וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "יהיה מדהים אם נזכה". בוס מתמוגג: "ניצחון הכדורגל היפה"

מאמן מנצ'סטר יונייטד חגג את העלייה לגמר הליגה האירופית, אך נותר מוטרד מההרחקה של אריק באי. אנדר הררה: "היה משחק משוגע". דיווח: העברת בייל קרובה מתמיד, גם גריזמן יגיע? אייאקס חוגגת עם אגדות העבר: "נרגשים לשחזר את ההיסטוריה"

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
אין לנו הרבה שחקנים. ז'וזה מוריניו/רויטרס

מנצ'סטר יונייטד ואייאקס הן השתיים שתתמודנה בגמר הליגה האירופית בשטוקהולם, ב-24 במאי. השדים האדומים שרדו הערב (חמישי) מותחן וגם מהומה גדולה, לפני שסיימו ב-1:1 ביתי עם סלטה ויגו ועלו בזכות 1:2 בסיכום. הקבוצה של פטר בוס אמנם הפסידה 3:1 בליון, אך השיגה כרטיס לגמר האירופי הראשון שלה מאז 1996 בזכות ה-1:4 באמסטרדם לפני שבוע. וכמה חבל שזלאטן איברהימוביץ' הפצוע לא יזכה לפגוש את הקבוצה הראשונה בה שיחק מחוץ לשבדיה.

עוד בנושא:

מנצ'סטר יונייטד ואייאקס עלו לגמר הליגה האירופית אחרי שני מותחנים
פטר בוס החזיר את המורשת של יוהאן קרויף לאייאקס

שחקני אייאקס חוגגים. רויטרס
שחקני אייאקס חוגגים בסיום/רויטרס

המספרים

* משמעות העלייה של מנצ'סטר יונייטד ואייאקס: לראשונה מאז הסופר קאפ של 2013, תואר אירופי כלשהו לא יגיע לידיים ספרדיות.

* מנצ'סטר יונייטד עלתה לגמר הליגה האירופית/גביע אופ"א לראשונה בתולדותיה ולגמר אירופי ראשון מאז 2011.

* אייאקס עלתה לגמר אירופי ראשון מאז 1996, אז הפסידה ליובנטוס בגמר ליגת האלופות, ולגמר עשירי בתולדות המועדון.

* זה יהיה גמר שלישי בין קבוצה הולנדית לקבוצה אנגלית במסגרת המפעל האירופי המשני.

* אריק באי, שייעדר מהגמר בגלל הכרטיס האדום שספג בדקות הסיום במדי מנצ'סטר יונייטד, הוא היחיד העונה שהורחק פעמיים בליגה האירופית.

* מנצ'סטר יונייטד עלתה שלב בכל 19 המקרים בהם ניצחה את המשחק הראשון בחוץ.

* זו הפעם ה-13 בכל המסגרות (כולל המשחק שנגרר להארכה מול אנדרלכט) שיונייטד מסיימת העונה בתוצאה 1:1. תשע פעמים היו בבית, כולל שלושת המשחקים האחרונים באולד טראפורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מנצ'סטר יונייטד אריק באי, שחקן בלטה ויגו פקונדו רונקגליה מורחקים. רויטרס
יחסר בגמר. אריק באי/רויטרס

התגובות

ז'וזה מוריניו, מאמן מנצ'סטר יונייטד: "היינו טובים יותר, אבל אנחנו אף פעם לא יודעים להרוג את המשחק, אנחנו אף פעם לא מבקיעים בהתאם לכמות המצבים אליה אנחנו מגיעים. היה משחק פתוח, כל הלחץ היה עלינו. סלטה הגיעה חופשייה מאחריות והקשתה עלינו מאוד. סבלנו עד לסיום והמשחק היה פתוח עד השנייה האחרונה. הבחורים נתנו כל מה שהיה להם, אני מאוד מרוצה מהם. אחרי 14 משחקים הגענו לגמר, אם נזכה אהיה יותר משמח. זה יהיה מדהים.

על המהומה לקראת הסיום אמר: "לא ראיתי את התקרית עם האדומים, אבל אריק באי היה יוצא מהכלל. המשחק היה אמוציונלי עבור כולם, חלק שמרו על קור הרוח יותר מאחרים. איבדנו שחקן חשוב מאוד לגמר, ואין לנו הרבה שחקנים. יהיה קשה נגד אייאקס, קבוצה צעירה וחזקה ולהם יהיה הרבה יותר זמן לנוח".

אנדר הררה, קשר מנצ'סטר יונייטד, הודה בסיום: "היה משחק משוגע. היינו טובים יותר במחצית הראשונה והתוצאה הייתה צריכה להיות גבוהה יותר. סבלנו הערב. אבל אנחנו בגמר, נלחמנו כדי להגיע לשם, וזה מה שחשוב. שיחקנו הרבה משחקים. אנחנו יודעים שמהליגה יהיה כמעט בלתי אפשרי להעפיל לליגת האלופות, אז ניתן את הכול".

בינתיים, ב"אינדיפנדנט" מדווחים כי העברת גארת' בייל למנצ'סטר יונייטד בקיץ הקרובה "קרובה מאי פעם". הוולשי ידע העונה לא מעט פציעות ובריאל רואים שהם מסתדרים היטב בלעדיו ומוכנים למכור אותו לפני שערכו יירד. אלא שז'וזה מוריניו עדיין לא משוכנע לגבי בייל והוא מתעקש לנסות להביא את אנטואן גריזמן מאתלטיקו מדריד.

מאמן אייאקס פטר בוס, ג'סטין קלויברט. AP
נצטרך לעשות היסטוריה. פטר בוס/AP

פטר בוס, מאמן אייאקס: "הלב שלי דופק חזק, הקשנו על עצמנו במחצית השנייה. אני שמח שנפגוש את מנצ'סטר יונייטד, יהיה משחק נהדר ועכשיו באמת נצטרך לעשות היסטוריה. זה נחמד להגיע לגמר, אבל הכי חשוב זה לנצח".

בוס הוסיף שהחזרה של אייאקס למרכז הבמה ולגמר אירופי לראשונה אחרי 21 שנה היא בגדר "ניצחון הכדורגל היפה", וכי "אנחנו נרגשים לשחזר את ההיסטוריה". כמו כן, סיפר כי במחצית, בפיגור 2:1, אמר לשחקניו הצעירים "לא להיכנס לפאניקה".

אדווין ואן דר סאר עם מארק אוברמארס

ארקדיוש מיליק

הטוויטר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully