וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בהפועל תל אביב: "יואו, אני לא מאמין. הפועל בלאומית. זה לא נקלט"

האדומים התקשו לעכל את ירידת הליגה: "מרמורק וחדרה. לאן הגענו?!". גוטליב: "אל תשפטו אדם שלא הייתם במצבו". קורצקי צפוי לעזוב, על דגני לוחצים להישאר והפנטזיה הגדולה: להחזיר את ורמוט, שיקבל הצעה לשלוש שנים. וגם: בן רייכרט סוגר חשבון עם המקניטים

ברני ארדוב

"יש שחקנים שכואב להם, ויש כאלה שזה פחות נוגע אליהם"

1. "לילה ללא שינה. לילה של מחשבות ללא הפסקה, המועדון הכי יקר לליבי ירד ליגה", זה המסר שהעביר בן רייכרט בשעה שירד בדמעות מהמגרש בנתניה אמש (שבת), אחרי ה-1:1 מול הפועל רעננה שקבע - הפועל תל אביב ירדה ללאומית, "הייתה אצלי היום התרגשות מיוחדת מהקהל הכל כך גדול הזה, שפשוט מפתיע אותי כל פעם מחדש. לעולם לא תצעדי לבד הפועל תל אביב. פשוט משפט שמסמל את האוהדים האדירים האלה".

"אני רוצה לבקש סליחה מהקהל המדהים של הפועל תל אביב", כתב אריאל הרוש בפוסט בפייסבוק. "לא מגיע לקהל כזה לרדת ליגה. לצערי קרו השנה יותר מדי דברים, שבסופו של דבר היו גדולים על כולם, גם עלינו השחקנים וגם על האוהדים". "זה הרגע הכי קשה בקריירה שלי", הוסיף גל שיש, "אני שבור. לא האמנתי שזה יקרה". "יום עצוב, קשה לי לדבר", אמר אוראל דגני, "קשה לי לדבר". זו תמצית התגובות העצובות אצל הפועל תל אביב. קשה להגיד שמישהו במועדון האדום היה מופתע אמש מהתוצאה ולמעט שיש ורייכרט, אפילו דמעות לא ממש נראו בחדר ההלבשה, אלא יותר תחושת דיכאון כללית שירדה על האדומים, שעדיין מנסים להבין את המציאות החדשה.

"יש פה כמה שחקנים שממש כואב להם", אמרו במועדון, "ויש כאלה שמרגישים שזה פחות נוגע אליהם. ירדנו ליגה בשבוע שעבר, לא אתמול". את הלילה סיכמו בהפועל תל אביב עם מסר מעודד ממאיר תושב, השוהה בניו יורק: "אומנם זה כואב, אבל אנחנו פה כדי להישאר. זה תהליך. עוד נדע ימים הרבה יותר טובים בהפועל".

עוד בנושא:

הפועל תל אביב ירדה לליגה הלאומית אחרי 1:1 עם הפועל רעננה
שחקני ואוהדי הפועל תל אביב בכו, ניסנוב: "הקהל לא ינהל אותנו יותר"
מליגת האלופות עד הליגה הלאומית: סיפור קריסתה של הפועל תל אביב
3 מאמנים, 43 שחקנים, 100 מיליון שקל: מספרי הירידה של הפועל תל אביב
ואיזה מסכנים: אלבום הירידה העצוב של אוהדי הפועל תל אביב

מוטי ברשצקי ושי אליאס בדמעות/ברני ארדוב

"ניסינו להאמין, אבל ידענו שזה גמור. כנראה שאנחנו לא מספיק טובים"

2. 48 השעות האחרונות בעונה של הפועל תל אביב התאפיינו בהרבה מפכי נפש. כבר בתחילת השבוע שרון ניסנוב החל לשכנע שחקנים להישאר בקבוצה: "גם אם נרד, אני מבטיח שתוך שנה נחזור ובגדול. נבנה פה קבוצה טובה". בקבוצה ניסו לאורך השבוע להוריד לחץ והתפללו לטוב. ככל שהשבת התקרבה, השחקנים החלו להאמין שאפשר לעשות נס. באימון יום חמישי המילים אמונה, בידי שמיים ותפילה נאמרו כמו מנטרה. באותו צהריים קיבלה הקבוצה טלפון ממספר רבנים, שביקשו לבוא להתפלל עם השחקנים. לבקשת השחקנים, ההנהלה צירפה את הרבנים לארוחת הערב ביום חמישי. באימון הבוקר הבא, של יום שישי, נדמה היה שהאמונה חודרת אל האדומים. מצד שני, היו שם מעט מאוד דיבורים ונראה היה שגם המתח חזר.

את השקט ששרר לאורך רוב האימון קטעה אותה קטטה מכוערת, שהחלה בתגובה של אדי גוטליב לאוהדים ומשם הידרדרה לקרב רחוב של ממש בין השחקנים לאוהדים. במועדון ניסו לא לשבור את הכלים באותו רגע, אבל בשיחה בין ראשי המועדון נאמר: "יאללה, שנרד כבר ליגה ונגמור עם זה. אין לזה צורה". תחושת הגועל מהקטטה השתלטה על הפועל תל אביב ומהר מאוד, האמונה הפכה לבושה. אלא שדווקא אז גוטליב, שהיה בלב הסערה, כתב: "זה מאחורי, הכל בסדר. יאללה מחר אנחנו מנצחים".

מאותו רגע, השחקנים שנראו כאילו איבדו חשק, הבטיחו: "ניתן הכל על המגרש ונתפלל לנס". התחושה הזו נשמרה עד לסיום המשחק, אבל הנס לא הגיע ובפעם השנייה בתולדותיה, הפועל תל אביב ירדה ליגה. "בשבוע שעבר זה הרגיש כמו סכין בלב", תיאר אחד השחקנים, "זה מה שהוריד אותנו ליגה. ניסינו להאמין, אבל בתוכנו ידענו שזה גמור. לא הצלחנו לנצח את שלושת משחקים אחרונים, אז הגיע לנו לרדת ליגה. כנראה שאנחנו לא מספיק טובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
העיניים אומרות הכל/ברני ארדוב

מה חושב הדובר של שרת הספורט על הירידה של האדומים

אלי סבתי, הדובר של שרת הספורט מירי רגב, לא הביע עמדה ממלכתית במיוחד בפוסט שפרסם בעקבות ירידת הליגה של הפועל תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תגיד, אתה יודע מתי מתחילה הליגה הלאומית?"

3. "תגיד, אתה יודע מתי מתחילה הליגה הלאומית?", שאל אותי אחד השחקנים. עוד לפני שהספקתי לענות לו הוא אמר: "יואו, אני לא מאמין. הפועל בלאומית. זה לא נקלט". גם אם אף אחד במועדון האדום לא ממש מופתע שככה הסתיימה העונה, הרי שאף אחד גם לא מעכל. "מרמורק וחדרה. לאן הגענו?!", תהה אחד הגורמים הבכירים בקבוצה, "בוא נקווה שההרפתקאה הזו בלאומית תסתיים מהר מאוד. מישהו יודע כמה היה התקציב של נתניה בשנה האחרונה?"

אחרי השוק וההלם, בהפועל תל אביב ניסו להבין בעיקר איך ומה אמור לחכות להם בלאומית. מי היריבות ואיך עושים את הדרך חזרה לליגת העל הכי מהר שאפשר. אחרי שסיימו לעסוק בכך עברו אצל האדומים לדבר על החגיגות של כמה מאוהדי היריבה העירונית, שהתאספו בכיכר רבין: "אנשים מסכנים כאלה", הגיב אחד השחקנים. "אנשים קטנים ורקובים", הוסיף אחד הבכירים בהנהלה, "מאחל שאלה יהיו השמחות שלהם כל הזמן. נחזור הרבה יותר חזקים".

שחקני הפועל תל אביב בוכים. ברני ארדוב
שלב העיכול אחרי ההלם החל/ברני ארדוב

הפנטזיה: גילי ורמוט חוזר

4. מעבר לתחושת ההלם, בהפועל תל אביב יודעים שהם צריכים להפנים מהר את הסטטוס החדש של המועדון. בצד המקצועי מתכוננים לא מעט שינויים. עוד לפני שתיקבע זהות המאמן, בקבוצה חולמים להביא שחקן שמזוהה עם המועדון ויוכל להצעיד אותו בחזרה לליגה הבכירה. כרגע, השם החם הוא לא אחר מגילי ורמוט. האדומים מתכננים להציע לקשר לחזור עם חוזה לשלוש שנים. "כמו שבזמנו אלי אוחנה ירד עם בית"ר ירושלים והיו עוד שחקנים כאלה, אנחנו צריכים מישהו כזה. שהאוהדים יבינו שהמועדון הזה הולך לחזור מהר ובגדול".

מעבר לפנטזיות, כרגע אין מועמד מוביל לאימון הקבוצה. בשלב זה נראה כי מנחם קורצקי לא ימשיך, אך המאמן מחזיק בחוזה לעוד שנתיים. בימים הקרובים יחלו בהפועל תל אביב לנהל משאים ומתנים עם מספר מאמנים. אם לא יהיה מועמד שיהיה מוסכם, קיימת האפשרות שקורצקי יישאר, אולם כרגע נראה כי הסיכוי לכך נמוך. התקציב בעונה הבאה צפוי לצנוח לכ-13 או 14 מיליון שקלים, כאשר כחצי ממנו אמור להיות מופנה לשכר השחקנים. מעבר לזה, צפויים להיות הרבה קיצוצים במועדון ובאופן כללי, הפועל תל אביב שוב תעבור מתיחת פנים רצינית בקיץ.

- גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בסגנון אוחנה? ורמוט באדום/ברני ארדוב

מה התכניות לעונה הבאה?

5. הלחץ הגדול מצד ההנהלה יהיה בעיקר על אוראל דגני, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה. עדיין לא ברור אם דגני, אחד השחקנים הטובים של האדומים העונה, יסכים לרדת ללאומית, אולם בקבוצה יעשו הכל כדי לשכנעו להמשיך. הקפטן אביחי ידין, שירד ראשון לחדר ההלבשה בסיום המשחק: "כי הוא לקח את זה מאוד קשה ולא יכול היה להסתכל לקהל בעיניים" לטענת אנשי המועדון, אמור להישאר ואליו יצטרפו גם ג'וזף גנדה ומוטי ברשצקי, בעוד כמעט כל שאר הסגל יעזוב.

השוער אריאל הרוש ינסה את מזלו בחיפוש קבוצה באירופה ואילו גל שיש ואייל משומר עדיין ממתינים להצעות. לגבי בן רייכרט, בהפועל תל אביב טרם החליטו אם להציע לו חוזה לעונה הבאה, בעוד עומרי אלטמן ואדי גוטליב יימכרו. מעבר לכל אלה, אין עדיין החלטות ברורות לגבי שאר השחקנים והדברים תלויים בעיקר בזהות המאמן. בהפועל תל אביב יבנו על סגל שיורכב מצעירים שיחזרו מהשאלה, דוגמת ניר לקס ורמזי ספורי, לצד צעירים שכבר משחקים במועדון. לכל אלה ינסו לצרף מספר מועט של שחקנים עם ניסיון. לא ברור כרגע אם הקבוצה תחתים שחקנים זרים, כאשר המחשבה במועדון היא על בניית סגל לטווח הרחוק ולשנים הבאות.

מרחב יפתח של המשטרה מסר כי בעקבות האירועים האלימים באימון הקבוצה ביום שישי, ארבעה חשודים בגירים נעצרו וקטין אחד עוכב לחקירה. ארבעת העצורים הובאו במוצאי שבת בפני שופט, שהעביר אותם לחלופת מעצר בית (עד ה-17 במאי) והשית עליהם תנאים מגבילים נוספים.

ובינתיים, בעלי הפועל תל אביב , מאיר תושב, בועז תושב, זאביק גרינברג, איציק ושרון ניסנוב הגיבו לפרסומים על השינוי הצפוי במבנה הבעלות: "אין לנו מושג מהיכן מגיעות השמועות חסרות השחר על שינוי בהרכב הבעלות בהפועל תל אביב, שמועות שכל מטרתן היא לפגוע בקבוצה. הדברים מופרכים ומנותקים מהמציאות לחלוטין. בנוסף, איש מהבעלים מעולם לא ביקש שכר על תרומתו למועדון. למען הסר ספק, מניות הפועל תל אביב אינן עומדת למכירה. בזמן הנכון וכאשר יגיע משקיע רציני שירצה לרכוש את כל המועדון, על כל מחלקותיו, עם התחייבות להשקעה לטווח ארוך, נדון בהצעתו. מרגע זה ואילך אנו מתכוונים להשקיע את כל יהבנו בתכנון העונה הבאה במטרה להחזיר את הקבוצה לליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully