וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקטור היהודי שחוזר לעופף ברחבי ישראל

19.6.2017 / 8:35

ב-2009 הוא השלים את הדוקטורט שלו בכירופרקטיקה, ותוך כדי לימודיו הפך לאגדת כדורעף חופים בארצו. ג'וש בינשטוק הקנדי, שהשתתף באולימפיאדות לונדון וריו, מגיע בפעם השלישית למכביה ולחובבי הענף יש הזדמנות לראות כוכב בפעולה

שחקן הכדורעף הקנדי ג'וש בינשטוק. AP
בין הפרצופים המוכרים שצפויים לפקוד את המכביה ה-20, שתצא לדרך בחודש יולי הקרוב, יקבלו חובבי ענף כדורעף החופים כוכב של ממש – ג'וש בינשטוק הקנדי/AP

בין הפרצופים המוכרים שצפויים לפקוד את המכביה ה-20, שתצא לדרך בחודש יולי הקרוב, יקבלו חובבי ענף כדורעף החופים כוכב של ממש – ג'וש בינשטוק הקנדי, שהשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 ובריו בקיץ שעבר. בינשטוק בן ה-36 עדיין נמנה על הטופ העולמי עד לא מזמן, ולפני שנתיים סיים במקום התשיעי באליפות העולם. כוכב כדורעף החופים נשא במכביה הקודמת את הדגל הקנדי בטקס הפתיחה, ושיחק אז עם נבחרת האולמות של הקנדים. כעת הוא שוב יחזור לישראל.

בינשטוק זכה בעברו פעמיים באליפות קנדה, ושיחק בין היתר בסבב העולמי של FIVB ובטורנירי גראנד סלאם. זו תהיה המכביה השלישית של הספורטאי האולימפי, שהגיע ארצה לראשונה בגיל נוער, לפני כ-16 שנים.

לצד בינשטוק, עשוי להגיע ארצה שם עולה בכדורעף החופים העולמי, וגם הוא יהודי מקנדה. מדובר באארון נוסבאום, מי שזכה ב-2011 במקום השלישי באליפות העולם עד גיל 19 בכדורעף חופים שנערכה בקרואטיה. נוסבאום משתתף בסבב העולמי, ובחודש שעבר התחרה בטורנירים באיי קיימאן (מקום רביעי), במקסיקו (מקום שביעי) ולפני כן באיים הדומיניקנים (מקום חמישי). הוא בן 24 כעת, ובמכביה ה-20 מקווים כי הוא יצטרף ויחזק את טורניר הכדורעף.

שחקן הכדורעף הקנדי ג'וש בינשטוק. AP
בינשטוק זכה בעברו פעמיים באליפות קנדה, ושיחק בין היתר בסבב העולמי של FIVB ובטורנירי גראנד סלאם/AP

עוד שם שיגיע וישתתף בכדורעף החופים הוא מרסלו אלגרטן המכונה מרסיליניו. אלגרטן היה שותף לזכייה במדליית הכסף במשחקים האולימפיים ב-2008 עם נבחרת ברזיל, זכייה באליפות העולם ביפן ב-2006, וזכיות בסבב העולמי ברומא, בלגרד, מוסקבה, קאטוויצה פולין ובמשחקי אליפות פאן אמריקה.

אבל רגע, בואו נחזור רגע לבינשטוק – אגדה בענף כדורעף החופים הקנדי.

בינשטוק (1.96 מ', 99 ק"ג) נולד באונטריו, קנדה, ב-12 בינואר, 1981, בן להווארד וסוזן ואח לארון, מישל וטוד. הוא גדל בריצ'מונד היל, שם גם השלים את לימודי התיכון שלו, ולאחר מכן למד באוניברסיטת טורונטו. בגיל 17 החל לשחק כדורעף, ונמנה על סגל נבחרת הנערים של קנדה בכדורעף אולמות. שש שנים לאחר מכן גילה את כדורעף החופים והתאהב בו, בעיקר משום שהיה מאתגר יותר בניגוד לכדורעף האולמות.

ב-2004 סיים את לימודיו באוניברסיטת טורונטו עם תואר ראשון בחינוך גופני. ב-2009 השלים את הדוקטורט שלו בכירופרקטיקה, ובתקופה הזאת, מי שכונה "בינר" והחזיק בתואר דוקטור, כבר הפך לאחד משחקני כדורעף החופים הטובים במדינה, עם שתי זכיות רצופות באליפות קנדה, ב-2008 ו-2009, עם בן זוגו מאט זביצ'נסקי.

רגע השיא הראשון בקריירה שלו הגיע ב-2012, אז העפיל לאולימפיאדת לונדון ביחד עם בן זוגו החדש, מרטין רידר. הצמד סיים במקום ה-17, עם מאזן 2:1. השנים הבאות היו מוצלחות לא פחות: ב-2013 חבר בינשטוק לסם שקטר והשניים הגיעו לפודיום של סבב ה-FIVB ארבע פעמים, כולל מדליית זהב בפראנה אופן בארגנטינה, שזיכתה אותם ב-11 אלף דולר ב-2014. "זה חלום שמתגשם", אמר בינשטוק, "זה מדהים שיכולנו לעשות פה היסטוריה. אנחנו עובדים קשה מאוד ומשתפרים מדי שבוע". הישגם הטוב ביותר במסגרת סבב הגרנד סלאם הגיע באותה שנה, כשסיימו במקום הרביעי בסאו פאולו. ב-2015 השניים סיימו עם מדליית כסף בתחרות יוקרתית בקרואטיה, והפכו לצמד הקנדי הראשון מאז 1997 שמגיע לפודיום בתחרות FIVB גדולה. בשנה ההיא היו לצמד המוביל בענף בקנדה, ואף סיימו במקום התשיעי באליפות העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'וש בינשטוק. GettyImages
ב-2009 השלים את הדוקטורט שלו בכירופרקטיקה, ובתקופה הזאת, מי שכונה "בינר" והחזיק בתואר דוקטור, כבר הפך לאחד משחקני כדורעף החופים הטובים במדינה/GettyImages

במהלך עונת 2015/16 סבל בינשטוק מקרע בשריר, אך הצליח לחזור מהר יחסית לסבב והתאושש בדיוק בזמן כדי להעפיל למשחקים האולימפיים בריו בקיץ 2016, שם סיים ביחד עם שקטר במקום ה-19. "הוא איש האסטרטגיה שלנו", אמר על בינשטוק שותפו בשנים האחרונות. "הוא השחקן המנוסה שיודע איך לשחק את משחק השחמט שהוא כדורעף".

בסיום האולימפיאדה ההיא לקח בינשטוק צעד אחורה מהענף והודיע על פרישה. בספטמבר 2016 זכה לקבלת פנים מפוארת במהלך תחרות בטורונטו, אותה עיר בה החל לשחק 13 שנה קודם לכן. "לסיים את הקריירה בעיר בה התחלתי זה מזכיר תסריט הוליוודי", אמר. "זה מרגיש נכון, בהתחשב בסגירת המעגל הזו. אני נרגש מאוד לפתוח פרק חדש בחיי. אחת המשימות שלי היא לקדם את התפתחות הכדורעף בקנדה".

ויש לו גם מוטו מעורר השראה שכדאי כולנו - שחקני כדורעף, שחקני כדורעף חופים, חובבי ספורט וסתם בני אדם - נאמץ במהרה: "עבורי ניצחון הוא לא מה שקורה על המגרש כשהשריקה נשמעת והקהל שואג. ניצחון הוא משהו שנבנה, פיזית ומנטלית, כשאתה מתאמן מדי יום וחולם מדי לילה".

שחקן הכדורעף הקנדי ג'וש בינשטוק. AP
"עבורי ניצחון הוא לא מה שקורה על המגרש כשהשריקה נשמעת והקהל שואג. ניצחון הוא משהו שנבנה, פיזית ומנטלית, כשאתה מתאמן מדי יום וחולם מדי לילה"/AP
וואלה! NEWS בשיתוף המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully