וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המרכזי: חובת ההוכחה של טל בן חיים החלוץ בגמר הגביע

25.5.2017 / 13:00

אולי בהופעת פרידה ממכבי תל אביב, החלוץ יכול להסיר כמה מסימני השאלה שעלו לגביו במהלך העונה. הנתונים ויחסי ההימורים, לניצחון צהוב (1.30), ניצחון של בני יהודה (6.10), או הארכה (4.10)

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול יעקב בריהון שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
משחק קריטי עבורו. בן חיים/יוסי ציפקיס

שעה ומקום: 20:45, אצטדיון טדי, ירושלים

ראש בראש במפגשים האחרונים:

25/2/17: מכבי תל אביב - בני יהודה 0:2 (ליגה)
27/11/16: בני יהודה - מכבי תל אביב 0:1 (ליגה)
7/8/16: בני יהודה - מכבי תל אביב 1:2 (גביע הטוטו)
27/2/16: בני יהודה - מכבי תל אביב 1:0 (ליגה)
29/11/15: מכבי תל אביב - בני יהודה 0:4 (ליגה)

שימו לב ל:

טל בן חיים (מכבי תל אביב) - העונה ההפכפכה של החלוץ החלה עם כושר מסחרר, נמשכה עם ירידה חדה ביכולת והסתיימה ללא אליפות ועם הרבה סימני שאלה. כדי להפוך לפחות חלק מהם לסימני קריאה, טב"ח צריך להתעלות סוף סוף במשחק גדול באמת. בניגוד לכובש המצטיין של הצהובים וידאר קיארטנסון, בן חיים היה שותף להפסד המאכזב בגמר הגביע בעונה שעברה, ולבטח ירצה לסגור מעגל, אולי במשחקו האחרון במכבי תל אביב, לפני מעבר אפשרי לאירופה. לבני יהודה אין באמת מי שיגביל אותו באגף.

נריוס ולסקיס (בני יהודה) - על פניו, טבעי היה לבחור באלמוג בוזגלו, שכבר כבש פעמיים העונה מול מכבי תל אביב ובלי קשר, מוליך טת טבלת הכיבושים והבישולים של הזהובים. אבל במשחקים מתוחים כאלה, זה בדרך כלל הזמן של הזרים להתעלות וכאן ולסקיס נכנס לתמונה. הקשר הליטאי נחשב על ידי רבים כאחת מגניבות העונה בכדורגל הישראלי, והיצירתיות שלו בחלק ההתקפי עשויה לגרום ללא מעט בעיות להגנה הכבדה של מכבי תל אביב.

ניתוח מקומי: יש שיגדירו את המשחק הזה כקריטי עבור ג'ורדי קרויף. העונה הנוכחית, שתסתיים מיד בתום המשחק הזה, לא עמדה בסטנדרטים שקרויף עצמו הציב במכבי תל אביב. אחרי שהאליפות ברחה מהידיים מוקדם מהצפוי, הצהובים רעבים מאוד לתואר. ניצחון יהיה שווה עבורם גביע מספר 24 בארון, אבל גם קרויף יודע כמה קשה לבוא כפייבוריטית גמורה למשחקים כאלה. בני יהודה, עם שתי זכיות בגביע בעבר, מגיעה למשחק צנועה מאוד, גם אם בדריכות מיוחדת. הזהובים ברחו ממאבקי הירידה בפלייאוף העליון מספיק זמן לפני שהעונה הסתיימה, וכעת ניצבת בפניהם הזדמנות פז להשלים הישג גדול.

ההימור המופרע: גם אם מכבי תל אביב מתכחשת לכך, בעיית המנהיגות מאז עזיבת ערן זהבי שרירה וקיימת. כעת, כשכל הלחץ עליה, זה עלול להסתיים בעוד מפלה. במיוחד כשלוקחים בחשבון שההגנה איטית וכבדה ושהסלע האיתן מאחור, פרדראג ראיקוביץ', נמצא לאחרונה בכושר פחות טוב וגם ספג שער באשמתו במחזור האחרון מול בית"ר ירושלים. אם המשחק הזה יגיע להארכה, לזהובים יש סיכויים מצוינים לעקוץ. 1:1, בני יהודה מנצחת בדו קרב פנדלים.

ההימור הבטוח: הבדלי הכישרון בין הקבוצות בכל זאת גדולים מאוד, ובני יהודה בכל זאת לא מגיעה לגמרי בשקט למשחק הזה, אחרי עוד זעזוע בעמדת המאמן רק לא מזמן. מכבי תל אביב תשלוט בכדור ובמכז השדה כפי שהוא מנזה לעשות בכל המשחקים שלה, ומול הקישור היחסית חלש של היריבה זה אמור להספיק לה כדי להיות דומינטית. מול השער יש לה כבר את ויאר קיארטנסון, שמסוגל לייצר שער בכל רגע נתון. 0:2 למכבי תל אביב.

בשורה התחתונה: ניצחון של בני יהודה מקבל יחס של 6.10, בעוד ניצחון צהוב נותן 1.30. תיקו, לעומת זאת, נותן 4.10, וזה יכול להיות הימור לא רע בהתחשב בגודל המעמד ורף הלחץ.

יהונתן אליהו בשיתוף Winner

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully