וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוי אשרם: "המשימה היא ברורה - אולימפיאדת טוקיו 2020"

22.5.2017 / 7:45

המתעמלת האמנותית בת ה-18 הפכה להיות הראשונה לזכות בשתי מדליות באותה אליפות אירופה: "זה דבר גדול, אני מרגישה את הגאווה שהסבתי למדינת ישראל. המדליות הן ההוכחה שהמאמץ משתלם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכיוון היה ברור". לינוי אשרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

את שתי מדליות הארד ההיסטוריות שלה באליפות אירופה בבודפשט ראו אבא וסבתא של לינוי אשרם מהיציע. "בדרך כלל המשפחה לא יוצאת לתחרויות בינלאומיות, אבל לאליפות אירופה כאן בהונגריה הם הגיעו ועודדו מהיציע", סיפרה המתעמלת האמנותית בת ה-18 שהפכה להיות הראשונה לזכות בשתי מדליות באותה אליפות אירופה. אשרם, ילידת ראשון לציון ותושבת העיר, זכתה במדליית ארד בתרגיל החישוק ובמדליית ארד נוספת בתרגיל האלות. בכדור ובסרט עשתה תרגילים מכובדים אבל לא הצליחה להתברג איתם לפודיום. "לא הגעתי לאליפות כאן בבודפשט עם מטרה מוצהרת לזכות במדליות" סיפרה אשרם, "אמרתי שאני באה לעשות את הכי טוב שלי ונראה כבר מה יהיה. סיימתי את תרגילי המוקדמות בצורה מאוד טובה והרגשתי שאני יכולה להצליח גם בגמרים, מה שבאמת עשיתי בסוף. לזכות בשתי מדליות ארד באותה אליפות אירופה זה דבר גדול ואני מרגישה כאן מסביב את הגאווה שהסבתי למדינת ישראל".

את כל הטלפונים לאשרם קיבלו המאמנות שלה איילת זוסמן ולנה קופילנקו וכן מאמנת הבלט שלה גלה ברסקי. כל השלוש היו לצידה בבודפשט בימים האחרונים, אבל בארץ יש עוד מאמנות שעבדו עם המתעמלת הכל כך כשרונית: "מגיל שבע אני בהתעמלות אמנותית. בהתחלה רק כחוג בבית ספר רוזן בראשון לציון, אבל בהמשך בצורה הרבה יותר מקצועית בנבחרת ישראל. למעשה מכיתה ח' אני כבר לא ממש במסגרת של לימודים. ההורים הודיעו בבית הספר שאני אקדיש את כל חיי להתעמלות האמנותית כי הם הבינו שאני יכולה להגיע מאוד רחוק. באליפות אירופה לצעירות שנערכה בבאקו עשיתי גם שתי מדליות ארד, כך שהכיוון היה ברור".

זה באמת לעבוד מאוד קשה ולהקדיש את כל החיים להתעמלות?

"ממש כך. ולכן המדליות האלה כאן בבודפשט הן הוכחה שהמאמץ משתלם. זה הדבר שאני כל הזמן חושבת עליו מאז שסיימתי את התרגילים. בין כל הטלפונים והאיחולים מכל מקום אני נזכרת בשעות הארוכות באולם ההתעמלות בהן הייתי מתאמנת כשכל הילדים בני גילי היו בבית הספר. ההורים הצליחו לסדר שבבית הספר ייתנו לי רק להגיע לבחינות וכך גם עשיתי את בחינות הבגרות שלי. עוד לא סיימתי את כולן אבל בהחלט שאשלים הכל. יש לי גם תאריך לגיוס ואהיה ספורטאית מצטיינת כך שאוכל להמשיך להתאמן כרגיל".

עוד בנושא:

התעמלות אמנותית: שתי מדליות ארד ללינוי אשרם באליפות אירופה

נטע ריבקין מתעמלת אומנותית. רויטרס
"למדתי ממנה לא מעט". נטע ריבקין/רויטרס

המדליות האלה הן עוד נקודת ציון בדרך או שהן ישנו אותך?

"המדליות האלה הן עוד וי שאני מסמנת בדרך ליעד האמיתי שהוא אולימפיאדת טוקיו 2020. יהיו בדרך עוד אליפויות עולם, גביעי עולם ואליפויות אירופה אבל המשימה הברורה שלי היא האולימפיאדה ביפן עוד שלוש שנים. זה ברור שאני רוצה את זה ולייצג את המדינה בצורה הכי מכובדת".

יש יורשת לנטע ריבקין ואת עושה את זה בעיתוי הכי מתאים כי היא פרשה ממש לפני מספר חודשים.

"נטע היוותה עבורי השראה עצומה. התאמנו יחד. למדתי ממנה לא מעט וזו בהחלט גאווה שאני יכולה להמשיך את הדרך שלה. לעשות שלוש אולימפיאדות כמו נטע זה חלום".

שמת גם את ראשון לציון על המפה בענף שלך.

"ראשון ידועה בכדוריד ובכדורסל שלה אבל יש עוד הרבה ענפים שמתפתחים בעיר. אני שמחה שעכשיו ידברו יותר על ההתעמלות האמנותית. יש הרבה מאוד נערות וילדות שעושות את הדרך הזו ורוצות להגשים את החלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully