וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה נפרד מברצלונה: "גם השחקנים היו צריכים שאעזוב כבר"

המאמן נפרד עם אחוזי ההצלחה הגבוהים בתולדות הקבוצה, כשברקע דיווחים על מתיחות בינו לבין השחקנים: "לאף אחד לא יכולה להיות ביקורת כלפי". התגובות, המספרים והדעות החלוקות של הפרשנים

one

אז האם הקדנציה של לואיס אנריקה בברצלונה היתה מוצלחת? המאמן סיים אמש (שבת) את את תפקידו במועדון הפאר עם גביע נוסף לרזומה, אחרי ניצחון 1:3 על אלאבס, ובתקשורת הספרדית עסקו בבוקר שאחרי בסיכום התקופה. בסך הכל, שחקן העבר שאימן בקאמפ נואו שלוש שנים זכה בתשעה תארים מתוך 13 אפשריים ומעולם לא הודח בגביע, אולם העונה האחרונה שלו בתפקיד תיזכר בעיקר בשל המתיחות עם השחקנים, איבוד האליפות לריאל מדריד וההדחה המוקדמת מליגת האלופות.

בסיום המשחק אמש, אחרי שחגג דקות ארוכות על כר הדשא, הודה "לוצ'ו" ש"אני הייתי צריך לעזוב, ואני חושב שגם השחקנים היו זקוקים לזה. ברצלונה היא משפחה אחת גדולה, ולכן אני רוצה להודות גם לשחקנים ובעיקר לאוהדים, שתמכו בי לאורך כל הדרך. אין לי ביקורת על אף אחד, ואני מאמין שלאף אחד גם אין ביקורת כלפיי".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה חוגג עם גביע המלך. טוויטר, צילום מסך
עוזב כווינר. לואיס אנריקה/צילום מסך, טוויטר

עוד הוסיף לואיס אנריקה ש"אני לא יודע מה אעשה בעתיד. זה תלוי מאוד בהצעות שאקבל. אני רואה את עצמי לוקח קבוצה ומצעיד אותה להישגים ולוקח אותה קדימה. אני לא משתחצן, אלא רק אומ את מה שאני מאמין. אולי, מי יודע, בכלל אעבור לענף ספורט אחר". מתוך 181 משחקים כמאמן ברצלונה, לואיס אנריקה ניצח ב-138, הפסיד ב-21 וסיים 22 פעמים בתיקו. אחוזי ההצלחה שלו, אם כן, עומדים על 76 - הגבוהים ביותר של מאמן ברצלונה אי פעם.

המאמן נפרד מהשחקנים, והודה על ההזדמנות לאמן את לאו מסי, שחגג תואר 30 במדי ברצלונה. "מסי הוא שחקן יוצא דופן. אני מאושר שקיבלתי צ'אנס לאמן את השחקן הטוב בעולם, היה תענוג לאמן אותו. כדי להישאר מספר 1, אתה לא רק צריך להיות סופר-מוכשר, אלא גם להיות מאוד חזק מנטלית. הוא דואג לעצמו מבחינה פיזית ומנטלית, ואני משוכנע שהוא יישאר באותה רמה עוד כמה שנים טובות".

מי שאמור להתמנות באופן רשמי למחליפו בימים הקרובים הוא ארנסטו ואלוורדה. לואיס אנריקה נתן לו טיפ אחרי המשחק אמש, ואמר ש"ברור שיש לו יותר ניסיון ממה שהיה לי כשהגעתי לברצלונה. הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לו זה פשוט ליהנות מהתקופה הזאת. יש פה יסודות טובים וברצלונה יכולה לעשות דברים גדולים בעונה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

למרות הדיווחים על מתיחות, כביכול, בין לואיס אנריקה לשחקנים, חלקם נפרדו ממנו במילים חמות. אנדרס אינייסטה אמר ש"הוא הגיע לכאן בתקופה רגישה ועשה שינוי לטובה. המאזן שלו והתארים יותר ממרשימים". הנשיא ז'וזפ מריה ברתומאו צייץ "תודה לך לואיס אנריקה, על שלוש שנים מוצלחות". זאת בניגוד לשחקנים אחרים, כמו לאו מסי ולואיס סוארס, שלא דיברו טובות על המאמן אחרי משחק הפרידה שלו, מה שגרם לתקשורת המקומית לתהות פעם נוספת על היחסים בין שניהם לבין המאמן.

בתקשורת ניתחו את הקדנציה של המאמן. ב"אל מונדו דפורטיבו" נטען במאמר דעה ש"לואיס אנריקה היה האיש הנכון בזמן הנכון, הוא הראה יכולת טקטית מרשימה, אבל יחסי האנוש שלו התגלו כבעייתיים מדי". ב"ספורט" נכתב ש"לואיס אנריקה מאמן נהדר שפשוט הגיע למיצוי, כמו שכל מאמן אחר בברצלונה מגיע למיצוי אחרי שלוש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully