וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון בכורה לשיבק, גאודלוק: "בחיים לא החלפתי כל כך הרבה מאמנים"

17.5.2017 / 18:38

מאמן מכבי תל אביב הטרי החל לעבוד עם שחקניו לקראת בני הרצליה: ""הרעיון שהבעלים יעלו ליציע לא בא ממני, זה בשביל הניראות". הגארד כשיר לחלוטין: "כולם רוצים לשים את האגו בצד"

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

לאחר שפגש אמש (רביעי) את שחקני מכבי תל אביב, מאמנם החדש אריק שיבק העביר היום את אימון הבכורה שלו בצהוב. שיבק, שמונה אתמול בהליך מזורז לאחר פיטוריו של איינארס בגאצקיס, מודע לכך כי עומד לרשותו זמן קצוב. כבר ביום שני הוא והשחקנים יתחילו את סדרת רבע גמר הפלייאוף מול בני הרצליה.

"אני מודה שזה מרגש לאמן את מכבי", אמר שיבק במהלך האימון, "אמרתי לעמי (ביטון, מנהל הקבוצה, ו"כ) שתודה לאל שאימנתי את הנבחרת, שהכינה אותי קצת לעניין הזה. השחקנים שמעו הכל העונה מכל הכיוונים, שיחות ואני בטוח שגם איומים על הקריירה. השתדלתי למחוק את כל מה שהיה ולדבר רק על ההמשך, להתמקד בהרצליה ולעלות לפיינל פור. זה היה אימון ראשון, את חלק מהשחקנים אני מכיר ואת חלקם אימנתי כבר. יש פה חומר שחקנים טוב, אבל אנחנו כבר יודעים שיש עוד פקטורים של קבוצה וניצחונות. החבר'ה מאוד רוצים וצמאים, איך זה יבוא לידי ביטוי במשחקים? נחכה ונראה".

במשחקים האחרונים החליט דייויד פדרמן לעבור ליציע בכדי להוריד לחץ מהמאמן, שיבק התייחס להחלטה של הבעלים : "זה בא מהם ולא בא ממני, כשיגיעו המשחקים נראה איך זה ייראה. יש לי תכונה מאוד טובה, עברתי גם יושבי ראש כאלה ואחרים, אני לא שומע וזה לא מפריע לי, זה יותר בשביל הניראות, זה לא נראה טוב כשהם על הספסל. כשבא מאמן באמצע העונה, בדרך יש לו זמן להתוות דרך ושיטה. אני צריך להביא תוצאות עכשיו, ויש את הלחץ של להיות מאמן מכבי, שזה לא סוד".

עוד בנושא

אריק שיבק פגש את שחקני מכבי תל אביב: "אמרו לי 'בוא לעזור לנו'"
במקום הכי נמוך: המספרים מראים שמכבי תל אביב הפכה לקבוצת תחתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריק שיבק יהיה על הקווים, דייויד פדרמן ביציע/מערכת וואלה!, צילום מסך

על היכולת הרעועה של הקבוצה הוסיף שיבק: "כל מאמן הביא את הדברים שלו ואת החבילה שלו העונה, לקחתי קצת מכל אחד, ישבתי עד מאוחר בלילה עם וידאו וקיצצתי את כל מה שאפשר לקצץ. אני בא עם דבר אחד וחצי שלי בהתקפה ועם יותר התמקדות בהגנה. היו דברים שההוצאה לפועל שלהם לא היו טובים. אני בגדול בא לנסות להעלות את רמת איכות הביצוע. היו תרגלים מסוימים שתירגלנו היום. כדי למנוע את הטעויות צריך שתהיה יותר תקשורת בין השחקנים, בטח ברמה ההגנתית. יחס מהשחקנים? כבוד זה דבר שרוכשים במשך הזמן אבל פה אין זמן. אני מקווה שהם קצת קראו אינטרנט".

"אני חלק מהבעיה של מכבי תל אביב", הוסיף, "אתמול קיבלתי הודעות ממאמנים ואוהדים. הם אמרו לי 'אתה חלק מהבעיה שלנו בשנתיים האחרונות, עכשיו כשאתה איתנו אנחנו מקווים שתעזור לנו לצאת מהבעיה הזאת'. מכבי עוברת תהליך שכל אנשי המערכת, מהבעלים ועד האחרון בה, מבינים שזו עונה לא טובה שנעשו בה הרבה טעויות, אבל להאשים את האנשים האלו? לא. אלה אותם אנשים שהביאו אליפויות אירופה, עכשיו מנסים לעשות את מה שאפשר כדי להוציא מהעונה הזאת את המקסימום שיש וזה אומר אליפות".

"ישבתי עם וויצ'יץ' ועם ליובין, הם דיברו על חדר ההלבשה, על אופיים של השחקנים, כי הרי אין הרבה זמן ללמוד את הכל בזמן שנותר. לא אשנה סדרי עולם, אין זמן להתוות דרך חדשה לגמרי. אקח את מה שיש ומניסיוני אקצץ דברים ואעלה את רמת הביצוע של הדברים שנשארו. הבעיות קיימות וקל יותר לפתור אותן במצב שהקבוצה חוזרת לנצח. אעשה כל מה שאני יכול וכולנו תקווה שאני גם אצליח. בשלב זה, לא נכון לדבר קדימה, יש מצב קריטי שצריך לטפל בו עכשיו. שלא ילמדו אותי מה זה מעמד המאמן. כשמצלצלים אליך ממכבי תל אבבי, אתה לא אומר לא".

אנדרו גאודלוק אמר בתום האימון: "בוודאות זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שלי שהחלפתי כל כך הרבה מאמנים, אולי מצאנו את הבן האדם הנכון. עברנו הרבה העונה, כולם רוצים לנצח בזמן הזה ולשים את האגו בצד. קיבלנו מסר טוב והכל היה ברור וקצר אז אנחנו מוכנים לצאת לדרך. הוא שינה כמה דברים ואנחנו צריכים את השינוי הזה. נעבוד על הכל, כרגע אנחנו לא טובים בכלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully