וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריל מידלטון בראיון: "אוברדוביץ' ואיטודיס היו כמו באטמן ורובין"

19.5.2017 / 11:30

אגדת הכדורסל האירופית, שמשמש כיום כעוזר מאמן צסק"א מוסקבה, מוכן לפיינל פור. בראיון לוואלה! ספורט הוא משוכנע: "אם הייתי משחק עם דה קולו ותאודוסיץ', היו לי 30 נקודות למשחק"

שחקן פנאתינייקוס דריל מידלטון. AP
כמעט שלושה עשורים ברחבי היבשת. מידלטון/AP
מייקל ג'ורדן לא היה שבע אחרי זכייה אחת וישר אמר שהוא יעשה זאת שוב

דריל מידלטון אומנם נולד בניו יורק, אבל כשחושבים עליו, חושבים על הכדורסל האירופי. הוא רשם חמש קדנציות בג'ירונה, שם הפך לסמל ובין טיוליו במשך כמעט שלושה עשורים ברחבי היבשת, הגיע גם לפנאתינייקוס לחמש שנים (כולל זכייה ביורוליג ב-2002). בפאו הוא התאמן אצל ז'ליקו אוברדוביץ' ודימיטריס איטודיס וכאשר האחרון הפך למאמן צסק"א מוסקבה, הוא צירף את מידלטון כעוזרו. ערב חצי גמר הפיינל פור בין צסק"א לאולימפיאקוס, מידלטון התפנה להעניק ראיון לוואלה! ספורט.

כמה קשה יהיה לצסק"א לזכות ביורוליג בפעם השנייה ברציפות?

"מאוד. כולם רוצים לנצח את האלופה. זה יהיה כמו קרב אגרוף. זה משחק אחד ויש לנו יריבה מצוינת, אבל נעשה הכול כדי לנצח. ננסה להגיע לגמר ונצטרך להיצמד לתכנית המשחק שלנו בשביל זה".

בעונה לפני הזכייה שלכם, צסק"א כבר זכתה לכינוי "ספינה טובעת". כמה לחץ היה בקבוצה לזכות באליפות אירופה?

"כמובן שבכל מועדון גדול, בטח בסדר הגודל של צסק"א, יש לחץ להשיג תארים. אלה הציפיות ממועדון כזה, אבל לפעמים בתקשורת אומרים דברים שאנשים אוהבים לשמוע, דברים פחות חיוביים. אנחנו חייבים להישאר מרוכזים, כי יש לחץ, אבל הוא לא משפיע לרעה אלא להפך. כולם רוצים להצליח וצריך לדעת להתמודד עם לחץ כשאתה מגיע לקבוצה כמו צסק"א. אני חושב שאצלנו זה גורם רק למוטיבציה והישגים ובכל מקרה, צריך לשים הכל בפרספקטיבה הנכונה. לחץ אמיתי קורה אם אתה לא יכול להאכיל את המשפחה שלך.

עכשיו אתם מרגישים יחס שונה מסביב, מהיריבות או מהתקשורת?

"כל הקבוצות נותנות יותר מ-100 אחוז מולנו, כי הן מגיעות לשחק מול אלופת אירופה. אבל יש לנו מאמן טוב ומועדון טוב ואנחנו חייבים להמשיך להיות צנועים ולא לחשוב שהניצחונות בכיס שלנו. ככה אנחנו מתנהלים כל השנה. המטרה היא לזכות ביורוליג, אבל במקביל גם לשחק טוב בליגה המקומית".

היה קשה להנחית את השחקנים אל הקרקע אחרי הזכייה?

"זמן קצר לאחר שזכינו ביורוליג בעונה שעברה, המאמן אמר ששום דבר לא נגמר ושננסה לחזור על ההישג. זה מאוד קשה, כי צריך להתחיל שוב הכל מההתחלה והשחקנים צריכים להגיע במנטליות אחרת. הם לא יכולים לנוח או להיות שאננים. אבל מייקל ג'ורדן לא היה שבע אחרי זכייה אחת וישר אמר שהוא יעשה זאת שוב. העונה שעברה הסתיימה ואני חושב שהמאמן עשה עבודה מצוינת והחזיר את השחקנים לקרקע כדי לנסות לזכות שוב".

עוד בנושא:

הכל לקראת פיינל פור היורוליג

דימיטריס איטודיס מאמן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
מלא במחמאות לאיטודיס/ברני ארדוב
אין המון סנטרים קלאסיים בכדורסל האירופאי היום. יש לנו שחקנים שמשחקים בצבע ומבצעים את התפקיד בצורה טובה מאוד

אתה שיחקת כסנטר. קו הגבוהים שלכם חלש יחסית. איך אפשר לפתור את זה?

"אני לא סבור כך. יש לנו שחקנים שכל אחד מהם משחק תפקיד שונה. קייל היינס למשל יכול לשחק בכמה עמדות. הוא לא צריך לקלוע 30 נקודות למשחק. בשנה שעברה היינו עם סגל דומה וזכינו. אין המון סנטרים קלאסיים בכדורסל האירופאי היום. יש לנו שחקנים שמשחקים בצבע ומבצעים את התפקיד בצורה טובה מאוד".

תאודוסיץ' ודה קולו הם שחקנים טובים מאוד, שמפטמים את השחקנים סביבם בכדורים. אתה חושב לפעמים על מה היה קורה לו היית משתף פעולה איתם?

"המון פעמים אני חושב על זה. אני חושב לעצמי 'וואו, אם הייתי איתם על המגרש, עם איך שהם מניעים את הכדור ומתנהלים, איך שהם מזינים בכדורים, זה היה יכול להיות שיתוף פעולה מדהים'. כששיחקתי אהבתי לזוז. עם שחקנים כאלו הייתי יכול לסיים כל משחק עם 30 נקודות".

איך שיתוף הפעולה ביניהם? צסק"א תלויה בהם?

"זה לא סוד שהם מאוד משמעותיים עבור הקבוצה. הם שחקנים מצוינים. יחד עם זאת, יש לנו שחקנים נוספים שיודעים להתעלות כשצריך והוכיחו את זה. יש לנו המון שחקנים טובים".

זה יפגע בצסק"א אם הם יעזבו ל-NBA בקיץ?

"כמובן. אבל אני מאחל להם לעשות מה שהם רוצים. אם הם לא יהיו בקבוצה, נתגעגע אליהם. הם שחקנים מצוינים, אבל יש עוד שחקנים טובים בקבוצה ובאירופה שיכולים לעזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מילוש תאודוסיץ' שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
ומה אם הוא יעזוב ל-NBA? תאודוסיץ'/GettyImages
כולם רוצים לאמן קבוצה. שיחקתי כדורסל 26 שנים, אתה חשוב שאתה יודע המון דברים, אבל יש כל כך הרבה אספקטים שלא כולם מודעים אליהם

אריאל מקדונלד התראיין אצלנו וסיפר שהוא יודע שאתה רוצה להיות מאמן ראשי יום אחד, ושזה לא קל למאמנים אמריקאים לקבל עבודה באירופה. מה המטרות שלך? אתה רוצה להיות מאמן ראשי?

"כולם רוצים לאמן קבוצה. שיחקתי כדורסל 26 שנים, אתה חשוב שאתה יודע המון דברים, אבל יש כל כך הרבה אספקטים שלא כולם מודעים אליהם, דברים שאתה צריך ללמוד, להתנהל עם אנשים מסביב ועם השחקנים, לא רק כדורסל. יש לנו צוות אימון מעולה וזה משפר אותי מיום ליום. אני עדיין בתהליך למידה ולשמש כעוזר מאמן תחת דימיטריס מקדם אותי. שיחקתי תחתיו חמש שנים. הוא היה בפאו המון שנים, אבל לא היה עוזר מאמן רגיל, אלא מאוד דומיננטי. הוא עשה המון דברים מאחורי הקלעים".

אתה מכיר היטב את אוברדוביץ' ואיטודיס. תשווה ביניהם

"הם היו ביחד כל כך הרבה שנים, הייתי מכנה אותם באטמן ורובין, הם עבדו מעולה ביחד ובטחו אחד בשני וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. איטודיס עבד קשה והשקיע המון ואני בטוח שהם הפרו אחד את השני. השוני? אוברדוביץ' צועק יותר תוך כדי משחקים. דימיטריס מתעצבן, אבל בצורה שונה. השחקנים מעריכים את איטודיס, כי הוא כן ואומר את דעתו בצורה ישירה. אני אוהב את זה במאמן".

ואיך עכשיו שיתוף הפעולה שלך איתו, בהשוואה אליהם?

"אני לומד ממנו. כל יום לומדים דבר חדש. כיף לעבוד איתו".

אתה לא מתכוון כמוהו להמשיך כעוזר למשך 13 שנים

"אני לא יכול לענות לגבי הזמן, אני לא ממהר. זה יכול לקחת שנתיים, חמש שנים. התחלתי בגיל מאוחר יחסית וצריך להיות גם בסיטואציה הנכונה ובמקום הנכון. יש שחקנים שמיד אחרי שהם פורשים, הופכים למאמנים. זה מטורף, זה לא קל. הכל תלוי בסיטואציה ולאיזו קבוצה אתה הולך. אבל כשארגיש מוכן, העולם צריך להיזהר...".

תן כמה מילים על היריב שלכם בחצי הגמר, ואסיליס ספאנוליס

"הוא שחקן מצוין, מנהיג ומשמעותי מאוד עבורם. יהיה משחק מעניין. כל קבוצה מכירה את השנייה. אולימפיאקוס פייטרים וישחקו עד הסוף. אבל גם אנחנו".

לסיום, אי אפשר שלא לשאול את דעתך לגבי מכבי תל אביב גרסת 2017. חילופי מאמנים, כישלון באירופה ובליגה

"אני לא מעורה כל כך במה שקורה במכבי ומה גרם לכך. אני יכול להגיד שמכבי זכתה תמיד בתארים והיא מאריות אירופה, כך שזה מפתיע. בתחילת העונה הייתי בטוח שהם יצליחו. אבל אני בטוח שהם יתקנו את הטעויות בקבוצה ושנראה קבוצה אחרת לחלוטין בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully