וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה המשיח בא? התלות המוחלטת של מכבי תל אביב באנדרו גאודלוק

22.5.2017 / 15:05

החשש שלא ישוב, נאומי המוטיבציה בפני חבריו, השיחות עם שיבק, התרגילים החדשים עבורו והגיבנת שגם הוא צריך להסיר. הגארד חוזר מפציעה ומחזיק בידו את המפתח לסיכויי האליפות של הצהובים. המאמן: "הוא ווינר והוא לקח קשה את המצב, אני מנסה לעזור לו"

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

אין שחקן שלא מכיר את המנטרה הזאת. הפגרה מסתיימת, האימונים ומשחקי הטרום עונה יוצאים לדרך ואז מגיע גם הניצחון הראשון, ואיתו הטעם המשכר שכמעט נשכח אחרי כל כך הרבה זמן מחוץ למגרש. בסיטואציה הזו, אף שאנחנו לא נמצאים בתחילתה של עונה חדשה, נמצא כרגע אנדרו גאודלוק. שלושה חודשים חלפו מבלי שיטעם טעם של ניצחון, מאז ניצח עם מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה בירושלים.

הגארד האמריקאי הספיק להיפצע, לעבור ניתוח, לחזור ארצה באיחור ניכר ולהצטרף לשרשרת ההפסדים של הקבוצה. אבל הערב (שני, 21:00), עם פתיחת הסדרה מול בני הרצליה ברבע גמר הפלייאוף, הוא רוצה לטעום שוב את טעם הניצחון. ובתוך העונה המטורפת שעוברת על ליגת העל, נראה שהוא איש המפתח בו הכל תלוי, לפחות מבחינת תקוות הצהובים לאליפות.

ביומיים שלפני גמר הגביע מול הפועל ירושלים, חזר ואמר גאודלוק לחבריו השחקנים: "אני לא מבין מה הסיפור שכולם אומרים שירושלים פייבוריטית, מה הקטע הזה? זה פשוט לא נכון". גם עכשיו, בימים האחרונים שנותרו לקראת הפלייאוף, הטיף דברים דומים: "אנחנו כאן כדי לנצח", אמר וניסה לעורר מוטיבציה בקרב שותפיו.

לפני חודש עוד חששו במכבי שגאודלוק אינו מתכוון לחזור לישראל, אבל מאז חזר נראה שהוא התאהב בתפקיד המושיע. הוא להוט מתמיד לנצח, את הכישרון תמיד היה לו, והשאלה היא אם המטען הזה יספיק מבחינתו כדי לייצב את הספינה ולהזיז אותה ממסלול ההתנגשות בקרחון.

עוד בנושא

אימון בכורה לשיבק, גאודלוק: "בחיים לא החלפתי כל כך הרבה מאמנים"
ג'ו אלכסנדר: "הלוואי שהיינו משחקים תחת אריק שיבק כבר לפני כמה חודשים"

אנדרו גאודלוק שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הפתיע את כולם בגישה שלו מאז שחזר". גאודלוק/ברני ארדוב
"אז עד כמה יוכל גאודלוק למשוך את העגלה הצהובה מהבוץ? האווירה סביב השחקן אומרת שהכול תלוי בו. או לפחות הרוב. "הוא מודע לציפיות, אבל לא מתרגש, הוא ווינר וככה תמיד היה", מדגיש מקורב לשחקן"

כל הסיטואציה הזו מעט אבסורדית, שהרי גאודלוק הובא בקיץ החולף באחת העסקאות המרשימות באירופה כדי להביא את הצהובים לפיינל פור של היורוליג - ולא לנסות להציל אותם מהדחה בלתי נתפסת ברבע גמר ליגת העל.

אך האם אין זו היאחזות נואשת באדם אחד, מוכשר ככל שיהיה? האם המועדון והאוהדים אינם מעמיסים יותר מדי על גבו של גאודלוק? הרי מכבי תל אביב מודל 2017 נמצאת בעיקר בתנופה של קביעת שיאים שליליים, כך שגאודלוק יצטרך לעצור בגופו ממש את השפל הבא ולחולל נס.

המאמן הטרי אריק שיבק, שיערוך הערב את הופעת הבכורה שלו על הקווים ביד אליהו, יודע היטב מי איש המפתח שלו. הוא קיים עימו שיחה אישית בימים הבודדים שחלפו מאז נכנס לתפקיד, והספיק ללמד את השחקנים תרגילים חדשים שנועדו לשחרר את גאודלוק לקליעות נוחות.

"אין ספק שלאנדרו יש חלק משמעותי בפאזל הזה של הקבוצה, אבל זו קבוצה. אני לא מאמין בעניין של מושיע", מנסה שיבק לסייג. "אני מאמין בשינויים, והוא חלק מרכזי בביצוע השינויים הללו. אני מרגיש את הגישה הווינרית שלו בכל שנייה שהוא על המגרש, וזה לא משנה אם זה במשחק פלייאוף או בסתם תחרות קליעה. הוא פשוט רוצה לנצח".

"הוא הפתיע את כולם לטובה בגישה שלו מאז חזר, אבל באמת אי אפשר ששחקן אחד יסחוב את הקבוצה", מוסיף גורם במועדון. "הוא יכול לתת את אקסטרה. יש ממנו ציפיות והוא מפגין התלהבות. אנחנו שומעים את הרינונים על כך שהוא אמור להיות המושיע, אבל זה פשוט לא עובד ככה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב אנדרו גאודלוק. ברני ארדוב
יציל למכבי תל אביב את העונה? גאודלוק/ברני ארדוב

אלא שגם גאודלוק עצמו מגיע עם גיבנת למשחקי הפלייאוף, אותה הוא סוחב מאז הופעתו האחרונה במעמד הזה, לפני שנתיים. אז, כששיחק במדי אלופת אירופה הטרייה מאמש, פנרבחצ'ה, הוא תועד בארבע לפנות בוקר בבילוי סוער במועדון באיסטנבול, בלילה שלפני משחק חצי גמר הפלייאוף מול קרשיאקה. הסרטון הועלה לרשת, בפנר זעמו, ולמאמן ז'ליקו אוברדוביץ' נשבר לגמרי. בטורקיה מספרים שבימים שאחרי התקרית שרר בין המאמן המעוטר לבין גאודלוק נתק מוחלט. הדם הרע בין השניים חלחל עמוק לקבוצה וזה הסתיים בהדחה סנסציונית שגם הובילה לפרידה מהגארד בסיומה.

גאודלוק סיים פלייאוף פושר עם 9.8 נקודות למשחק, שהצטרף לתצוגת האימים שלו שנה קודם לכן, במשחק הראשון עם קאזאן בגמר היורוקאפ, בו פגע ב-3 מ-9 מהשדה ובאופן נדיר רשם גם מדד שלילי בהפסד לוולנסיה. לשם השוואה: במכבי תל אביב הופיע גאודלוק ב-36 משחקי יורוליג וליגה למשך 20 דקות ומעלה, ובכולם פגע בדאבל פיגרס. בזירה הישראלית הוא עומד על 53.7 אחוזים מפלצתיים לשלוש, ובסיבוב השלישי הוא כל כך חסר לאיינארס בגאצקיס ולא מנע מהקבוצה להידרדר מ-42 אחוזים עונתיים ל-32 כאלו.

בין שלושה לשבעה משחקים נותרו למכבי העונה, ושאלת הכושר בו נמצא גאודלוק היא קריטית. בחוסר השקעה אי אפשר להאשים אותו. הוא נשאר אחרי האימונים כדי להמשיך לזרוק לסל, ושיבק מספר כי "באימונים הוא נראה טוב, מתאמן, קופץ, עושה. לא נראה כמו שחקן שחזר מפציעה, אלא נראה טוב. אנדרו הוא שחקן עם מוסר עבודה גבוה מאוד. עד עכשיו אני רואה שהוא נוח לאימון, מהיר וזריז בצורה קיצונית, וקלעי ברמה מאוד גבוהה, סקורר גדול. אני משתדל לעשות לו כמה תרגילים ודברים שיקלו עליו".

"היה חשש שהוא לא נמצא בכושר טוב, הרי הוא לא שיחק תקופה ארוכה", ממשיך הגורם במועדון. "אבל הוא הודיע לנו שהוא שומר על עצמו, שומר על תוכנית שיקום נכונה מהפציעה, ולפי איך שהוא נראה זה כנראה היה נכון".

מאמן מכבי תל אביב איינארס בגאצקיס. מגד גוזני
גאודלוק אהב את החלטתו. בגאצקיס/מגד גוזני

אחד הזיכרונות המרכזיים שייוותרו מהקדנציה הקצרה של בגאצקיס במכבי קשור באופן ישיר בגאודלוק. בהפסד הביתי לגלבוע/גליל הוריד המאמן הלטבי את הגארד מהמגרש במהלך הרבע הרביעי, והשחקן לא אהב את זה. בדרכו לספסל הוא סינן כמה מילים למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', שבתגובה ניהל דין ודברים עם המאמן – במה שנראה כהמחשה למעמדו החלש של בגאצקיס, זמן קצר לפני פיטוריו. "הוא פשוט להוט לשחק, ורצה להישאר על הפרקט למרות שהרופאים המליצו שישחק פחות. ככה הוא היה גם בתחילת העונה כשחזר מפציעה", סיפרו במועדון.

אלא שרק לפני חודש, כאמור, זה נראה אחרת. במועדון לא היו בטוחים כלל שגאודלוק יחזור לארץ, לאחר שעבר בארה"ב ניתוח קל ודחה פעמיים את הגעתו, ואף פינה את תכולת דירתו בישראל. על פי גורמים מעורים בנושא, לגאודלוק הייתה סיבה טובה לחזור גם מעבר למחויבות למכבי. "הייתה לו עונה בעייתית בטורקיה, והוא ידע שאם לא יחזור, זו תהיה הפרת חוזה. הנושא הזה עלה בשיחות עם הסוכנים שלו בזמן שהוא היה בארה"ב".

במכבי מוסיפים כי "הוא נסע לחודשיים ורצה מאוד להחלים אך ורק בדרך שלו, להיות מנותח עם רופא שלו. הוא דחה פעמיים את החזרה, פינה את הדירה, היעדרותו הלכה והתארכה, וזה גרם לחששות שהוא לא יחזור. היו טלפונים, וגם הובהר לשחקן עצמו שזו תהיה הפרת חוזה".

כך או כך, החודש הקרוב צפוי להיות האחרון של השחקן במדים הצהובים. במכבי רוצים לסגור ראשית את עניין המאמן לפני שיקבלו הכרעות בנוגע לסגל השחקנים בעונה הבאה, אולם גורמים במועדון מעריכים כי גאודלוק לא ימשיך: הוא אמור להרוויח שני מיליון דולר נטו בעונה הבאה, כשעל פי החוזה סוכם שאם המועדון יחליט להיפרד ממנו הוא יפצה אותו ב-200 אלף דולר. נראה שהמועדון עומד לקראת פרידה מהכוכב.

אז עד כמה יוכל גאודלוק למשוך את העגלה הצהובה מהבוץ? שיבק מדגיש כאמור ש"זה עניין קבוצתי", אך האווירה סביב השחקן אומרת שהכול תלוי בו. או לפחות הרוב. "הוא מודע לציפיות, אבל לא מתרגש, הוא ווינר וככה תמיד היה", מדגיש מקורב לשחקן. "לא ככה הוא דמיין את העונה, והוא מתוסכל מהכישלון של מכבי, אבל הוא באמת רוצה לנצח. בשיחות בין החברים גאודלוק אמר לא אחת כי מעולם לא הייתה לו עונה שהחליפו בה כל כך הרבה מאמנים, ואף הביע חשש שהעונה תפגע בהמשך הקריירה שלו, אבל כל זה דווקא יעניק לו מוטיבציה".

"כשדרו חזר לארץ הוא ראה כמה כולם בדאון, ניסה קצת להצחיק את השחקנים בחדר ההלבשה, להקל על האווירה. הוא אמר לאנשים: 'כולם כאן עם הראש למטה, לחוצים מכל מה שקורה. אי אפשר לנצח במצב כזה'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא מאוד רוצה להצליח". שיבק בחדר ההלבשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכבי מסכמים: "הוא שחקן משמעותי, אחד החשובים, אין ספק בכך וזה לא סוד. נקווה שלפחות העונה תסתיים בצורה חיובית. בינתיים אנחנו מרוצים מהגישה שלו ומהאנרגיות הטובות שלו, שבהן הוא מדביק את כולם. האם זה יספיק? ברור שאנחנו מרגישים תסכול מהקבוצה, אבל מה נעשה, נוותר על העונה? נשתמש בכל כלי שיש לנו. שיבק כבר מביא אנרגיות אחרות, וחבל שהוא לא הגיע כבר קודם. נילחם על האליפות".

גורם נוסף מפטיר: "יש תחושה שכולם רוצים שהעונה תיגמר, אבל כל השחקנים צריכים לפחות להציל את הכבוד שלהם, הפסד בקרב על האליפות רק יגרום לגאודלוק עוד נזק שהוא לא רוצה".

שיבק מסכם: "הוא מאוד רוצה להצליח ולקח מאוד קשה את המצב של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully