וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר ש"המדליף" אותר: הסיפורים שלא הכרתם על עונת הבלהות של הפועל תל אביב

החקירה הסודית, תכנית החומש של גוטמן, העונש של גיא לוזון, הימים המוזרים של אמיר כבירי, הצ'קים של גיא אסולין ואיך הגיע טוטו תמוז במקום דוגלאס דה סילבה. עמית גולדשטיין עם מבחר סיפורים הזויים שמסבירים טוב מכל מדוע הפועל תל אביב נשרה לליגה הלאומית

צילום מסך

בווידאו: משדר מיוחד מאולפן וואלה! בעקבות ירידתה של הפועל תל אביב

1. משכורות? יותר חשוב המדליף

במחשבה לאחור, אולי זה היה שיא הבושה בהפועל תל אביב. בקיץ האחרון, כששוב המשכורות עוכבו, עובדי המועדון היו כמעט על הקצה. סיפורים על חשבונות חשמל שחלקם לא הצליחו לשלם, על הלוואות לדלק ועוד כל מיני דברים הזויים שקרו במתחם חודרוב, רק זרמו החוצה.

לראשונה ולא לציטוט, אמיר כבירי, הבין שטעה. רק שלא דובר שם על צער עמוק, אלא פגיעה תדמיתית. "עשינו טעות עם העובדים", אמר אז גורם בכיר במועדון. "זה עושה לנו את כל הנזק". באוגוסט, למעשה, בהפועל תל אביב ניסו לתקן את "הטעות" ולשלם לעובדים שכר של כמעט שלושה חודשים. אלא שברקע התנהלה מלחמה לחיפוש אחר האיש שמדליף על מצב העובדים. אחרי חקירה ארוכה, נמצא "האשם" והוא לא אחר מאשר אלי בואנו. האפסנאי הוותיק של המועדון מתקרב לגיל הפנסיה, נמצא כבר משנת 1995 במועדון ורחוק שנות אור מלהיות אייקון תקשורתי.

מבין כל הבעיות של הפועל באותו הזמן, רבות מהשיחות במועדון עסקו דווקא בשאלה כיצד להיפטר מה"מדליף" כביכול. אחרי שהבינו כי פעולה כזו רק תעשה נזק תדמיתי גדול יותר, הוחלט להשאיר את המנהל הלוגיסטי בתפקיד. אחר כך התברר כי בואנו הוא לא זה שהביא את המועדון לפשיטת רגל, וכך הוא נשאר. הפועל תל אביב - לא.

אפשר לעשות כמה וכמה מצעדי דירוג לסיפורים בעונה האחרונה של הפועל תל אביב. זה אחד מבין רבים שנופל לקטגוריה של ההזויים ביותר. הנה עוד כמה.

העיניים אומרות הכל/ברני ארדוב

2. איפה תכנית החומש של גוטמן?

"מישהו ראה לאחרונה את אלי גוטמן?" - השאלה הזו לא נשאלה בימים האחרונים, אלא אי שם באזור חודש אוקטובר, כמה שבועות אחרי שגוטמן הפך באופן רשמי למנהלה הספורטיבי של הפועל תל אביב ומינה תחתיו את גיא לוזון. אמנם השכר של לוזון נגזר משכרו של גוטמן, אך בזמן שהמועדון התפרק לו לאיטו, גוטמן לא רק שלא היה שם, אלא גם התנתק כמעט לגמרי.

לעובדים במועדון עוד סיפר אז כי הוא עובד יחד עם כבירי על תכנית חומש למועדון לשנים הבאות, אבל גוטמן נטש את הספינה הטובעת חודשים לפני קריסתה הרשמית. "נכון שהיו לו בעיות אישיות, אבל ציפינו מאחד כמו גוטמן שיהיה שם למען המועדון, למען הקבוצה", אמר אחד הגורמים הבכירים בהפועל. "במקום זה קיבלנו מנהל ספורטיבי שרק ניסה להתנער מהכישלון של הפועל כמה שיותר מהר".

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב אלי גוטמן. מור שאולי
מנהל ספורטיבי שרק ניסה להתנער מהכישלון. אלי גוטמן/מור שאולי

3. איפה המושיע?

למי שלא זוכר, גם רמי כהן, כן, היו"ר של קבוצת הכדורסל, ניסה להציל את הפועל תל אביב. באמצע חודש אוקטובר, לא הרבה לפני שהתפטר, כהן שהגיע על תקן המושיע הכלכלי, הרים ידיים והבין לאן פני המועדון. הוא דיבר עם האנשים הקרובים אליו במועדון ועדכן אותם כי ישנם צ'קים ללא כיסוי. "ברגע שהם יופקדו", אמר אז היו"ר, "המועדון הזה הולך לפירוק". היו עוד ניסיונות מצד היו"ר לגייס כספים מכבירי וממני ויצמן, אך אלו נענו שוב בהבטחות ללא כיסוי. "זה הרגע שכולנו הבנו באופן סופי שאין סיכוי שהמועדון ינצל".

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
הבין לאן נושבת הרוח. רמי כהן/יוסי ציפקיס

4. איפה הצ'קים של גיא אסולין?

בקול ענות חלושה הגיע גיא אסולין להפועל תל אביב, ובקול ענות חלושה עוד יותר עזב. מי שהיה אמור להיות הטאלנט הכי גדול של הכדורגל הישראלי, אפילו לא הצליח לפלס דרכו להרכב. מי שהכיר אותו, הבין כי לא מדובר במקצוען של ממש. עם זאת, סיפור מוזר מאוד היה מאחורי הקלעים בכל הנוגע לשכרו של השחקן. עוד לפני שעזב קיבל השחקן פיצוי מהפועל בצ'קים דחויים על סך של כ-100 אלף שקלים. רגע לפני ההמראה לספרד, הוא ביקש מאחד מקרוביו בארץ לעזור לנכות את הצ'קים של הפועל. מבלי לציין שמות, אותו אדם עזר לו מאוד, אך החברה עצמה נתקעה עם צ'קים בסכום של עשרות אלפים שקלים כשהפועל תל אביב נכנסה להקפאת הליכים ולבסוף פורקה.

שחקן הפועל תל אביב גיא אסולין. ברני ארדוב
סיפור מוזר מאחורי הקלעים. גיא אסולין/ברני ארדוב

5. טוטו תמוז במקום דוגלאס דה סילבה

קצת אחרי הפירוק הרשמי של הפועל תל אביב והעברת הבעלות לקבוצת ניסנוב, כמעט ולא היה קיים זכר למועדון המקורי, מלבד השם והמתחם. בשבוע הראשון של הבעלים החדשים, היו למעשה ארבעה שחקני בוגרים בלבד. אחת המטרות הגדולות של הקבוצה הייתה להחזיר שחקן שמזוהה עם המועדון כדי להשיב את האמונה לקהל ולשחקנים. הכול כבר היה מוכן ואף סגור עם הבלם הברזילאי דוגלאס דה סילבה, אחד מגיבורי עונת הדאבל ב-2010 והקמפיין בליגת האלופות. "הוא כבר היה עם הכרטיס ביד", סיפרו השבוע במועדון. אלא שרגע לפני ההמראה לישראל, קבוצתו הצ'כית מלאדה בולסלאב הטילה וטו על המעבר, ובהפועל עברו לשבור את הראש האם להחתים את טוטו תמוז שהוצע.

קורצקי אמר אתמול: "החתמנו את כל מי שרצה להגיע". וזה גם הסיפור של תמוז. לא מעט התנגדויות היו להחתמתו בקבוצה, אך בשל סירובם של לא מעט שחקנים לחתום באדום, הוחלט להחזיר את החלוץ שרצה להשתקם. עוד לפני האזיקים והמכות עם המשטרה, בהפועל תל אביב כבר החליטו לשחרר את תמוז. "אם יש טעות גדולה שעשינו, היא שהחתמנו אותו ועוד שני זרים עם אפס משמעת", הודו השבוע.

שחקן הפועל תל אביב דגלאס דה סילבה חוגג. קובי אליהו
קבוצתו הטילה וטו. דוגלאס דה סילבה/קובי אליהו

6. מנחם קורצקי במקום גיא לוזון

"אם גיא לוזון היה נשאר, לא היינו יורדים ליגה", אמר השבוע אחד הגורמים הבכירים במועדון. "את העונש שלו הוא קיבל במכבי חיפה".

לאורך מספר ימים ההישארות של לוזון הייתה באוויר. "אם תשאירו לי את הסגל, אני אמשיך במועדון", אמר אז המאמן לבעלים. כשהסתיים סבב הראשון של השיחות וחן עזרא וישראל זגורי עשו את דרכם לבית"ר, לוזון שוב ישב עם ההנהלה: "מצטער חבר'ה, עם הסגל הזה אני לא חושב שאצליח להשאיר את הקבוצה בליגה, ואחרי מה שקרה באנגליה, אני לא יכול להיות חתום ירידת ליגה", הדגיש המאמן. אבל אז, בהחלטת בזק, מונה קורצקי שהסכים לבוא כמעט בכל תנאי.

"זה לא הייתי אני", סיפר אתמול קורצקי. "יש דברים שלא הייתי עובר עליהם לסדר היום במקום אחר, אבל לא הייתה ברירה במצב שנוצר". האמנם? ברור מאוד מי אשם בהתרופפות המשמעת בהפועל תל אביב בחודשים האחרונים, והוא היה האיש על הקווים. אם נחזור רגע ללוזון, בהפועל אמרו: "למזלנו כשגיא היה, לא הייתה בעיית משמעת אחת". לוזון לעומת קורצקי לא היה מוכן לספוג שחקנים שעשו לו טובה. אצל קורצקי נדמה היה שהשחקנים עושים טובה למועדון. מי שראה אותם במשחק הירידה יכול גם להבין.

מאמן מכבי חיפה גיא לוזון. שלומי גבאי
"קיבל את העונש במכבי חיפה". גיא לוזון/שלומי גבאי

7. הימים המוזרים של אמיר כבירי

הימים האחרונים של כבירי בהפועל תל אביב היו מהמוזרים שידעו במועדון. מצד אחד, צ'קים חוזרים וקבוצה שנמצאת בדרך להקפאת הליכים, אולם מצד שני כבירי המשיך להבטיח לשחקנים שהוא לא הולך לשום מקום. התחושה על פי האנשים הייתה שיש פה קומבינה. שהאיש לא הולך לשום מקום, למרות הבקשה שהוגשה לבית המשפט. פתאום כל מי שדאג למועדון בזמנו, המליץ על נאמן כזה או אחר. חודשים אחרי, כשכבירי חזר לשכנע את ראשי המועדון הנוכחיים לעבור לאצטדיון בבת ים, אמרו בקבוצה: "כל מה שהיה קשור בהפועל וכבירי היה בערפל. אף אחד כאן לא יתפלא אם יתגלה שזו התכנית שניסה לרקוח כשהצהיר על פשיטת רגל".

בעלי הפועל תל אביב אמיר כבירי. ברני ארדוב
במועדון הריחו קומבינה. אמיר כבירי/ברני ארדוב

8. הכאוס סביב הספונסר החדש

הכאוס עם העברת הבעלות לא רק היה בצד המקצועי, אלא גם בצד הניהולי. בימים לאחר ההחלטה על פשיטת הרגל, הבעלים החדשים ניסו למצוא ספונסר חדש למועדון. עם הבעלים של פוג'יקום שהיה הספונסר הראשי בשנים האחרונות, כבר נוצר ריב של ממש, אחרי שקבוצת ניסנוב לא הסכימה אפילו להשאיר לו את המנויים שקיבל עד סוף העונה.

אלה פנו לחברת מדיה ספורט שתעזור להם במציאת ספונסר חלופי. יממה בלבד אחרי שסגרו את התנאים בין המועדון לספונסר החדש, הופיעה בערוץ הספורט ידיעה מוזרה: "הספונסר החדש נעלם". אחרי כמה דקות כבר קיבל זאב גרינברג טלפון מנציג ניו דרייב שהבטיח לו את הצ'קים, אבל למעורבים בעסקה אמר: "עד שהצ'קים האלה לא יפרעו, אנחנו לא מוציאים הודעת הכחשה". אגב, עד היום ממתינים בחברת ספורט מדיה וניו דרייב לאותה הודעה. כזו שכנראה לא תקרה, גם כאשר כל הצ'קים הדחויים יפרעו.

בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג. קובי אליהו
הספונסרים עוד ממתינים להודעת ההכחשה. זאב גרינברג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully