וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והנה נשארת מאחור: השחקנים המאכזבים של עונת 2016/17 באירופה

28.5.2017 / 12:30

עונת הבלהות של שחקני נבחרת אנגליה, התסכול של אלוף העולם, המהפך של שחקן השנה בפרמיירליג והרכש הכושל של ברצלונה, אינטר, סיטי ופ.ס.ז'. 11 המאכזבים של הליגות הבכירות, במערך 3-4-3

רויטרס

בווידאו: שער הבכורה של אנדרה גומש במדי ברצלונה, מול האקסית ולנסיה

ג'ו הארט - טורינו

ג'ו הארט שוער טורינו. GettyImages
ג'ו הארט שוער טורינו/GettyImages

"אפשר להגיד שלא ציפינו לכל כך הרבה טעויות משוער נבחרת אנגליה... אבל הוא עשה גם כמה דברים טובים". אם זה מה שאומר נשיא טורינו אורבאנו קאירו על ג'ו הארט, מה יגידו המבקרים? השוער האנגלי התחיל רע את עונת ההשאלה באיטליה וסיים אותה בצורה גרועה עוד יותר. האיש האחרון שלא ספג שער מריאל מדריד, הוציא כדורים מהרשת בסיטונות בסרייה A. הוא ספג לא פחות מ-60 שערים (אלבנו ביסארי הוא השוער היחיד שספג יותר בעונת בכורה באיטליה) ושמר על רשת נקייה רק חמש פעמים ב-35 משחקים. האמירה של קאירו מגובה גם בסטטיסטיקה, שכן הארט ביצע שבע טעויות שהובילו לספיגה (מקום שלישי בליגה) ונדרש להתנצל יותר מדי פעמים. זה מספיק כדי לעקוף ברגע האחרון את מחליפו במנצ'סטר סיטי קלאודיו בראבו, שהיה בנבחרת הפלופים של אמצע העונה.

עוד בנושא:

קיליאן אמבפה מוביל את נבחרת התגליות של העונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ג'ון סטונס - מנצ'סטר סיטי

שחקן מנצ'סטר סיטי ג'ון סטונס. רויטרס
שחקן מנצ'סטר סיטי ג'ון סטונס/רויטרס

עונת הבכורה של פפ גווארדיולה בפרמיירליג הייתה כושלת, והיא התחילה כבר במסע הקניות בקיץ. פרט ללירוי סאנה (וגבריאל ז'סוס שהצטרף רק בינואר) יתר שחקני הרכש לא הצדיקו את הבאתם. קלאודיו בראבו ונוליטו צפויים לעזוב, אילקאי גונדואן נפצע (כמה מפתיע) אבל את עיקר תשומת הלב מושך באופן טבעי האיש עליו שילמו 55.6 מיליון יורו. אם לא מספיקות ההשוואות המופרכות לג'רארד פיקה והדיבורים על טכניקה יוצאת דופן ביחס לבלם, הסכום המופרז הזה קבר מלכתחילה את סיכוייו של ג'ון סטונס. הבלם האנגלי בן ה-23 נראה מבולבל וביצע לא מעט טעויות שעלו למנצ'סטר סיטי בשערי חובה, עד שבשלב מסוים גווארדיולה התייאש ממנו.

תומאס ורמאלן - רומא

תומאס ורמאלן שחקן רומא. AP
תומאס ורמאלן שחקן רומא/AP

מי שחיפש סיבות להתעקשות של רומא למנות את מונצ'י בכל מחיר למנהל ספורטיבי, ימצא אותן בקיץ שעבר. סגנית אלופת איטליה נפלה עם חואן איטורבה, גרסון, ז'ואן ז'סוס ואחרים, אבל המהלך המוזר מכולם היה ונותר צירופו של תומאס ורמאלן. הפצוע הבלגי של ברצלונה הגיע בהשאלה לאולימפיקו עם אופציה לרכישה ב-10 מיליון יורו, חירב את קמפיין ליגת האלופות עם הרחקה בדקה ה-41 של הופעת הבכורה בפלייאוף מול פורטו, התקשה ב-386 דקות ליגה (ארבעה משחקים בהרכב, חמישה כמחליף) וראה בעיקר ספסל. ואם לא מספיקות הפציעות שלו, הבלם פגע במוחמד סלאח וגרם גם לו להיעדר מהדרבי הראשון של העונה. לא יהיה מופרך לשער שרומא תוותר על האופציה.

יוהאן ג'ורו - המבורג

יוהאן ג'ורו שחקן המבורג. GettyImages
יוהאן ג'ורו שחקן המבורג/GettyImages

שמונה מאמנים ושלושה מנהלים ספורטיבים הצליח לשרוד יוהאן ג'ורו בהמבורג. הוא אפילו התגבר על עונת בכורה איומה והפך לקפטן, אך העונה הגלגל של המועדון חסר היציבות שוב הסתובב, והפעם ג'ורו נפל ממנו. הבלם בן ה-30 מתח ביקורת חריפה על מאמנו מרקוס גיזדול בעקבות המעבר למערך של שלושה שחקני הגנה, ונענש כשסרט הקפטן נלקח ממנו והועבר לגוטוקו סקאי. ג'ורו הספיק לרשום 14 הופעות, להחטיא פנדל ולבצע במהלכן ארבע טעויות שהובילו לספיגות באחת ההגנות הגרועות בליגה, אך מאז התבוסה 8:0 במינכן לפני שלושה חודשים והכעס הגדול של האוהדים על כך שאינו מתאמץ, לא שב לשחק. בתחילת החודש גם הושעה באופן סופי מהסגל בגלל ביקורת נוספת שהעביר על המאמן וההנהלה. בקרוב כבר יהיה הצרה של קבוצה אחרת.

מוסא סיסוקו - טוטנהאם

שחקן טוטנהאם מוסא סיסוקו. GettyImages
שחקן טוטנהאם מוסא סיסוקו/GettyImages

ההלם של חובבי הכדורגל בצרפת כאשר גילו כי מוסא סיסוקו נכלל בסגל למשחקי הנבחרת הקרובים, היה כאין וכאפס לעומת התגובות של אוהדי ניוקאסל וטוטנהאם למשמע הדיווחים על התעניינות של ברצלונה וריאל מדריד בשחקן. נכון, הקשר האנרגטי הרשים ביורו 2016 והיה טוב (מבחינה אישית) בעונת הירידה של המגפייז, אך 35 מיליון היורו ששולמו עליו בקיץ משולים לזריקת כסף לנהר התמזה. סיסוקו בן ה-27 לא התאקלם אפילו לשיטות האימונים של טוטנהאם, פתח רק בשמונה משחקי ליגה ותרומתו מבחינת מספרים הסתכמה בשני בישולים בכל המסגרות, בנוסף לנתון מחריד של 11 אחוזי דיוק בבעיטות לשער.

גז'גוז' קריכוביאק - פריס סן ז'רמן

גז'גוז' קריכוביאק שחקן פריס סן ז'רמן בועט. רויטרס
גז'גוז' קריכוביאק שחקן פריס סן ז'רמן בועט/רויטרס

כמו מנצ'סטר סיטי, גם הקבוצה הנוספת של קטאר נחלה כישלון חרוץ במסע הרכש שלה בקיץ. חסה ברח הביתה ללאס פלמאס, חאתם בן ארפה זעף על הספסל, אך האכזבה העיקרית הייתה מגז'גוז' קריכוביאק, שנרכש תמורת יותר מ-33 מיליון יורו. על הנייר, הקשר הפולני אמור היה להתאים כמו כפפה ליד. הוא הגיע אחרי יורו נהדר, מכיר את צרפת מצוין מימיו בבורדו וריימס והיה השחקן היחיד אותו דרש אונאי אמרי להביא עמו מסביליה. קריכוביאק בן ה-27 לא הצליח להשתלב בקישור של פ.ס.ז' ורשם רק 11 הופעות אנמיות בליגה. בשלב מסוים אף ביקש בעצמו לרדת לקבוצת המילואים כדי לשמור על כושר משחק. הדקה האחרונה שלו בפ.ס.ז' אולי מסכמת בצורה הטובה ביותר את העונה כולה: קריכוביאק נכנס בדקה ה-93 כדי לעזור לשמור על התוצאה בקאמפ נואו, אך שניות לאחר מכן ברצלונה כבשה את השער השישי, וההמשך ידוע.

אנדרה גומש - ברצלונה

אנדרה גומש שחקן ברצלונה. GettyImages
אנדרה גומש שחקן ברצלונה/GettyImages

ההתגאות של ברצלונה בכך שגברה על ריאל מדריד ושמה ידה על אנדרה גומש, נראית עכשיו מגוחכת למדי. וזה עוד לפני שמזכירים את סעיף הזכייה בכדור הזהב. לואיס אנריקה התעקש על הקשר הפורטוגלי, בארסה הוציאה 35 מיליון יורו, אבל אלוף אירופה עדיין מחפש את המשבצת שלו בקאמפ נואו. גם שלושת השערים בשלהי העונה לא שיפרו את מעמדו של הקשר בן ה-23, ששמע קריאות בוז מהקהל שלו ובטח לא שמח לקרוא שליאונל מסי מבקש מהמועדון להיפטר ממנו לקראת העונה הבאה. נראה שהשחקן המוכשר פשוט לא מתאים לסגנון הקטלאני. האם יקבל הזדמנות נוספת בברצלונה?

ריאד מחרז - לסטר סיטי

שחקן לסטר סיטי ריאד מחרז. רויטרס
שחקן לסטר סיטי ריאד מחרז/רויטרס

שחקן העונה של הפרמיירליג ב-2015/16 לא התקרב אפילו למחצית מגובה הרף שהציב לעצמו. האליפות הסנסציונית של לסטר סיטי לא תישכח לעולם וכך גם חלקו של האלג'יראי המלהיב, אבל העונה הנוכחית לא עשתה לו שירות טוב. זה התחיל עם התלבטות לגבי הישארות בקיץ והופעות חסרות חשק, נמשך עם חלקו בפיטוריו של קלאודיו ראניירי והגיע לשיא סמלי עם פנדל שתי הנגיעות הפסול בהפסד למנצ'סטר סיטי. שישה שערים ושלושה בישולים בליגה (לעומת 17 ו-11 בעונה הקודמת) מספרים את הסיפור. מחרז יכול רק לקוות להתאוששות דומה לזו של אדן הזאר. אולי בפ.ס.ז'?

תומאס מולר - באיירן מינכן

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן. רויטרס
תומאס מולר שחקן באיירן מינכן/רויטרס

האימפריה הבווארית זכתה בעוד אליפות, אבל חלקו של תומאס מולר היה שולי מאי פעם. כוכב נבחרת גרמניה, שסיפק כמות דו ספרתית של שערים בשש משבע העונות הקודמות שלו בבונדסליגה, נעצר על חמישה שערי ליגה בלבד והיה הנפגע העיקרי מחילופי המאמנים. אצל פפ גווארדיולה בעונה הקודמת רשם מולר עונת שיא של 20 כיבושים, אך אצל קרלו אנצ'לוטי לא מצא את מקומו ונפל בין עמדות. האכזבה בליגה הצטרפה ליורו המתסכל בו לא הצליח למצוא את הרשת, ובבאיירן מקווים שבעזרת המנוחה מהנבחרת בקיץ הקרוב יצליח "הרוצח השקט" לשוב לאיתנו.

ויין רוני - מנצ'סטר יונייטד

שחקן מנצ'סטר יונייטד ויין רוני. רויטרס
שחקן מנצ'סטר יונייטד ויין רוני/רויטרס

זו הייתה העונה בה גם אחרוני המאמינים בקפטן נבחרת אנגליה הבינו שהוא כבר לא שייך לרמות הגבוהות. ויין רוני אמנם הפך העונה למלך שערי מנצ'סטר יונייטד והנבחרת בכל הזמנים, אך זה קרה בעונה הגרועה בקריירה שלו. השפעתו של רוני בן ה-31 הייתה מינורית, כשהוא נראה חלוד למדי ואיבד גם את תפקיד המנהיג לטובת זלאטן איברהימוביץ'. הקפטן פתח רק ב-14 משחקי ליגה (שותף בעוד 10 כמחליף) ותרם חמישה שערים, כשהדיבורים על חוזה עתק בסין רק הלכו וגברו. גארת' סאות'גייט כבר ויתר על שירותיו, עכשיו תורו של ז'וזה מוריניו?

גביגול - אינטר

- גביגול שחקן אינטר. AP
- גביגול שחקן אינטר/AP

הכינוי של גבריאל ברבוסה הושם ללעג באיטליה, מפני שזה בדיוק היה ההספק שלו בעונת הבכורה באירופה - גול אחד. גם פרנק דה בור וגם סטפנו פיולי לא האמינו בברזילאי המבטיח, שלא הופיע אפילו פעם אחת בהרכב בסרייה A (פתח רק בגביע) ורשם 111 דקות כמחליף. היו תלונות על השמנה, עצלנות באימונים וחוסר הבנה טקטית, והפיאסקו גדל לאחר שנחשפו עמלות התיווך השונות בגובה מיליוני יורו שקיבלו כמה מעורבים בעסקת רכישתו מסנטוס (לבדה עלתה 30 מיליון יורו). "כשאתה משלם סכום כזה על שחקן ומגלה שהוא לא יכול לשחק אפילו בקרוטונה או פאלרמו, אתה לא יכול לדבר", תקף עוזר המאמן לשעבר ננדו אורסי, וזה עוד לפני שגביגול נטש את הספסל בניצחון על לאציו, אחרי שהמאמן הזמני סטפנו וקי לא הכניס אותו אפילו כחלוץ שלישי. הברזילאי הספיק להתנצל, אך זה כנראה היה אקורד הסיום שלו באינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully