וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה או נקמה? כל מה שצריך לדעת לקראת גמר ליגת האלופות

ריאל מדריד תנסה להפוך ב-3 ביוני לראשונה בהיסטוריה שמניפה את הגביע שנתיים ברציפות, יובנטוס תקווה לנקום על ההפסד בגמר של 1998. מה המאזן בין הקבוצות ומה קרה במפגש האחרון?

שחקן יובנטוס לאונרדו בונוצ'י מול שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. AP
מה יקרה הפעם? בנזמה מול בונוצ'י/AP

חצאי גמר ליגת האלופות הושלמו הערב (רביעי), ולאחריהן נקבע כי ריאל מדריד ויובנטוס הן אלה שייפגשו ב-3 ביוני באצטדיון המילניום בקארדיף לקרב על כל הקופה.

יובנטוס הגיעה לגמר לאחר שסיימה ראשונה בבית ח'. בשמינית הגמר עברה את פורטו עם 0:3 בסיכום המשחקים, ברבע הגמר סיפקה הצגה בלתי נשכחת מול ברצלונה עם 0:3 בסיכום המשחקים גם כן, ובחצי הגמר ניצחה את מונאקו 1:4 בסיכום המשחקים.

ריאל מדריד, לעומת זאת, סיימה במקום השני של ו', אחרי דורטמונד. בשמינית הגמר עברה את נאפולי עם 2:6 בסיכום המשחקים, ברבע הגמר סיפקה 3:6 משוגע על באיירן מינכן ובחצי הגמר התגברה על אתלטיקו מדריד עם 2:4 בסיכום המשחקים.

הגברת הזקנה והבלאנקוס נפגשו 19 פעמים עד היום, כשהאיטלקים מובילים במניין הניצחונות עם 9 לעומת 8, כששני משחקים נוספים הסתיימו ללא הכרעה. בהפרש השערים מובילה יובה 19:23.

המפגשים האחרון בין השתיים התרחשו בחצי גמר ליגת האלופות לפני שנתיים. יובנטוס ניצחה 1:2 במפגש הראשון, סחטה 1:1 בשני בזכות שער של אלברו מוראטה, אז עדיין חלוץ הגברת הזקנה, והעפילה לגמר, שם הפסידה 3:1 לברצלונה.

יהיה זה המפגש השני בין הקבוצות במעמד השיא של הכדורגל האירופי. בגמר ליגת האלופות של 1998 ניצחו הבלאנקוס 0:1, משער של פרדראג מיאטוביץ'.

ריאל מדריד תנסה להפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגביע האלופות שנתיים ברציפות, כשבארון שלה 11 זכיות במפעל היוקרתי - יותר מכל קבוצה אחרת. יובנטוס זכתה בו פעמיים - ב-1985 ו-1996.

עוד בנושא:

ריאל מדריד עלתה לגמר ליגת האלופות אחרי 2:1 בחוץ מול אתלטיקו מדריד
מרסלו: "פחד? אנחנו ריאל מדריד": גבי: "בנזמה העיר אותנו מהחלום"

52924127 - גמר האלופות של 1998: פרדראג מיאטוביץ' מריאל מדריד מול פאולו מונטרו מטורינו. GettyImages
גיבור הגמר הקודם. מיאטוביץ' מול מונטרו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully