וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון סוגר את הפער מג'ורדן: "חוץ מלהתקרח, עשיתי כל שהוא עשה"

ה-NBA מצדיעה לרגע "האיקוני" של ג'יימס: הפרשנים משוכנעים שהוא מתקרב למעמד של הגדול מכולם, בארקלי עוקץ, לו משווה ולברון מתבדח. וגם: האם קליבלנד באמת אנדרדוג מול גולדן סטייט?

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
גם הקהל בבוסטון מעניק לו אהבה. לברון בסיום/AP

עוד פרק בקריירה האגדית של לברון ג'יימס נכתב הלילה (בין חמישי לשישי), כשעבר את מייקל ג'ורדן והפך לשיאן הנקודות בכל הזמנים בפלייאוף בניצחון 102:135 של קליבלנד על בוסטון, שגם השלים עבור הקאבס 1:4 בסדרה והעפלה לגמר ה-NBA מול גולדן סטייט. ג'יימס התחיל את המשחק בידיעה שהוא זקוק ל-28 נקודות כדי לחלוף על פני הוד אוויריותו שהחזיק בשיא במשך 20 שנה עם 5,987 נקודות, ועשה זאת שתיים וחצי דקות לתום הרבע השלישי עם שלשה מהפינה. הוא סיים את המשחק עם 35 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, ורגע לפני שהוא מופיע בגמר ה-NBA בפעם השביעית ברציפות (!), הראה פעם נוספת שהמפלה במשחק 3 מול הסלטיקס, בה דובר רבות כל כך, כבר הרבה מאחוריו.

בפלייאוף הנוכחי לברון הולך ומדביק את הפער מג'ורדן גם במובן הסמלי. הפרשנים בארצות הברית משוכנעים כי אם יצליח לגבור על גולדן סטייט עמוסת הכוכבים ויצעיד את הקאבס לאליפות נוספת, שנייה ברציפות, הוא כבר ישתווה או יהיה קרוב מאוד לג'ורדן. עוד לפני המשחק לברון התייחס להשוואות והודה שזה נמצא בראש שלו, ובמהלך המשחק, רגע אחרי שעבר את MJ, קיירי אירווינג ניגש אליו ולחש באוזנו: "אל תיקח את זה כמובן מאליו. לעבור את MJ בנקודות זה רגע איקוני".

"תמיד אמרתי לכם, בכל פעם שמזכירים את שמי לצד שחקנים גדולים כמו מייק זה כבוד עצום. זו המחשה למה שעשיתי עבור הכדורסל בשנים שאני משחק", אמר בסיום, לא לפני שהתבדח ואמר ש"חוץ מלהתקרח, עשיתי כל מה שמייק עשה לפני. חיקיתי כל מהלך שלו, אפילו את סגנון הלבוש. אני לובש את הגופייה הזאת בזכותו, התאהבתי במשחק הזה בזכותו, וכשגדלתי וצפיתי בו משחק, האמנתי שהוא אלוהים. מעולם לא חשבתי שיום יבוא ואהיה כמוהו".

מה שג'ורדן לא עשה ולברון מתקרב אליו בצעדי ענק הוא שיאי פלייאוף בריבאונדים, אסיסטים וחטיפות. לברון כבר מדורג בין עשרת הראשונים בכל הזמנים בכל אחת מהקטגוריות הללו, אבל הוא רוצה לכבוש את המקום הראשון. הוא מדורג שני בחטיפות, שלישי באסיסטים ושביעי בריבאונדים, כך שיש סבירות גבוהה למדי שהוא יעמוד לפחות באחד היעדים. "אני לא סקורר, מעולם לא רציתי לקבל תווית של סקורר. אני יודע לשים את הכדור בטבעת, אבל אני רואה בעצמי יותר פליימייקר", אמר לברון במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "שים אותי על הפרקט, ואמצא דרך להיות מוצלח ולתרום. כשמדברים על סקוררים, יש הרבה כאלה בליגה. יש הרבה שחקנים שמשחקים כיום בליגה ויהיו בהיכל התהילה בזכות היכולת שלהם לקלוע בצרורות, אבל אני לא אחד מאלה. אני תמיד מאושר לראות את הקבוצה שלי מצליחה, לראות את החברים שלי באים לידי ביטוי. זה גם מה שהרגשתי כשקיירי קלע 42 נקודות במשחק 4".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לברון הוסיף שעבורו ההשוואה לג'ורדן "לא קשורה למספר הטבעות, הנקודות או פרסי ה-MVP. להשוות את עצמי זו בסך הכל הדרך שלי להישאר עם מוטיבציה גבוהה ורעב, זה הכל". טיירון לו אמר ש"ההשוואה הזאת תמיד תהיה באוויר, זה משהו שתמיד ידברו עליו. אבל עצם זה שלברון מצליח לעבור את ג'ורדן בנקודות, בשלב כל כך חשוב בעונה, זה רק מראה כמה לברון מוכוון לנצח". בינתיים, לא רחוק היום בו לברון יעקוף את ג'ורדן גם בנקודות בעונה הרגילה. ג'יימס מדורג כעת במקום השביעי בכל הזמנים עם 28,787 נקודות בקיירה, בעוד ג'ורדן רביעי עם 32.292. אם ג'יימס ימשיך לשחק וישמור על ממוצעי הקריירה שלו (27.1 נקודות למשחק), הוא אמור להשתוות או לעקוף את ג'ורדן מתישהו בסוף עונת 2018/19.

למרות זאת, לא כולם מתרשמים במיוחד מההישגים של לברון. במהלך המשחק, אחרי שג'יימס עבר את ג'ורדן, פרשן רשת TNT צ'ארלס בארקלי אמר ש"לברון מדהים...אבל בבקשה, תפסיקו עם ההשוואה הזאת". לאחר מכן, כשהתבקש לדרג את השחקנים הגדולים בהיסטוריה, הותיר את ג'יימס מחוץ לחמישייה הראשונה, אחרי ג'ורדן, אוסקר רוברטסון, קרים עבדול ג'באר, וויל צ'מברליין, ביל ראסל וקובי בריאנט.

צ'ארלס בארקלי בקרב פלויד מייוות'ר נגד מני פאקיאו. GettyImages
היחיד שעוד לא השתכנע. בארקלי/GettyImages

כך או כך, לברון יעמוד כעת בפני אתגר עצום. גולדן סטייט התחמשה בקווין דוראנט מאז העונה שעברה ובפלייאוף הנוכחי היא נראית מאיימת מתמיד, עם מאזן 0:12. לא ברור אם מדובר בלוחמה פסיכולוגית או באמירה אמיתית מצידו, אבל לברון מודה שגולדן סטייט הקבוצה הטובה בליגה. "אני לא במצב רוח לדבר עליהם כרגע. זה מלחיץ מדי, ואני לא לחוץ כרגע, אלא בעיקר מאושר מההישג שלנו. גולדן סטייט היא הקבוצה הכי טובה בליגה בשלוש השנים האחרונות, והם הוסיפו לסגל שלהם MVP לשעבר. הם גורמים לי להרבה מתח, ואני לא רוצה להיות מתוח", אמר.

סוכנויות ההימורים בווגאס, אגב, נותנים שוב עדיפות ברורה לווריירס. הימור של 100 דולר על גולדן סטיט, לצורך העניין, יניב זכייה של 38.46 דולר, בעוד הימור זהה על קליבלנד כאלופה ייתן 220 דולר. עבור לברון, שהופיע בשמונה גמרים בעבר, זו תהיה הפעם השישית שהוא מגיע לסדרת הגמר כאנדרדוג על פי סוכנויות ההימורים.

לוח הזמנים המלא של סדרת הגמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully