וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אריה חדש על הספסל בקאמפ נואו": ברצלונה מתרגלת לואלוורדה

אחרי ההודעה הרשמית על מינויו של המאמן החדש, בקטאלוניה ניסו לעמוד על ההבדלים בינו לבין המאמן היוצא ונזכרו בדברים שאמר עליו יוהאן קרויף. וגם: הפרידה החמה של ליאו מסי מלואיס אנריקה

one

ברצלונה יצאה אתמול (שני) באופן רשמי לדרך חדשה, כאשר לאחר הפרידה מלואיס אנריקה הוכרז ארנסטו ואלוורדה כמאמן החדש של מחזיקת הגביע הטרייה.

בברצלונה התחילו לתהות על קנקנו של המאמן החדש, שינסה להחזיר למועדון את הדומיננטיות בספרד, אותה הקבוצה איבדה מעט לריאל מדריד. ב"ספורט" הקטלאני הציגו חמישה הבדלים משמעותיים בין לואיס אנריקה לבין ואלוורדה:

* האופי - לואיס אנריקה סוער, ואלוורדה רגוע)

* הדרך בה הם מנהיגים את הקבוצה - לואיס אנריקה חד, ואלוורדה משאיר יותר מקום לפרשנות

* הטקטיקה - לואיס אנריקה שיחק 4:3:3, ואלוורדה מעדיף 4:2:3:1

* הדרך בה הוא חי את התפקיד - לואיס אנריקה (וגווארדיולה) אובססיבים, ואלוורדה פחות חי את הכדורגל 24/7

* הדרך בה שיחקו כדורגל - לואיס אנריקה שיחק כמעט בכל עמדה אפשרית, ואלוורדה היה מקובע יותר, שחקן התקפה קלאסי

ארנסטו ואלוורדה מאמן אתלטיק בילבאו. GettyImages
יותר רגוע, מעדיף סגנון מעט שונה. ואלוורדה/GettyImages

בברצלונה גם נזכרו בכל מיני משפטים של ואלוורדה לאורך השנים, למשל כאשר חזר לקדנציה השנייה כמאמן בילבאו אמר: "אומרים שחלק 2 הוא אף פעם לא טוב כמו הראשון... תגידו את זה ל'סנדק'".

במקרה אחר סיפר על חיבתו לצילום: "חשבתי להפוך לצלם אחרי שפרשתי מכדורגל, אבל הכדורגל משאיר אותך צמוד אליו, הוא עושה לך שטיפת מוח. בתמונה שאתה מצלם, כמו בקבוצת כדורגל, אתה מחפש את האיזון בין הדברים. כל האלמנטים והשילוב ביניהם, זה מה שקובע".

מי שראה כבר לפני כעשור את ואלוורדה כמועמד אפשרי לאמן את בארסה יום אחד הוא אגדת המועדון, יוהאן קרויף המנוח. כאשר ואלוורדה אימן את היריבה העירונית אספניול, קרויף נשאל לגביו והשיב: "הוא עושה עבודה נהדרת, הקבוצה שלו משחקת כדורגל מהנה לעין ואני שמח לראות את זה, כי ככה הכדורגל צריך להיות. האם הוא יאמן את בארסה? עוד נראה". במקרה אחר אמר עליו קרויף: "גם כשחקן הוא היה חכם מאוד ותמיד הראה עניין בכדורגל ורצה ללמוד. הוא אחד המאמנים הכי יסודיים ומבטיחים שיש".

ב"אל מונדו דפורטיבו" כינו את ואלוורדה "האריה החדש על הספסל בקאמפ נואו" ובפרופיל עליו ציינו כי הוא היה מועמד לקבל את הקבוצה עוד לפני המינוי של לואיס אנריקה.

ובינתיים, ליאונל מסי נפרד מלואיס אנריקה עם פוסט פייסבוק מלא במילים חמות: "אני מאחל לך כל טוב בשלב הבא בחייך, לואיס אנריקה. תודה על כל מה שעשית בשנים האחרונות, ליאו", לצד תמונה של השניים מתחבקים אחרי הזכייה באליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully