וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת פופוביץ'-פאצ'וליה: האם הפציעה הייתה מכוונת, ומה הקשר לברוס בואן?

מאמן סן אנטוניו תקף את פאצ'וליה וטען שהמהלך שבו גרם לפציעת קוואי לאונרד היה מלוכלך. פרשני הליגה חלוקים בדעתם ומנתחים את המהלך, וטוענים לצביעות של פופ: מה הוא אמר בעבר על ברוס בואן?

קוואי לאונרד סן אנטוניו ספרס. רויטרס
בלעדיו יש טעם בכלל להמשיך את הסדרה? לאונרד/רויטרס

ב-NBA מגיבים בסערה למתקפה החריפה של מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' על שחקן גולדן סטייט זאזה פאצ'וליה. כוכב הספרס קוואי לאונרד נפצע בקרסולו במשחק הראשון בגמר המערב (111:113 לווריירס), אחרי שנחת על הרגל של הגאורגי של גולדן סטייט ונפגע בקרסול. סן אנטוניו הוליכה במשחק ב-25 הפרש, ואיבדה את היתרון אחרי הפציעה של לאונרד, שבעקבותיה יחמיץ גם את משחק מספר 2. פופוביץ' רמז שפאצ'וליה הוא שחקן מלוכלך, כינה את המהלך "מסוכן" ו"לא ספורטיבי", הזכיר מקרי עבר שבהם פאצ'וליה היה מעורב, ובאופן כללי אמר דברים די חריפים על השחקן במתקפה אמוציונלית.

"זה מסוכן, זה לא ספורטיבי, זה פשוט לא משהו שמישהו עושה לשחקן אחר", אמר פופוביץ', "לאדם הספציפי הזה יש היסטוריה עם מהלכים כאלה". מאמן סן אנטוניו נשאל אם לדעתו זה היה מכוון, וענה: "זה שטויות. למי אכפת מה הייתה הכוונה שלו? שמעתם על הריגה? אתה עדיין הולך לכלא כשאתה מסמס בנהיגה והורג מישהו, גם אם לא הייתה לך כוונה".

עוד בנושא

לאונרד נפצע, גולדן סטייט ניצחה 111:113 את הספרס במשחק 1 בגמר המערב
קוואי לאונרד לא ישחק במשחק 2, פופוביץ' תוקף בחריפות את פאצ'וליה
המספרים: כך סן אנטוניו התפרקה לחלוטין מול גולדן סטייט
לראשונה מאז 2012: בוסטון בגמר המזרח אחרי 105:115 על וושינגטון
קלי אוליניק, הגיבור המפתיע של בוסטון: "מי יעז לבקר אותו עכשיו?"

גרג פופוביץ' סן אנטוניו ספרס. AP
מתקפה חריפה, האם מוגזמת? פופ/AP

השאלה המרכזית, כאמור, היא האם המהלך היה מכוון, והדעות חלוקות. שאקיל אוניל, למשל, סבור שפאצ'וליה ידע טוב מאוד מה הוא עושה, וכך טען ברשת TNT: "הוא ידע מה הוא עשה, הוא ידע. כל מה שצריך לעשות זה להניח את הרגל. כשאתה מתחת לשחקן, אתה יודע איפה הוא ינחת". קני סמית' טוען ש"זה מהלך שקורה לך פעמיים או שלוש במשחק, לפעמים אתה נפצע ולפעמים לא. כל פעם שאתה קופץ על ג'אמפ שוטר זה רע. כל שחקן גבוה שנאלץ לשמור על קלע עושה טעויות". צ'ארלס בארקלי אמר ש"אני לא אגיד שפאצ'וליה שחקן מלוכלך, אבל זה בהחלט מהלך מלוכלך".

זאזה פאצ'וליה מול למרקוס אולדריג', גולדן סטייט מול סן אנטוניו. AP
זאזה פאצ'וליה מול למרקוס אולדריג', גולדן סטייט מול סן אנטוניו/AP

הבעלים של דאלאס מאבריקס, מארק קיובן, הגן על פאצ'וליה, ששיחק בעבר עונה אחת בדאלאס. "לא", צייץ קיובן, "זאת לא הדרך שבה זאזה משחק". יש לציין כי לאונרד עצמו טען שלא היה מדובר במהלך מכוון. קווין דוראנט אמר ש"זאזה לא שחקן מלוכלך, אם אתה רוצה לפצוע מישהו, אתה חייב לעשות את זה בתזמון מושלם. קואי שחקן אדיר, ואנחנו מאחלים לו בריאות, אבל הוא רק ניסה לשמור. זה לא היה מכוון. אסור להקשיב לאנשים בטוויטר. הם לא הגיוניים".

סטיבן א. סמית, פרשן ESPN, טוען ש"הרבה מאמנים ושחקנים בליגה הסתכלו על המהלך בצורה שבה פופוביץ' ראה את זה.. מאמן בליגה טען בפניי שזו הפעם הראשונה בקריירה שהוא רואה שחקן ששולח רגל קדימה בזמן שהגוף שלו נוטה לאחור.... יש הרבה אנשים בליגה שמסכימים לחלוטין עם הדברים של פופ. הסדרה הזאת גמורה אם קוואי פצוע".

קליי תומפסון גולדן סטייט חוגג מול סן אנטוניו. AP
בעבר עוזר מאמן גולדן סטייט הזהיר מהתופעה. תומפסון חוגג/AP

בעקבות המתקפה החריפה בליגה נזכרו בדברים שפופוביץ' אמר בעבר על ברוס בואן, מי שנחשב לאחד השחקנים המלוכלכים בליגה, ורומזים לדו פרצופיות מצד המאמן. פופוביץ' נהג להגן על בואן בנחישות, וטען שמדובר באפליה תקשורתית ובסטיגמה. בואן היה מעורב במספר פציעות שבהן עשה את אותו המהלך שבו פופוביץ' האשים את פאצ'וליה: לצעוד קדימה ולשים את הרגליים מתחת לרגליים של השחקן שקפץ. בצורה הזאת, בין אם בכוונה או לא, בואן גרם בעבר לפציעה של סטיב פרנסיס וג'מאל קרופורד, ומאמן הניקס דאז אייזאה תומאס אף תקף בחריפות את אמות המוסר של הכדורסלן.

באותם ימים של עליהום תקשורתי על בואן, מי שהיה אחראי על המשמעת ב-NBA סטו ג'קסון איים לקנוס את השחקן ולהעניש אותו. פופוביץ' זעם, והביא דוגמאות לשחקנים אחרים שגרמו לפציעות ולא נענשו. "האם הליגה עשתה נגדם משהו?", כעס אז פופוביץ', "האם עשו משהו נגד השחקנים כשדירק נוביצקי נחת ועיקם את הקרסול? התשובה היא לא. אז למה הם נגד ברוס? כי לו זה קרה פעמיים? ברוס שומר על שחקני אולסטאר כל לילה. אם הוא היה עושה את הדבר שהם מאשימים אותו בו, האם זה לא היה קורה הרבה יותר פעמים? האנשים שבוכים הם סתם מתוסכלים מזה שברוס צריך לשמור עליהם. הליגה מנסה לחפות לעצמה על התחת. אמרתי לברוס, 'אתה ברוס בואן, אתה הפאקינג שומר הכי טוב בליגה. אתה לא תשנה את הצורה שבה אתה שומר'. סטו ג'קסון לא ישנה לי את הקבוצה".

ברוס בואן, סן אנטוניו, לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
היי פופ, זוכר אותו? בואן/GettyImages

מנגד, להלן דברים שברוס פרייז'ר, אחד מעוזרי המאמן של גולדן סטייט, אמר בעבר: "אני חושב שיש שחקנים שמנסים לשמור על סטף קרי ובאים מתחתיו, וזה קצת מדאיג אותי. אני לא חושב על זה כל יום, האם הקרסול שלו בסדר, אבל אני רואה את השמירה עליו, ואני חושב שאמור להיות דגש על לאפשר לשחקנים לנחות. אני מרגיש שנצמדים מאוד לסטף, וזה מדאיג אותי. זה בסדר לשמור, אבל זה לא הגיוני. מדובר בקריירה של האנשים האלה. כדי לשמור על סטף צריך להיצמד אליו, אבל לפעמים זה קרוב מדי".

פאצ'וליה עצמו הגיב להאשמות ואמר: "ניסיתי לאתגר את הזריקה שלו, הלוואי שהוא לא היה נוחת לי על הרגל, ולמעשה לא היה לי מושג שהוא נחת עליה, כשהסתובבתי ראיתי אותו על הרצפה. שמעתי שריקה, והופתעתי כי לא יצרתי איתו מגע. אני מרגיש רע בשבילו, והלוואי והייתה לזה תוצאה אחרת. זה כדורסל, קורים דברים על המגרש, זה משחק פיזי, זה קורה. הגישה שלי היא תמיד לשחק חזק, לתת הכל. אני לא שחקן מלוכלך. אני משחק חזק. אני אוהב את המשחק הזה. זה מה שאני עושה. עכשיו אני מרוכז רק במשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully