המועד, וזה בסדר. הוא הגיע לכאן גם כשהיה עם כאבים. כך גם לגבי דני עמוס, שבכל פעם שמכינים אותו לאפשרות שיזומן הוא אומר תודה. אלישע יזמן רק שחקנים שרוצים להיות פה". באשר לעמדת השוער לקראת צמד המשחקים, דודו גורש עדיין המועמד המוביל לפתוח בשער בשני המשחקים. בנבחרת היה מי שאמר ש"כמו במקרה של בן חיים, גורש לא יוזמן לנבחרת לחינם. אם אלישע העדיף אותו על פני חיימוב, אפשר להסיק שהוא בונה עליו כמי שיעמדו בשער מול אלבניה".

עוד בנושא:

נבחרת ישראל: אלי דסה התאמן, אייל גולסה ויוסי בניון שוב תורגלו
בלבול לקראת סרביה: "משחק כזה יכול לעזור לנו בקבלת ההחלטות"
קני סייף זומן לסגל הרחב של ארה"ב, דהאן: "העדיף מקום בו הוא רצוי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
יקבל מנוחה מול מולדובה. זהבי/יוסי ציפקיס

בנבחרת עוקבים אחר הפציעות של קני סייף ומונאס דאבור, שלא הגיעו לנבחרת דקות לאחר ששותפו וכבשו במדי הקבוצות שלהם. סייף זומן לסגל הרחב של ארצות הברית, אבל מכיוון שטען כי הוא מושבת בשבועות הקרובים, מעניין יהיה לראות מה יקרה אם יוזמן לסגל הסופי לקראת המשחקים בשבוע הבא. כך או כך, בנבחרת מזכירים כי הם לא מתכוונים להכריח את סייף לשחק בכחול לבן.

הקפטן ערן זהבי צפוי לפתוח על הספסל במשחק הידידות מול מולדובה מחר. המטרה היא לאפשר מנוחה לשחקנה של גוואנגז'ו, ששיחק ובישל ביום שישי ב-1:1 מול הנאן ז'יאני. זהבי צפוי להיכנס במחצית השניה. הקפטן תורגל אתמול כאחד מבין עשרת שחקני השדה של הנבחרת, אולם מההרכב הזה נעדר טאלב טואטחה שיפתח במקומו בעמדת המגן השמאלי. בן שהר, ליאור רפאלוב ויוסי בניון יפתחו בחלק הקדמי. אלי דסה שחזר להתאמן אתמול רשם יכולת טובה באימון וזכה למחמאות מאלישע לוי, שניגש אליו במהלך המשחקונים כדי לוודא שהוא אכן מסוגל לשחק. לוי הודיע לדסה כי מבחינתו הוא מעדיף שינוח מול מולדובה וישחק מול אלבניה. בינתיים, איתן טיבי תורגל גם אתמול בעמדת המגן הימני. "הוא כבר שיחק בתפקיד הזה בעבר, כך שלא מדובר בתפקיד שאותו הוא צריך ללמוד", אמרו בנבחרת. אייל גולסה יפתח בקישור לצדם של ביברס נאתכו ואלמוג כהן.

אתמול אכלו השחקנים ארוחת ערב משותפת במלון והתבשרו כי היום תיערך אסיפה טקטית לקראת משחק הידידות מחר. בנבחרת הביעו שביעות רצון מההפסד של אלבניה במשחק ההכנה בלוקסמבורג ואמרו: "יש לנו הזדמנות טובה להגדיל את הפער ולהבטיח כמעט בודאות את המקום השלישי. חבל שבניגוד לקמפיין הקודם זה לא מבטיח אפשרות להעפיל לשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully