וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא נפרדת מטוטי. ספאלטי: "השתמשו בו כדי ליצור מתיחות בקבוצה"

הקפטן יערוך את הופעתו האחרונה נגד גנואה (א', 19:00, ספורט2) ובצל הפסטיבל בעיר והמחוות של האוהדים, מאמנו חשף סיפורים מהעבר ועקץ: "אי אפשר לנצח לבד, אין לו מספיק תארים"

שלט של אוהדי לאציו: "האויבים שלך לכל החיים מצדיעים לך, פרנצ'סקו טוטי". GettyImages
"האויבים שלך לכל החיים מצדיעים לך". אפילו אוהדי לאציו פרגנו בשבוע שעבר/GettyImages

רומא, הכדורגל האיטלקי ולמעשה חובבי הכדורגל ברחבי העולם כולו, ממשיכים להיערך למשחק הפרידה של פרנצ'סקו טוטי. הקפטן בן ה-40, שהצטרף לג'אלורוסי כילד ב-1989 ושיחק לכל אורך הקריירה אך ורק בקבוצת נעוריו, צפוי לערוך את הופעתו ה-785 מחר (ראשון, 19:00, ספורט2) מול גנואה בסטאדיו אולימפיקו ולעזוב את המועדון. טוטי עדיין לא החליט אם לפרוש או להמשיך במקום אחר, אבל פסטיבל הפרידה נמצא בעיצומו.

אוהדי רומא תלו שלט גדול עם תמונות של טוטי על בניין דירות מול מתחם האימונים בטריגוריה, עם הכיתוב: "בשבילנו אתה השמש שלעולם לא שוקעת".

החבר דניאלה דה רוסי נפרד: "זה באמת היה כבוד גדול וכולם כאן ברומא מבינים את זה, כי לא כל אחד יכול להגיד שהוא שיחק עם טוטי ועוד כל כך הרבה שנים. זה משהו להתרברב בו. אני אוכל לספר על כך לכולם - זה אדיר".

"כששחקן גורם לך לשאול שאלות כמו: איך הוא עשה את זה? האם ראיתי נכון? איך הוא בכלל חשב לנסות את זה? אתה יודע שמדובר במישהו מרמה אחרת לגמרי", החמיא אלסנדרו דל פיירו. "פרנצ'סקו הוכיח שהוא כזה, פעם אחר פעם. הוא הראה שיש לו קלאסה אחרת בזכות הדרך בה שיחק את המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המאמן לוצ'יאנו ספאלטי דיבר ארוכות על טוטי במסיבת העיתונאים לקראת המשחק וסיפק אמירות מפתיעות: "טוטי הוא מתנה לכדורגל, אבל היו זמנים שהשתמשו בו בצורה לא נכונה. היו כותרות ושערי עיתונים שהשתמשו בטוטי כדי ליצור מתח ברומא עם סיפורים שונים ומשונים. מאמן צריך להתמודד עם יותר מ-20 שחקנים, לא רק עם אחד. הייתה תקופה שטוטי החמיץ שישה פנדלים ברציפות. הלכתי לשחקנים אחרים ושאלתי אם הם רוצים לבעוט, וכולם אמרו שלא. הם לא מוכנים כל עוד פרנצ'סקו נמצא. זה לא הוגן כלפי הקבוצה".

המאמן המשיך: "היו רגעים שלא הסכמתי איתו, אבל במקרה הזה האשמה היא על כולנו, כי אנחנו יצרנו אותו ככה. הוא תמיד היה הפנים של המועדון, מעל כולם. לעתים זה בא על חשבון שחקנים אחרים או על חשבון הקבוצה. היו מקרים בהם היה צריך להכיל יותר, כי להיות קפטן של קבוצה זה אומר גם לתרום מעצמך יותר עבור אחרים. הוא כנראה עשה את זה והיה עושה את זה, אבל יתר השחקנים לא קיבלו את המסר. הוא שחקן גדול, אבל לבד הוא לא מספיק כדי לנצח. רומא לא זכתה איתו במספיק תארים".

פרנצ'סקו טוטי רומא עם לוצ'יאנו ספאלטי. GettyImages
לא זכה במספיק תארים. לוצ'יאנו ספאלטי עם פרנצ'סקו טוטי/GettyImages

המספרים

* מתוך 784 המשחקים ששיחק עד כה במדי רומא, 618 מהם היו בסרייה A (רק לג'יג'י בופון עם 619 ולפאולו מאלדיני עם 647 יש יותר).

* את הבכורה שלו בליגה ערך טוטי ב-28 במרץ 1993 נגד ברשיה. 8,827 ימים מפרידים בין הבכורה למשחק האחרון מחר. ומבין 551 השחקנים ששותפו העונה בליגה, 188 אפילו לא נולדו כשזה קרה.

* הקפטן הספיק להשתתף ב-25 עונות שונות של הליגה האיטלקית, בדיוק כמו מאלדיני. ב-23 מתוכן טוטי גם כבש, ובתקופה הזו עברו ברומא 17 מאמנים.

* במהלך הקריירה הארוכה שלו זכה טוטי בשבעה תארים: אליפות אחת (2000/01), שני גביעי איטליה, שני סופרקופה, אליפות אירופה עד גיל 21 וגולת הכותרת: אליפות העולם ב-2006.

* טוטי כבש 307 שערים, מתוכם 250 היו בסרייה A. הראשון שבהם נכבש באולימפיקו, לרשת פוג'ה ב-4 בספטמבר 1994. חברו לקבוצה גרסון לא נולד אז.

* 250 שערי הליגה מציבים את טוטי במקום השני בכל הזמנים, אחרי סילביו פיולה עם 274.

* מתוך 250 השערים, יש לטוטי 46 צמדים - יותר מכל אחד אחר בתולדות הליגה האיטלקית.

* ארבע פעמים כבש טוטי שלושער

* במדי נבחרת איטליה כבש טוטי תשעה שערים ב-58 הופעות, כשהאחרונה הייתה בניצחון בגמר מונדיאל 2006 בברלין.

* פארמה הייתה היריבה המועדפת על טוטי, לרשתה כבש 19 שערים. הבאות בתור הן סמפדוריה (15) וקליארי ואודינזה (14 כל אחת).

* השוער שספג ממנו הכי הרבה הוא החבר הטוב ג'יג'י בופון - 11 שערים ב-28 מפגשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully