וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שמשגע את העיר: תאו הרננדז בדרך מאתלטיקו לריאל מדריד

20.5.2017 / 7:00

בת הזוג אוהדת שרופה של הקולצ'ונרוס וגם המגן השמאלי הסנסציוני, שזוכה להשוואות לגארת' בייל, הצהיר בעבר ש"אתלטיקו זה המועדון שלו". למרות הכל, תאו הרננדז דחה את ברצלונה ואת כל שאר המחזרות ונמצא בדרך הבטוחה למעבר לבלאנקוס, מה שיצר לא מעט מתח בין שני המועדונים

one

בווידיאו: הרננדז מנצח את בילבאו בדרבי

בעולם הרשתות החברתיות, מדי פעם צצים כל מיני סיפורים ביזארים על שחקן כזה או אחר, שחותם בקבוצה כזו או אחרת, ואז לפתע האוהדים מגלים שפעם, מתישהו, הוא צייץ נגד קבוצתו החדשה והחגיגה מתחילה (מי אמר בן רייכרט?)

"אימא שלי עשתה אותי יפה, חכמה, ואנטי-ריאל מדריד"

בעולם הרשתות החברתיות, מדי פעם צצים כל מיני סיפורים ביזארים על שחקן כזה או אחר, שחותם בקבוצה כזו או אחרת, ואז לפתע האוהדים מגלים שפעם, מתישהו, הוא צייץ נגד קבוצתו החדשה והחגיגה מתחילה (מי אמר בן רייכרט?). בדרך כלל, הדברים הללו נגמרים בשקט, מקסימום בוויתור על אותו שחקן. אבל מה יקרה כעת, כאשר הקבוצה המדוברת היא ריאל מדריד והשחקן המדובר הוא המגן השמאלי הצעיר הכי מסקרן בעולם כרגע, תאו הרננדז? בקרוב התשובות.

הציטוט בכותרת שייך לבת הזוג היפהפייה של הרננדז, אדריאנה פוסווקו, שבדף האינסטגרם שלה אפשר למצוא את תמונותיה כתינוקת במדי אתלטיקו מדריד וכבוגרת לבושה בחולצה של פרננדו טורס. גם בן הזוג תאו מעולם לא הסתיר את אהבתו חסרת הפשרות לצד האדום-לבן של בירת ספרד, אבל עשוי למצוא את עצמו בקרוב מאוד דווקא בפינה הלבנה והחזקה יותר של העיר, שם יצטרך לזכות באמון הקהל. אם לשפוט על פי היכולת שלו העונה, במדי אלאבס, הרי שלא ייקח יותר מדי זמן עד שזה יקרה.

לאתלטיקו עדיין יש סיוטים מהפעם האחרונה בה הקבוצה איבדה יהלום צעיר לטובת ריאל, את ראול כמובן

אביו של תאו הרננדז, ז'אן פרנסואה, היה כדורגלן צרפתי שהגיע לקראת סוף הקריירה לספרד, העביר תקופה קצרה במדי קומפוסטלה והמשיך למדריד, שם שיחק בשתי קדנציות במדי ראיו וייקאנו ובין לבין, שנה אחת עם אתלטיקו, שאז עוד הייתה תקועה בליגה השנייה.

לספרד עבר בזמנו ז'אן פרנסואה עם שני התינוקות שלו, לוקאס, שהיה אז בן שנתיים וחצי ותאו, שהיה בן שמונה חודשים בלבד. למרות ששני הילדים נולדו במארסיי, נחשבים לצרפתים ומשחקים בנבחרות הצעירות של הטריקולור, הרי ששניהם העבירו את כל הקריירה שלהם עד כה בספרד. לוקאס, שלאחרונה האריך את חוזהו באתלטיקו בחמש שנים, מקדם אט אט את מעמדו בוויסנטה קלדרון. תאו, המוכשר יותר מבין השניים, הצטרף למחלקת הנוער של אתלטי בגיל 10 ויצא בתחילת העונה הנוכחית להשאלה באלאבס. כעת, נראה שאין מנוס מעזיבתו הקרובה, זאת למרות שהוא מחזיק בחוזה עד 2021.

באתלטיקו מנסים להבין למה הרננדז כל כך לחוץ לעזוב את הבית החם והעיתונאי הספרדי המקורב למועדון, מיגל מרטין טלאברה, הפנה אצבע מאשימה למאמן אתלטיקו ב' בעונה שעברה, ויקטור אלפונסו, שלא נתן להרננדז כמעט שום הזדמנות להוכיח את עצמו וגרם לשחקן לכעוס על אתלטיקו, עד כדי עזיבה לריאל: "תאו מצא את עצמו משחק עם קבוצה הנוער, כי אלפונסו לא שם אותו אפילו בקבוצת המילואים". לאתלטיקו עדיין יש סיוטים מהפעם האחרונה בה הקבוצה איבדה יהלום צעיר לטובת ריאל, את ראול כמובן.

על פי הדיווחים בכל כלי התקשורת של ספרד, בשבוע שעבר עבר תאו הרננדז בהצלחה את הבדיקות הרפואיות בריאל מדריד. הבלאנקוס אפילו סימנו "לייק" בטוויטר לידיעה שדיווחה על אותן בדיקות ובקרוב, עם סיום העונה, המגן השמאלי צפוי לחתום על חוזה לחמש שנים, כאשר הבלאנקוס ישלמו ליריבה העירונית לא פחות מ-30 מיליון יורו עבורו. למה? צפו בסרטון ההיילייטס שנמצא ממש כאן למטה, תזכרו בפריצות של גארת' בייל הצעיר, שהחל אף הוא כמגן שמאלי לא מנוצל מספיק, ותבינו.

לפני כמה שנים הגיע נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, להסכמה שקטה עם בכירי הקולצ'ונרוס, לפיה אף אחת משתי היריבות העירוניות לא תפתה שחקנים של הקבוצה השנייה. ההסכם הזה גרם לבלאנקוס לפספס בין היתר את סרחיו אגוארו, דייגו פורלאן ודויד דה חאה

אם המניות של הרננדז, כולה בן 19 וחצי, לא היו מספיק בשמיים, הגיע שער הבכורה הכביר שלו בדרבי מול בילבאו, יום לפני אותן בדיקות רפואיות בריאל. בדקה ה-53, הוא הטיס את הכדור עם בעיטת יעף מופלאה לחיבורים וסידר לאלאבס עוד שלוש נקודות בעונה החלומית שעוברת על הקבוצה הצנועה, שחזרה מהתהום אל שיפולי הצמרת של הכדורגל הספרדי. ביום שבת הבא היא תתייצב בוויסנטה קלדרון (איך לא), לגמר גביע המלך מול ברצלונה, המשחק הגדול ביותר של המועדון הבאסקי מאז ימי ג'ורדי קרויף וגמר גביע אופ"א ב-2001. העונה, הרננדז כבר כיכב ב-1:2 המדהים של אלאבס בקאמפ נואו.

בארסה הייתה אחת מיני רבות שניסו לפתות את הרננדז להגיע אליהן. גם ליברפול הייתה בתמונה ולצדה עוד שתי קבוצות פרמיירליג לפחות (אחת מהן כנראה הייתה מנצ'סטר סיטי), ליון הציעה לאתלטיקו טרייד של לקאזט תמורת לוקאס ותאו הרננדז בעסקת חבילה ואילו אנדוני סוביסארטה קיווה לשכנע אותו לחזור הביתה, למארסיי, אבל אחרי שסוכנו אישר שהשחקן יעזוב את אתלטיקו בקיץ הנוכחי והכריז: "ברצלונה וריאל הגישו לו הצעות יפות ופתחו במשא ומתן איתנו", הרננדז בחר בריאל, מה שיצר לא מעט בלגן בין אלופת אירופה לראשי אתלטיקו.

בעבר היו לא מעט שחקנים שזגזגו בין ריאל לאתלטיקו, אבל בעשורים האחרונים רק הוגו סאנצ'ס, פאקו יורנטה, סנטיאגו סולארי וחוסה אנטוניו רייס שיחקו בשתי הקבוצות של העיר. למעשה, אם לוקאס ותאו ייפגשו לדרבי, זו תהיה הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה בה זה קורה, הראשונה מאז 1929/30 אז שיחקו האחים לואיס ואלפונסו אולאסו זה מול זה.

המצב הנדיר הזה נובע מכך שלפני כמה שנים הגיע נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, להסכמה שקטה עם בכירי הקולצ'ונרוס, לפיה אף אחת משתי היריבות העירוניות לא תפתה שחקנים של הקבוצה השנייה. ההסכם הזה גרם לבלאנקוס לפספס בין היתר את סרחיו אגוארו, דייגו פורלאן ודויד דה חאה, אלא שבמקרה של הרננדז קיימת פירצה בדמות סעיף שחרור ולכן, פרס הרגיש חופשי ללכת על המהלך הזה. בעוד שנשיא אלאבס, חוסין קרחטה, התרעם וטען שאם הרננדז עבר בדיקות רפואיות ואיש לא הודיע לו על כך, הרי שמדובר ב"חוסר כבוד עבור אלאבס", ראשי אתלטיקו איימו לבטל את הארוחה המשותפת המסורתית שתוכננה להתקיים לפני הדרבי האחרון בליגה בין שתי הקבוצות.

"זה שחקן ששווה לעצבן בשבילו את השכנים שלך", כתב העיתונאי תומאס מקילרוי ואילו פרס, בניסיונו לשמור על השלום בתוך העיר, אפילו הסכים לשלם 30 מיליון יורו על השחקן, זאת למרות שסעיף השחרור המדובר עומד על 24 מיליון בלבד. "הוא כל כך מוכשר", העיד על הרננדז מאמנו באלאבס ואקס ברצלונה, מאוריסיו פלגרינו, "הלוואי שבריאל ידעו לשמור עליו כמו שצריך".

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. GettyImages
שחקן ששווה לעצבן בשבילו. פרס/GettyImages
"הוא האב טיפוס לשחקן ההגנה המודרני", כתב בן ליטלטון על הרננדז ב"ספורטס אילוסטרייטד", שם הוא דורג במקום הרביעי בין השחקנים הצעירים הכי מבטיחים בעולם

בברצלונה ניסו להבין מה הניע את הבחירה המשונה משהו של הרננדז, שהעדיף את ריאל השנואה כל כך על בת הזוג שלו (וכנראה שגם עליו) על פני בארסה. התקשורת הקטלאנית מנתה שלוש סיבות למהלך: הרצון להישאר קרוב לאחיו לוקאס, החשש להיתקע בהיררכיה מאחורי ג'ורדי אלבה וההצעה הכספית של בארסה, שהייתה נמוכה מזו של ריאל, שם הוא אמור לרשת מתישהו את מרסלו (כרגע המחליף הוא פאביו קואנטראו, אולי השחקן הכי חלש בסגל הקבוצה) או לחלופין, לעבור לעמדה קצת יותר קדמית בכנף שמאל. גם מרסלו חתם בריאל בגיל 19 והתפתח לאיטו, כך שלהרננדז יש על מה להישען.

אגב, בעיתון הבית של בארסה, "ספורט" הקטלאני, עדיין לא מרימים ידיים ויממה לאחר הדיווחים על הבדיקות הרפואיות בריאל, הם פרסמו ידיעה לפיה הרננדז נמצא במרחק נגיעה דווקא מבארסה, ש"יכולה לתת לריאל מכה רצינית בשוק ההעברות". בקטאלוניה יש מי שמאמין שרוברט פרננדס, המנהל המקצועי שנמצא בקשר עם הרננדז כבר כמה שנים, עוד יכול להפעיל את קסמיו ולשכנע את השחקן לשנות את דעתו ולנחות בקאמפ נואו.

"הוא האב טיפוס לשחקן ההגנה המודרני", כתב בן ליטלטון על הרננדז ב"ספורטס אילוסטרייטד", שם הוא דורג במקום הרביעי בין השחקנים הצעירים הכי מבטיחים בעולם, בין ג'סטין קלויברט לעוסמאן דמבלה, "המהירות בה הוא טס על אגף שמאל, למעלה ובחזרה למטה, מדהימה והוא יודע להכניס כדורי רוחב מבריקים לרחבה מבלי לנטוש את החובות ההגנתיות שלו". הרננדז הוא גם אחד המועמדים לפרס ה"גולדן בוי" לשחקן הצעיר הטוב בעולם, פרס שמעניק העיתון האיטלקי "טוטוספורט" בכל שנה ובין זוכי העבר שלו אפשר למצוא את מסי, פברגאס, פוגבה ואיסקו.

seperator

"בחיים לא אחגוג שער נגד אתלטיקו. בסופו של יום, זו הקבוצה שלי", אמר תאו לפני המפגש בין אלאבס לרוחיבלאנקוס בינואר האחרון. עם המטען הזה, עם בת הזוג האוהדת השרופה, עם ציפיות ענקיות במועדון הגדול בעולם. עם כל אלה הוא יצטרך להתמודד. גמר הגביע נגד בארסה נראה כמו הזדמנות טובה להתחיל במסע למעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully