וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר גינת: "קיבלנו כאפה אחרי כאפה, איבדנו ביטחון, נשברנו"

27.5.2017 / 6:40

ההתרסקות בסיבוב השלישי ("לפני כל משחק חשבנו שננצח"), המשבר עם הקהל ("יכולנו לעשות יותר"), הפריחה תחת רמי הדר ("אהבתי את הדרך שלו") והרצון להתחיל כבר מחדש ("רוצה לשחק עם הפועל באירופה"). תומר גינת, תגלית העונה, חושף בראיון מיוחד: כך ניצלה הקריירה שלי

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון של הפועל תל אביב העונה

"זה לא נעים, במיוחד כשקהל כזה גדול הולך איתנו לכל משחק בארץ, וצועק ומעודד אותנו, ואז אוהדים עומדים ומקללים אותנו. יכולנו להבין אותם. זאת הייתה סיטואציה מאוד קשה בשבילם, לבוא ולראות אותנו נראים ככה ביד אליהו. הרגשתי שאנחנו צריכים לעשות יותר כדי לקנות את האמון שלהם בחזרה. במשחק הראשון נגד קרית גת באמת ניצחנו, אבל היה משבר והיינו צריכים לעשות יותר כדי להחזיר את הקהל".

אם יש רגע שממחיש את העונה העגומה שעברה על הפועל תל אביב, שסימן את תחילת ההתרסקות, זהו הרגע שאחרי הדרבי ביד אליהו לפני כחודשיים, שהסתיים ב-74:100 למכבי תל אביב. כמה מאות אוהדים נעמדו מחוץ לאולם והחלו לקלל את השחקנים, בהם אפילו הקפטן מתן נאור, הסמל הגדול של הקבוצה. מאורע כזה עוד לא התרחש בקבוצת האוהדים האדומה. שבוע לאחר מכן נגד קרית גת החלו האוהדים שוב לקלל את השחקנים לפני המשחק, והזרים לא קיבלו את זה טוב. תומר גינת, נקודת האור הגדולה של האדומים, ותגלית העונה של וואלה! ספורט, מודה בראיון שהנקודה ההיא באמת הייתה כואבת במיוחד.

"יוצא לי לא מעט לחשוב על העונה הזאת, על מה שעברנו", אומר גינת בן ה-22, שסיים את עונת הבכורה שלו בליגת העל עם מספרים מרשימים של 9.3 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים ב-22 דקות למשחק. "אני מרגיש שפספסנו והפסדנו כמה משחקים שברחו לנו בסוף. הגענו לסיום העונה עם רצף של שישה הפסדים, שחיסל לנו את הסיכויים להגיע לפלייאוף, וחבל, כי מבחינת פוטנציאל יכולנו לעשות דברים הרבה יותר גדולים. אבל אי אפשר לשקוע בזה כל היום".

באופן אישי רשמת עונה טובה, אתה לא יוצא בכל זאת עם הרגשה טובה?

"אני לא יכול להגיד שאני יוצא עם הרגשה טובה, כי הקבוצה יותר חשובה. אני שמח שהצלחתי להביא את עצמי לידי ביטוי, היה לי חשוב בעונה הראשונה בליגה להיכנס לעניינים מהר, האמנתי בעצמי ואני שמח שזה הצליח, אבל זאת רק עונה ראשונה. יש דרך ארוכה לפניי והרבה דברים לשפר. אני מאמין שאם אמשיך לעבוד קשה, אז השמיים הם הגבול מבחינתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
: שחקן הפועל תל אביב תומר גינת. ברני ארדוב
"מבחינת פוטנציאל יכולנו לעשות דברים הרבה יותר גדולים". גינת/ברני ארדוב
"כל הזמן דיברנו על להתחיל דרך חדשה ולצאת לדרך חדשה, וכל הזמן משתנה הקבוצה, ואתה נפרד משחקן שהיה יותר דומיננטי או פחות דומיננטי. ברגע ששחקן כזה או אחר הולך, כל הדינמיקה הקבוצתית משתנה. היה לנו מאוד קשה ליצור מומנטום"

זאת הייתה עונת שפל של האדומים. מקום עשירי, 19 הפסדים, שלושה מאמנים שעברו על הקווים, משבר עם האוהדים, זר שהוחלף מבלי לשחק, זרים שהוחלפו כשהמערכת סוערת בעקבותיהם ותחושה כללית של אובדן דרך. אלא שההתרסקות כולה הגיעה רק בסיבוב השלישי, אליו נכנסה הפועל במאזן 11:11. דווקא אחרי הצגה של גינת, שקלע 23 נקודות והוסיף 12 ריבאונדים בניצחון על הפועל ירושלים, הגיעו האדומים לדרבי ביד אליהו וספגו את הסטירה הכואבת.

"הגענו לדרבי בתחושה שאנחנו הולכים להביא משחק טוב, ואיכשהו הוא התחיל, להם הלך הכל ולנו לא הלך כלום. היינו רכים מדי, ולא שיחקנו כמו שהפועל צריכה לשחק בדרבי בחוץ. נקודה. העובדה שזה נגמר בכמעט 30 הפרש לא הייתה נעימה, והאוהדים לא קיבלו את זה יפה. יכולנו להתאמץ יותר, ולהיראות יותר טוב כקבוצה גם אם מפסידים. אחרי זה היה משחק בהרצליה שבו גם הפסדנו, והיה רצף של משחקים שלא היינו צריכים להפסיד, וזה פשוט לא הלך".

מה גרם לקריסה שלכם בסיבוב השלישי? סיימתם אותו במאזן 8:3, כמו מכבי תל אביב ורק מעל קרית גת.

"היה לנו ניצחון גדול בחולון, ואחרי זה היה משחק עונה בנהריה כדי ללכת לאזור המקום הרביעי, ולא להגיע למטה, וזה היה משחק שנראינו בו מאוד רע, הפסדנו בו 20 הפרש. ההפסדים נגד נהריה והרצליה שברו את הרוח שלנו כקבוצה, ואיבדנו ביטחון. התאמנו טוב, הרגשנו טוב, ולפני כל משחק הרגשנו שאנחנו באים לעשות את זה, אבל קיבלנו כאפה אחרי כאפה. זה מה שהוביל אותנו בסופו של דבר לסיים מחוץ לפלייאוף".

הזרים התלוננו על זה שהאימונים של רמי הדר קשים מדי.

"לא יודע. אם זה מה שרמי חשב שצריך לעשות כדי שהקבוצה תצליח, אז כולם צריכים לכבד את זה. אני הרגשתי שעובדים קשה ואהבתי את זה, הרגשתי שזה מכין אותנו טוב למשחקים. לא הרגשתי משחקנים שמדברים על זה בחדר ההלבשה או מתלוננים על זה יותר מדי, בסך הכל נהניתי אצלו, הערכתי את הדרך ואת האימונים הקשים. בסוף זה קצת התפקשש וחבל".

רביב לימונד אמר כאן שזה שהחליפו כל כך הרבה שחקנים פגע בכם.

"זה לא קל, כל הזמן דיברנו על להתחיל דרך חדשה ולצאת לדרך חדשה, וכל הזמן משתנה הקבוצה, ואתה נפרד משחקן שהיה יותר דומיננטי או פחות דומיננטי. ברגע ששחקן כזה או אחר הולך, כל הדינמיקה הקבוצתית משתנה. היה לנו מאוד קשה ליצור מומנטום. זה חלק מהבעיה. לא הייתה לנו קבוצה אחת ללכת איתה וליצור משהו חדש. זה פגע בנו".

מתן נאור אמר מנגד ש"אנחנו לא קבוצה".

"יכול להבין את הכוונה של מתן, אבל להגיד את זה אחרי הפסד כמו שהיה לנו נגד גלבוע/גליל זה לבוא ולהציף את זה ברוח הסערה. אני לא חושב שלא הייתה לנו קבוצה. היו הרבה בעיות, ופספסנו הרבה דברים בגלל בעיות בתוך הקבוצה. יכולנו להיראות יותר טוב גם בפן החברתי וגם בפן המקצועי".

רמי הדר מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
על רמי הדר: "הערכתי את הדרך ואת האימונים הקשים. בסוף זה קצת התפקשש וחבל"/מגד גוזני
"שרון דרוקר נתן לי הזדמנות שווה כמו כולם. סיימתי את הקמפיין הזה כשחקן חמישייה בנבחרת העתודה, והעניינים עם הצבא הסתדרו. בלי שרון הייתי כנראה היום בהודו, אחרי שירות בגולני"

לא הרבה יודעים זאת, אבל לא היה חסר הרבה שתומר גינת היה מוצא את עצמו היום בטיול אחרי צבא ולא מזניק קריירה ככדורסלן מקצועני. הילד מקיבוץ גשר הזיו לא סומן כפוטנציאל נבחרות, והיה בדרך לגיוס קרבי, אלא שהרבה מקריות עזרה לו.

"בכיתה י"ב הייתי בגיל של עתודה כבר, הייתי חריג גיל, שי מינסטר אימן את הקבוצה וקיבלנו בגביע את הפועל ירושלים. שרון דרוקר אימן אותם ואת נבחרת העתודה. יצא לי לשחק כמה דקות, והייתי די בסדר, בגלל שהייתי בנהריה לא שמו לב אליי מבחינת נבחרות. הייתי לקראת גיוס ורציתי לשחק כדורסל, אבל אצלנו בקיבוץ מאוד נהוג ללכת לקרבי ואין אופציה אחרת. אחרי המשחק חשבתי מה צריך לעשות, כי אני לא אקבל מעמד של ספורטאי אם לא אהיה בנבחרת. אני ואבא שלי דיברנו, והחלטנו שאנחנו מתקשרים לדרוקר, דיברנו איתו וביקשנו שיראה אותי באימון אחד בעתודה. הגעתי לאימון, והיה לי לא רע. הלכתי והתקדמתי בעוד אימונים, ובאמת, שרון נתן לי הזדמנות שווה כמו כולם. סיימתי את הקמפיין הזה כשחקן חמישייה בנבחרת העתודה, והעניינים עם הצבא הסתדרו. בלי שרון הייתי כנראה היום בהודו, אחרי שירות בגולני".

לא מעט קבוצות התעניינו בך. למה בחרת בהפועל תל אביב?

"ההחלטה לא הייתה קשה בכלל. מאז שאני ילד אני אוהד הפועל, הייתי גם במשחקים בבלומפילד, ומבחינתי זה היה סוג של חלום. תוסיף לזה ששרון אברהמי אימן אותי בשנה הראשונה שלי בקרית אתא, אז היה לי ברור שאלך להפועל. גם בגלל שרון, וגם בגלל ידידיה (רפפורט; א"ש) שהיה לו מאוד חשוב להביא אותי".

נראה כאילו נפל עליך תיק לא פשוט, כשכבר בעונה הראשונה שלך פיתחו כזו תלות בך.

"הרגשתי שיש לי הזדמנות פה. בגלל הפציעה של רביב לימונד היו חסרים לנו ישראלים, ומישהו היה צריך לקחת על עצמו יותר. אני שמח שהייתי שם, העליתי את הרמה שלי כשהיו צריכים אותי. כל ילד היה חולם להגיע בגיל 22 למועדון כזה גדול בכדורסל הישראלי, ושהקבוצה תצטרך שהוא יהיה טוב כדי שהיא תצליח. אני מאוד שמח שהסיטואציה הזאת נוצרה בשבילי, ושמח שלקחתי אותה".

ככל שהלכה והתקדמה העונה, העלה גינת את רמת המשחק שלו: במחצית הראשונה של העונה הוא עמד על 6.3 נקודות למשחק, ובמחצית השנייה (מהמחזור ה-17 ואילך) כמעט והכפיל את תרומתו עד 12 נקודות בערב. "בתחילת העונה לא הרגשתי כמו שאני מרגיש היום בטח, וגם לא כמו שהרגשתי לפני שלושה חודשים. אחרי המשחק נגד נהריה בסיבוב הראשון (במחזור השמיני, בו העמיד 12 נקודות ושמונה כדורים חוזרים; א"ש) הרגשתי יותר ביטחון והיה לי רצף של כמה משחקים טובים, ומשם זה המשיך".

פרחת תחת רמי הדר.

"לא הכרתי את רמי לפני שהוא בא, אבל שמעתי עליו כל מיני סיפורים. מאוד אהבתי אותו, ומאוד התחברתי אליו, לגישה ולדרך שלו. הרגשתי מההתחלה שהוא מאמין בי. בהתחלה זה גם הלך לכיוון חיובי, ניצחנו בראשון לציון ואת אילת בבית. הרגשתי שיש לי יותר מקום כדי לבוא לידי ביטוי ושהוא נותן לי יותר ביטחון".

: שחקן הפועל תל אביב תומר גינת. ברני ארדוב
"שמח שהעליתי את הרמה שלי כשהיו צריכים אותי". גינת/ברני ארדוב

ישבנו השבוע במסעדה קטנה בשכונת הדר יוסף בתל אביב, שמתמחה בהכנת שקשוקה והפכה למקום המפלט של הקיבוצניק הצעיר. בימים הקרובים ימריא גינת לחופשה עם חברתו בפיליפינים, וכשיחזור יצטרך להשלים מנוחה מפציעה במפשעה לפני שיצטרף לנבחרת האולימפית. אם תשאלו אותו, הוא היה מתחיל כבר עכשיו את העונה הבאה בהפועל. "זה מאוד בוער בי, אני מחכה להתחיל את האימונים, החבר'ה שיישארו חייבים הרבה קהל ולמועדון הזה. אנחנו צריכים לעשות עונה טובה יותר בעונה הבאה ולהשכיח את העונה האחרונה".

מה הלקח המרכזי שתיקח איתך מהעונה האחרונה?

"אנחנו צריכים לעשות יותר בפן החברתי, להיות יותר מחוברים, לעשות הרבה יותר דברים ביחד. זה היה מאוד חסר לנו העונה. אני אנסה לגרום לזה להיראות יותר טוב בפן החברתי, ועל המגרש הדברים כבר יסתדרו".

מה החלום שלך עם הפועל?

"כמובן שפיינל פור, גביע ואליפות אלה דברים שחולמים עליהם, אבל החלום הגדול שלי זה לשחק עם הפועל תל אביב באירופה".

  • עוד באותו נושא:
  • תומר גינת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully