וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עוד יכולה לסיים שנייה: כל התסריטים למחזור הסיום

11.5.2017 / 22:31

מה קורה בקרב על הפלייאוף, מי פייבוריטית לסיים ראשונה ומה הסיכויים של הפועל תל אביב? (רמז: לא גדולים). וגם: קטש שמח שההפסד של אילת הגיע עכשיו, טימור מרוצה מהשיפור של ירושלים

one

בווידאו: תקציר הניצחון המפתיע של קרית גת האחרונה על אילת הראשונה

הפועל אילת נעצרה הערב (חמישי) דווקא על ידי היורדת מכבי קרית גת, שקטעה לה רצף תשעה ניצחונות ומנעה ממנה את הבטחת הפסגה עם 81:90 בחוץ. הפועל תל אביב שמרה על סיכוי קטנטן לפלייאוף עם 86:91 על מכבי אשדוד, ותתמודד עם מכבי חיפה לקרב ישיר על הכרטיס השמיני, אחרי שהירוקים הפסידו 69:63 לסגנית האלופה הפועל ירושלים. בני הרצליה, שניצחה 87:99 בסגל חסר את עירוני נהריה, תקווה להפסד של הירושלמים במחזור הסיום כדי להשיג את המקום הרביעי.

עוד בנושא:

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי חיפה, מכבי תל אביב הפסידה בגלל שלשה על הבאזר
עירוני קרית גת הדהימה את הפועל אילת, ניצחון גם להפועל תל אביב

מארק ליונס ושחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
למרות הניצחון, הסיכוי של הפועל תל אביב להגיע לפלייאוף די קטן. מארק ליונס/ברני ארדוב

כל התסריטים למחזור הסיום

הקרב על המקום הראשון: הפסד של חולון לראשון לציון, או בשבוע הבא בגלבוע, ישאיר את אילת במקום ראשון. ניצחון של אילת בנהריה יבטיח לה את הפסגה. חולון תסיים ראשונה אם תנצח את שני המשחקים שלה, בעוד אילת תפסיד בנהריה.

מכבי תל אביב: ניצחון בשבוע הבא על אשדוד יציב אותה במקום השלישי, אך אם חולון תפסיד את שני משחקיה, הצהובים יסיימו במקום השני במקרה של ניצחון. אם תפסיד באשדוד, מכבי תסיים רביעית אם רק אחת מבין ירושלים או הרצליה ינצחו, ותסיים חמישית אם שתיהן ינצחו.

הפועל ירושלים: ניצחון על קרית גת בחוץ יבטיח לה ביתיות, דרך המקום השלישי או הרביעי.

הקרב על הפלייאוף: במחזור הבא מכבי חיפה מארחת את הפועל תל אביב, בעוד גלבוע/גליל מארחת את חולון.

* אם מכבי חיפה תנצח, היא בפלייאוף, אולי אפילו מהמקום השביעי, אם ראשון לציון תפסיד את שני משחקיה.

* אם חיפה תפסיד להפועל תל אביב וגלבוע/גליל תנצח, גלבוע/גליל בפלייאוף מהמקום השמיני.

* אם חיפה תפסיד להפועל תל אביב, וגלבוע/גליל תפסיד לחולון, ההפרש במשחק בין הפועל תל אביב למכבי חיפה יקבע. ניצחון של האדומים עד 20 נקודות, וחיפה במקום השמיני, 21 נקודות ומעלה, הפועל תל אביב בפלייאוף.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. מגד גוזני
זה שיעור לקראת ההמשך. עודד קטש/מגד גוזני

עודד קטש, מאמן הפועל אילת, דיבר לאחר ההפסד המפתיע של קבוצתו: "אין ספק שהיינו פייבוריטים פה. אני שמח שההפסד הזה קרה עכשיו ולא בפלייאוף. זה שיעור, שצריך לשחק כמו שצריך מהרגע הראשון. נצטרך ללמוד מהדבר הזה לקראת הפלייאוף וליצור את המחויבות מחדש. היינו צריכים לשחק כדורסל ולא עשינו את זה היום. לא היינו שם עם האנרגיות הנכונות ולא שיחקנו נכון".

בר טימור, גארד הפועל ירושלים, סיכם את הניצחון על מכבי חיפה: "שלטנו ברוב הזמן, הובלנו והצלחנו לברוח להם ברגעים רבים, אבל הם חזרו. אני שמח שעשינו בסופו של דבר את הפעולות הנכונות וניצחנו. הגענו לאן שאנחנו רוצים. בסך הכול אנחנו מרוצים מהתוצאה. קרית גת מוכיחה ספורטיביות ויהיה קשה במחזור האחרון. חשוב לנו להשיג את הביתיות וגם לשמור על המומנטום החיובי. הקבוצה די השתנתה בזמן האחרון ואני חושב שאנחנו מתקדמים".

יריב עמירם, שקלע שיא קריירה של 14 נקודות בניצחונה של בני הרצליה וחיפה על הסגל הקצר: "כל שחקן ישראלי חולם על הזדמנות כזו, חיכיתי כל השנה לרגע הזה. כולנו יחד הבאנו את הניצחון הזה. השחקנים הפצועים חסרים לנו, אבל אני אעשה הכול כדי להראות לצוות המקצועי שאני ראוי לקבל דקות משחק".

מאמן הפועל תל אביב רועי חגאי. מגד גוזני
ניצחון אחד יכול לשנות עונה. רועי חגאי/מגד גוזני

מארק ליונס, שכיכב במדי הפועל תל אביב עם 30 נקודות, אמר: "זה ניצחון חשוב מאוד, איבדנו כיוון במחזורים הקודמים. ראיתי שהמשחק נהיה צמוד ואחרי שחילקתי כדורים בהתחלה, החלטתי לקחת אחריות בסיום. אני מגיע עם ביטחון למשחק בחיפה, אנחנו צריכים לנצח ואני משוכנע שנעשה את זה. אנחנו משוחררים יותר אצל רועי, רק מתרכזים בכדורסל וזה נראה טוב יותר".

מאמנו רועי חגאי: "היה קשה מאוד, כל פעם אחרי שאתה עם שישה הפסדים, בטח במקום עם ציפיות כמו הפועל תל אביב, המצב רוח לא טוב והשחקנים שוכחים שהם יכולים לנצח. אתה צריך להחדיר בהם אמונה שניצחון אחד יכול לשנות עונה. לא היה קל ולא כדורסל גדול, אבל בשיניים הצלחנו לעשות את זה. אני מאוד שמח. לפעמים שחקן צריך זעזוע בשביל לתפוס את עצמו בידיים, זה היה המקרה עם בנקס לדעתי. עברה עליו שנה מאוד קשה, אבל דווקא המקרה שלא צריך לקרות הכניס אותו לפוקוס, והוא הסתכל בראי והבין שהוא לא בסדר. פעם ראשונה מאז שאני פה שהוא היה מאוד מחויב למשחק, והיכולות שלו ברורות לכולם. בראש שלו, פעם ראשונה הוא היה חד ואיתנו".

מאיר טפירו, מאמן מכבי אשדוד: "גם בשבוע שעבר וגם השבוע אנחנו משחקים כדורסל טוב, אבל העצירה בהגנה, עוד מהלך בהגנה כשאנחנו מובילים ב-10, פה זה מתבטא שאין לך על מה לשחק. כשיש לך על מה לשחק אתה לא מקבל את הסלים האלה. קיבלנו מעל 90 נקודות בשני המשחקים האחרונים, ואנחנו צריכים לבוא לכל משחק כדי לנצח, צריך להיות יותר חזקים בהגנה כדי לעשות את זה. אני גאה בשחקנים שלי, באנו ועשינו מאמץ גדול, היה חסר לנו את האקסטרה בהגנה. לא התייחסתי כל העונה לשופטים. אני מאמן באשדוד בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully