וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברדוביץ' חוזר לגמר המיתולוגי של קטש: "הוא אמר, 'אין מי שיעצור אותי'"

לרגל הזכייה ביורוליג עם פנר, המאמן חזר לרגעי שיא מהעבר וחשף סיפור משעשע מהגמר בו הישראלי כיכב מול מכבי תל אביב: "מעולם לא ראיתי שחקן עם כזה ביטחון". וגם: אוגוסטו לימה "בכה" אחרי הנאום הוויראלי של שאראס

צפו בחגיגות

עשרות אלפי אוהדים ציינו אמש (שני) עם פנרבחצ'ה את הזכייה ההיסטורית ביורוליג, במצעד חגיגי באיסטנבול. שלשום זכה מועדון הפאר בתואר לראשונה בתולדותיו ולראשונה אי פעם עבור מועדון טורקי, עם ניצחון 64:80 על אולימפיאקוס. גם הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן בירך ופנה לשר החוץ של סרביה, כשהוא אומר ש"שניים מהשחקנים הכי טובים של פנרבחצ'ה הם סרבים, וגם המאמן שלה סרבי. היה פה מאמץ טורקי-סרבי משותף שהוביל להישג הזה". כמו כן, פנה ישירות לנשיא יוון ב"מחילה" על ההפסד של אולימפיאקוס. "חברי היקר, אל תהיה עצוב, כי לפנרבחצ'ה יש את קוסטאס סלוקאס, שגם הוא יווני. זו אליפות שכל כולה סולידריות בינלאומית. אני גאה מאוד בהישג הזה".

ג'יג'י דאטומה, שכבר הפך לכוכב החגיגות של פנר אחרי שהוריד את הקוקו שהיה סימן ההיכר שלו, פנה לאוהדים במהלך מצעד הזכייה כשהוא מניף דגל פנרבחצ'ה ואומר ש"אני מרגיש כמו האפיפיור". בוגדן בוגדנוביץ', שצפוי לעבור לסקרמנטו קינגס מה-NBA בתום העונה ואולי שיחק את משחקו האחרון ביורוליג, אמר ש"אין מילים לתאר את התחושות הללו. לאפיי יודו הגיע להיות MVP, כי מעולם לא ראיתי שחקן כמוהו. אני גאה להיות חברו לקבוצה".

כמובן שמי שנחשב גם בטורקיה לאדריכל הזכייה ההיסטורית הוא ז'ליקו אוברדוביץ'. המאמן המעוטר הוסיף גביע אירופה תשיעי לארון שלו, ובטור מיוחד ל"אל מונדו דפורטיבו" הספרדי, נזכר ברגע מפתח בכל אחת ואחת מהזכיות. בלט במיוחד התיאור שלו לזכייה ביורוליג עם פנאתינייקוס בשנת 2000, בה עודד קטש כיכב בגמר מול מכבי תל אביב. "זו היתה השנה הראשונה שלי באתונה, והכל עדיין היה חדש טרי. לא הכרתי את המועדון דיו. לפני הגמר, הרבה אנשים במכבי, בעיקר אוהדים, ניסו להסיח את דעתו של קטש ודיברו איתו. אבל זה לא השפיע עליו בכלל. הוא שלח לי הודעת טקסט: קואץ', אל תדאג, אני בטוח שננצח. אני מכיר כל אחד ואחד מהשחקנים של מכבי, ואף אחד מהם לא יכול לעצור אותי'. מעולם לא ראיתי שחקן כל כך בטוח בעצמו. בסוף ניצחנו, בעיקר בזכות קטש", כתב.

על הזכייה הראשונה שלו ביורוליג, עם פרטיזן בלגרד בשנת 1992, כתב: "זה היה שוק. זכינו ביורוליג עם הקבוצה הכי צעירה בתולדות היורוליג, ועוד שיחקנו למעלה מ-20 משחקים מחוץ לבלגרד בגלל המצב הפוליטי הרגיש. הייתי בטוח שלא אשחזר את ההישג הזה לעולם".

על הזכייה עם פנרבחצ'ה: "זו זכייה שהיא תוצר של המון דברים. קודם כל, של הרבה סבלנות ואמון מצעד המועדון. עבדנו קשה מאוד כדי להגיע לרגע הזה, עברנו לא מעט מהמורות בדרך, אבל אני שמח שבסוף קיבלנו את הפרס האולטימטיבי".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מאמן פנאתינייקוס ז'ליקו אוברדוביץ' עם עודד קטש בשנת 2000. Action Images, אתר רשמי
רגע מכונן. קטש וז'ליקו/אתר רשמי, Action Images

עוד בכדורסל האירופי

* מילוש תאודוסיץ' מודה: "אחליט בקרוב אם אעבור ל-NBA". הרכז הסרבי המחונן, שמסיים חוזה בצסק"א מוסקבה בתום העונה, אמר ש"יש לי כמה הצעות, אחליט אם להישאר באירופה או לעבור ל-NBA ב-15-20 הימים הקרובים".

* הנאום הוויראלי של שאראס ממשיך להכות גלים ברחבי העולם. כזכור, מאמן ז'לגיריס נשאל לאחר משחק בחצי גמר הפלייאוף הליטאי האם ההיעדרות של סנטר הקבוצה, אוגוסטו לימה, כתוצאה מכך שזוגתו כרעה ללדת, מוצדקת בעיניו. שאראס החזיר בנאום בן דקה וחצי על משפחה, ילדים, ומה שביניהם. היום לימה חזר לליטא ואמר שאשתי ברכה והודתה לו כשראתה את הדברים שלו. שלחתי לו הודעה: 'אם אתה מגונן על המשפחה שלי, אני אגן על שלך'". הוא הוסיף ש"הייתי גמור מעייפות, אחרי ארבעה ימים ללא שינה. אבל החלטתי לחזור לליטא כמה שיותר מהר, כי ראיתי ששאראס נותן לי הגב. זה היה מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully