וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבתת החגיגה: על משחקי סוף השבוע בליגת העל בכדורסל

12.5.2017 / 10:59

ממוצע הקהל עולה, חלק מהקבוצות עצמן מעדיפות את המשחקים בשבת, וזה גם נוח לאלו שמשחקות באירופה. אז למה אין יותר משחקים בסוף השבוע בכדורסל הישראלי? רמז: דת והימורים

one

הפועל חולון תארח היום את מכבי ראשון לציון (שישי, 16:15) למשחק ליגת העל בכדורסל השישי העונה שמתקיים ביום שישי. לששת המשחקים האלו אפשר להוסיף 43 משחקים שנערכו ביום שבת ובסך הכל עד המחזור ה-31, קצת יותר מ-25 אחוזים ממשחקי הליגה נערכו בסוף השבוע.

ההרגשה אצל אנשי הכדורסל בישראל היא שבשנים האחרונות האולמות מלאים יותר בסופי השבוע - והנתונים אכן מגבים את ההרגשה. בדיקה של נתוני הקהל, כפי שבאים לידי ביטוי בדיווח של מנהלת הליגה, מגלה כי למרות לא מעט תלונות מצד הקבוצות שמארחות משחקים בסוף השבוע, מדובר בסיפור הצלחה. ב-9 מ-11 קבוצות ליגת העל, ממוצע הקהל עולה בימי שישי ושבת לעומת המשחקים שנערכים בימי חול, גם אם מדובר בעלייה קטנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד קיץ 2015, כמעט בכל יום שבת התקיים לכל הפחות משחק אחד בליגת העל בכדורסל. בקיץ 2015 איבד ערוץ הספורט את זכויות השידור על הליגה הספרדית לערוץ 50, ומשבצת מרכזית מאוד בימי שבת התפנתה. בערוץ הספורט החליטו למלא את התוכן במשחקי הכדורסל ובעונת 2015/16 נערכו 39 משחקים בסופי השבוע, 19.6 אחוזים שהם עלייה של כ-7 אחוזים לעומת העונה שקדמה לה. העונה כאמור נרשמה עלייה נוספת.

הנתונים מראים שלא מעט קבוצות נהנו מאולמות כמעט מלאים בימי שבת, לאו דווקא במשחקים שנחשבים לאטרקטיביים. 20 מתוך 49 המשחקים שנערכו העונה בשישי או שבת כללו את מכבי תל אביב או הפועל ירושלים, מה שמעלה באופן טבעי את מספר הצופים ביציע. ב-15 משחקים נוספים הקבוצות המעורבות היו אחת מבין הפועל תל אביב או הפועל חולון, שתי מושכות קהל נוספות.

הרבה קבוצות היו מעדיפות לערוך משחקים במוצאי שבת בשעון החורף, כשהשבת יוצאת בשעה מוקדמת יחסית, ובשישי בצהריים בשעון הקיץ, כשהשבת נכנסת בשעה מאוחרת, אלא שבעיות ארגוניות ומבניות פוגעות בנושא. הראשונה - רייטינג, משחקי שישי בצהריים מתקיימים בשעה שנחשבת ל"מתה" מבחינת רייטינג. השנייה - בעיות לגיטימיות של קבוצות ספציפיות.

הפועל אילת לא אירחה אפילו משחק אחד בשישי או שבת בשל הקושי שבהשגת טיסות ומלונות לקבוצה שלמה בסוף השבוע בעיר הדרומית. מכבי חיפה אירחה העונה משחק אחד בסוף השבוע, לפני שבועיים נגד הפועל חולון ביום שישי, וזאת לאור ההתנגשות עם משחקי קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. באולמות עירוניים אחרים לא ניתן בכלל לפתוח את השערים לפני צאת השבת, כך שבשעון קיץ קשה לערוך משחקים בימי שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדי מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
ראו לא מעט משחקים בסופי שבוע העונה. אוהדי מכבי ראשון לציון/מגד גוזני

שיאניות המשתתפות במשחקי סוף השבוע הן מכבי ראשון לציון ועירוני נהריה, שאירחו ביחד 15 משחקי בית ביום שבת. שתי הקבוצות הללו קיימו את רוב משחקיהן בשבתות בתקופה בה שיחקו בליגת האלופות של פיב"א, בגלל שהן שיחקו במסגרת האירופית בימי שלישי. למרות שלא אירחו את מכבי תל אביב או הפועל ירושלים, נרשמה עלייה במספר הצופים במשחקים של ראשון לציון ונהריה. "האוהדים אוהבים את ימי שבת, זה יום שרואים יותר ילדים ויותר משפחות ביציעים מאשר באמצע השבוע", מספר גורם בכיר באחת הקבוצות, "הבעיה? אנחנו רק יכולים לבקש, ויש דרישה גם לקיים משחקים בימי שני".

בימי שני נערכו העונה 53 משחקים. הדרישה למשחקים ביום שני היא של טוטו ווינר, מהמממנים הגדולים ביותר של ליגת העל, שהיום הזה נחשב אצלו לחלש בטופס. הכדורסל הישראלי, ביחד עם הליגה הלאומית בכדורגל, הם אבני היסוד עבור המהמרים ביום זה. הדרישה של הטוטו ממנהלת הליגה היא לערוך שני משחקים לפחות ביום שני, וכשהמשחק המרכזי נערך ביום ראשון, ביחד עם דרישות נוספות של הקבוצות, גם אם ירצו במנהלת ובקבוצות לערוך משחקים ביום שבת - פשוט לא ניתן.

עם זאת, במנהלת הליגה עמלים כל הזמן על שיפור ולמידת הלקחים מהנתונים השונים הזורמים אליהם. ההערכות הן שאם יותר משחקים היו נערכים בימי שבת אחר הצהריים לאורך כל השנה, ממוצע הקהל היה עולה, אך במנהלת הליגה דבקים בשנים האחרונות בהחלטה שלא לקיים משחקים במהלך השבת, בניגוד לכדורגל הישראלי. יכול להיות שאם התוכנית לסוף שבוע ארוך, שהועלתה בכנסת, אכן תצא לפועל - נראה כמה משחקים בעונת 2017/18 ביום ראשון בשעות הצהריים, מה שיאפשר גם לילדים וגם לציבור שומרי המסורת להגיע לאולמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully