וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: פיצוץ בין קרויף לווידיגאל, גולדהאר יכריע מי יישאר

26.5.2017 / 6:53

קרויף זעם בעקבות ראיון סוף המשחק של המאמן, המתיחות בין השניים בשיאה, והצהובים ממתינים להחלטה של הבעלים, שעשוי להיפרד משניהם. השחקנים בחוסר וודאות: "לא ברור אם ג'ורדי ירצה להישאר בסיוט הזה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. פיצוץ ביחסים בין קרויף לווידיגאל, מי מהם יישאר?

מיטש גולדהאר בחר לא להגיע לגמר גביע המדינה אמש (חמישי) בטענה כי עיסוקים אחרים מנעו זאת ממנו, אבל החל מהבוקר הוא נמצא בפתחה של התקופה הכי קשה של מכבי תל אביב מאז חוסר הוודאות שהיה במועדון אחרי פיטוריו של מוטי איוניר לפני חמש שנים וחצי. בטרם הגיע ג'ורדי קרויף למכבי תל אביב המועדון היה על פרשת דרכים כאשר גולדהאר לא ידע כיצד הוא מוציא את המועדון לדרך חדשה. כעת, בתום תקופה די ממושכת הוא נמצא שוב בפוזיציה דומה. כך למשל יצטרך בעל הבית להכריע בתוך זמן קצר מאוד ממי הוא נפרד, שכן ג'ורדי קרויף וליטו וידיגאל לא יכולים לעבוד יחד במכבי תל אביב. קרויף עזב אמש את טדי מאוד עצבני. הוא נכנס לג'יפ הב.מ.וו שלו וביקש לברוח מבלי לומר דבר לתקשורת. רק התעקשות להבין מה הולך להיות מכאן, הביאה את המנהל המקצועי של מכבי תל אביב לפתוח חלון ולומר בציניות: "המאמן אמר שמיטש הביא אותו ושהוא זה שמחליט, אז תדברו עם מיטש. אני לא רוצה לדבר עכשיו. לא בא לי לדבר עכשיו וזה לא הזמן שלי לדבר כי אני רוצה לשמור על המערכת".

דבריו של קרויף הכעוס היו בתגובה לדברים שאמר כמה דקות קודם וידיגאל בראיון של אחרי המשחק לערוץ הספורט. המאמן הפורטוגלי הבהיר כי הוא לא צריך לחכות לאישור של ג'ורדי קרויף מכיוון שמיטש גולדהאר היה זה שהביא אותו ורק הוא זה שיכול להגיד לו ללכת. קרויף לא אהב לשמוע את הדברים שהגיעו לאוזניו ולכן ירה את המילים שלו לפני שעזב את האצטדיון. המתיחות שיש בין השניים הגיעה כעת לנקודת השיא וגולדהאר יהיה זה שצריך להכריע את מי הוא שולח הביתה. אם ייתן גב לקרויף שהלך איתו יחד חמש שנים, הוא יצטרך לשלם הרבה כסף לווידיגאל. "יש לי חוזה לעונה הבאה", אמר המאמן לפני שעלה לאוטובוס הקבוצה. "פיצוי על התרת החוזה? אני לא מכיר פיצוי. יש לי חוזה לעונה הבאה. אפילו חוזה לשתי עונות", ירה ספק בצחוק ספק ברצינות. "אני כבר דיברתי עם הבעלים לפני כמה ימים והוא אמר לי להכין את העונה הבאה, כך שזה מה שאני אעשה כבר בבוקר".

עוד בנושא:

שנתיים ללא תואר: מכבי תל אביב הפסידה לבני יהודה בגמר הגביע
קרויף עשוי לעזוב את מכבי ת"א: "לא יודע מה יקרה בעונה הבאה"
מכבי ת"א תיאלץ לשחק בסיבוב המוק' הראשון של הליגה האירופית
וידיגאל 3, כחילה 8, זובאס 7: גיליון הציונים של גמר הגביע הדרמטי

מאמן מכבי תל אביב ליטו וידיגאל. ברני ארדוב
קרויף זעם. וידיגאל/ברני ארדוב

2. גולדהאר עדיין נוטה ללכת עם קרויף

למרות הדברים של וידיגאל והביטחון שהוא ניסה לשדר אמש, נראה כי אם יצטרך גולדהאר לבחור ללכת עם אחד מהם זה יהיה בכל זאת קרויף. אופציה נוספת היא היפרדות מהשניים. בלא מעט מקרים במועדוני כדורגל כאשר היה כזה פיצוץ בין המנהל המקצועי למאמן, העדיף בעל הבית לשלוח את שניהם. מול ג'ורדי לא תהיה לגולדהאר בעיית פיצוי, שכן החוזה ביניהם מאפשר לקנדי לשחרר את ההולנדי אחרי הודעה של חודש מראש. על חוסר האונים של קרויף יעידו הדברים שאמר לשחקנים בחדר ההלבשה בסוף המשחק. קרויף כינס את כולם ואמר: "יש כאן שחקנים שממשיכים ויש כאלה שסיימו חוזים ורוצים לדעת מה יהיה איתם. אין לי תשובות כרגע לתת לכם כי גם אני לא יודע מה יהיה איתי".

בסביבת מכבי תל אביב טענו אמש כי דבריו של קרויף באשר לעתידו שלו נאמרו כלפי העובדה שגולדהאר עדיין לא החליט שהוא בוחר בו. "אם ג'ורדי היה יודע שמיטש מסכים לפטר את ליטו, אז הכל היה מתנהל כרגע כרגיל וג'ורדי כבר היה יודע אם הוא ממשיך", נאמר. הסיבה למחלוקת הגדולה בין קרויף לווידיגאל נעוצה בהרגשה של ההולנדי שמכבי תל אביב צריכה מאמן טוב יותר והמשחק של אמש הוסיף עוד שמן למדורה, שכן וידיגאל ניהל את המשחק בצורה רעה מאוד וקיבל החלטות תמוהות בעיקר בכל הקשור לחילופים שביצע. גורמים במכבי תל אביב אף מוסיפים שווידיגאל לא בחל בתקופה האחרונה בהטחת ביקורת כלפי השחקנים הזרים שקרויף צירף למכבי תל אביב. "ליטו אמר שהוא צריך להיות שותף מלא לבחירת הזרים בעונה הבאה ולכך ג'ורדי לא היה מוכן וזה אף הכעיס אותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. קובי אליהו
"לא מוכן שווידיגאל יהיה שותף לבחירת הזרים". קרויף/קובי אליהו

3. הפייבוריטים של קרויף ושל וידיגאל ממתינים להכרעה

מי שיצטרכו לחכות ולראות האם מכבי תל אביב רוצה אותם בחוזים חדשים הם יוסי בניון, טל בן חיים הבלם, ברק יצחקי, גל אלברמן, עומרי בן הרוש ויובל שפונגין. לבניון יש כבר הצעות מקבוצות אחרות אבל כמו היתר הוא מעדיף לחכות עוד קצת למכבי תל אביב. על פי הידוע בני יהודה רוצה את בניון ויש עוד קבוצות כמו בית"ר ירושלים שהתעניינו בעבר, אך הוא כאמור רוצה לחכות במיוחד כדי לראות אם קרויף נשאר במועדון. בכלל לקרויף יש את הפייבוריטים בראשות בניון וברק יצחקי כך שאם הוא ישאר ווידגיאל יעזוב, שני הוותיקים צפויים להישאר. מי שתלוי בווידיגאל הוא הבלם בן חיים. המאמן מאוד מחזיק ממנו ואם הוא במקרה יישאר, יהיה לבלם הוותיק צ'אנס לחתום על חוזה חדש. בכל הקשור לשחקני הרכש הישראלים גולדהאר יהיה חייב לתת אור ירוק לקרויף לסגור עם עומר אצילי, אופיר דוידזאדה ואלירן עטר. אם מכבי תל אביב לא תזדרז לפעול מולם, היא תאבד אותם.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
תלוי בווידיגאל. בן חיים/ברני ארדוב

4. "לא ברור אם ג'ורדי ירצה להישאר בסיוט הזה"

העונש הכי כבד שקיבלה אתמול מכבי תל אביב עם איבוד הגביע הוא החזרה להתאמן כבר בעוד שלושה שבועות. בסוף יוני תשחק מכבי תל אביב בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית ואין לה זמן להכין את עצמה. שני הברזילאים רמון ומרסלו יעזבו, אוסקר סקאריונה אמור לעבור לטורקיה וגם רובן מיקאל לא אמור להמשיך. אליהם צריך להוסיף את וידאר קיארטנסון ופרדראג ראיקוביץ' המחוזרים על ידי קבוצות באירופה כדי להבין שהמלאכה של המנהל המקצועי עצומה וכאב הראש יהיה חזק מאוד. "בעבר לקח לג'ורדי חודש עד שהחתים מאמן. עכשיו הוא צריך להביא מאמן וסוללה של שחקנים חדשים וכל זה בשלושה שבועות עד תחילת האימונים", אמר גורם במכבי תל אביב. "ללא ספק זה הסיוט הכי גדול של ג'ורדי ולכן לא ברור לנו אם הוא בכלל יישאר במצב הזה".

רמון שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם רובן מיקאל. יוסי ציפקיס
שניהם לא ימשיכו. רמון ורובן מיקאל/יוסי ציפקיס

5. גם השחקנים בביקורות חריפות על וידיגאל

אחת הסיבות בגללן הלך ג'ק אנגלידיס לדבר עם שחקנים במכבי תל אביב על ליטו וידיגאל היא הטענה שהגיעה לאוזניו לפיה השחקנים לא מחזיקים מהמאמן. עוד שחקנים שיצאו אמש מטדי וסיפרו כי פגשו את נציג הבעלים העידו כי לא התביישו גם לומר כמה מילים ביקורתיות כלפי הפורטוגלי. "לגולדהאר יש את כל הסיבות לחתוך את וידיגאל", אמרו אמש במכבי תל אביב. "עכשיו רק צריך לחכות ולראות אם ומתי תתקבל ההחלטה". מה שבטוח הוא שאם גולדהאר יתמהמה ולא יחתוך דברים, עשוי קרויף בעצמו להרים ידיים ולעזוב עוד קודם.

בני יהודה עשתה זאת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully