וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספורטיביות בכדורגל? זה משתפר והולך, הציון לא מספיק": המאמנים שיכריעו מי תרד ליגה מדברים

האם הם נעלבו מהביקורת עליהם, כמה זה לא נעים להוריד קבוצה ליגה, ועד כמה ליגת העל ספורטיבית. ניר קלינגר, חיים סילבס ותומר קשטן, מאמני היריבות של הקבוצות שייאבקו על ההישרדות, מבטיחים: "לא כיף לראות קבוצה יורדת, אבל נעשה הכל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נעים, אבל אין ברירה. קשטן, סילבס וקלינגר מתכוננים לשבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרבות ההישרדות בשבת יכריעו את זהות שתי היורדות לליגה הלאומית, כשבמרכז עומדות הפועל תל אביב, הפועל אשקלון והפועל כפר סבא, אבל מי שיהוו חלק מכריע במאבק הן הקבוצות היריבות בקרבות ההישרדות: הפועל רעננה, עירוני קרית שמונה והפועל חיפה. מאמני שלושת הקבוצות – ניר קלינגר, חיים סילבס ותומר קשטן - נשאלו שאלות זהות לקראת השבת הגדולה, והתייחסו להכנות למשחק, לרמת הספורטיביות בכדורגל הישראלי, וגם לתחושותיהם האישיות.

כמה חשוב לך לנצח את המשחק בשבת?

ניר קלינגר: "מאוד חשוב לי, בעיקר בגלל הרוח הספורטיבית, למרות שזה קשה. אם נבוא בגישה נכונה ננצח".

חיים סילבס: "חשוב לי לנצח כמו שחשוב לי לנצח בכל משחק שהקבוצה שותפה בו".

תומר קשטן: "חשוב מאוד לנצח את המשחק. אנחנו רוצים לסיים את העונה בטעם טוב ובמיוחד שזה משחק שקובע על זהות היורדות. זה מקנה חשיבות מיוחדת, ללא קשר לזהות היורדת".

מוטי ברשצקי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סילבס: "ברור שזה אף פעם לא כיף לראות קבוצה יורדת. לא משנה מי זאת תהיה, הלב שלי יהיה איתה"/ברני ארדוב

מה הדבר הכי מעליב ששמעת שאמרו על הספורטיביות שלכם לקראת המשחק בשבת?

ניר קלינגר: "לא אמרו עלינו כלום. שיחקנו עם בני יהודה בצורה מאוד ספורטיבית. הם היו בסכנה. פרגנתי לשחקנים בעניין הזה".

חיים סילבס: "לא שמעתי איזה משהו מעליב במיוחד. וגם אם אומרים, אני ממש לא נעלב. אני בטוח בספורטיביות של הקבוצה שלי".

תומר קשטן: "הדבר המעליב ביותר שנאמר זה מה שאמרנו על עצמנו אחרי המשחק בכפר סבא. אמרנו שהיכולת הייתה מבישה ומעליבה. אנחנו צריכים ללמוד ממה שקרה בשבת ולהיראות שונה בשבת הקרובה".

כמה מחשבות ה'לא נעים לי מהיריבה שאני יכול להוריד אותה ליגה' מחלחלות ומשפיעות בשבוע כזה?

ניר קלינגר: "במקרה הזה, אנחנו יודעים כולנו שהדברים לא תלויים בכפר סבא. הדברים תלויים באשקלון. אני חושב שזה מוריד מעט מערך ה'לא נעים', אם בכלל קיים דבר כזה".

חיים סילבס: "ברור שזה אף פעם לא כיף לראות קבוצה יורדת. לא משנה מי זאת תהיה, הלב שלי יהיה איתה. ככה שאי אפשר להגיד לא אכפת לי. עם זאת, אני צריך לעשות את העבודה בלי קשר. שני הדברים לא קשורים אחד בשני".

תומר קשטן: "הייתי שותף במשחקים שקבעו עלייה, וכספורטאי המחשבות על מה שקורה ליריבות לא צריכות להיות רלוונטיות. צריך לבוא הכי מוכן שאפשר. בסופו של דבר אשקלון תלויה בעצמה".

שחקני עירוני קרית שמונה אופיר קריאף, דין מימוני. ג'יני
קשטן: "הדבר המעליב ביותר שנאמר עלינו זה מה שאמרנו על עצמנו"/ג'יני

האם היית מעורב פעם במשחק דומה במחזור האחרון וכיצד הרגשת ופעלת בו?

ניר קלינגר: "כן, בשנה הראשונה שלי כמאמן באשדוד. אף פעם לא מרגיש נעים להוריד ליגה. נגמר 1:1, ובני יהודה ירדה. אני אומר לצערי, כי אני אוהב את בני יהודה".

חיים סילבס: "הייתי שותף למשחק עלייה של אחי נצרת. היינו צריכים לנצח את הפועל רעננה ולעלות. הסתיים בתיקו והתחושה הייתה נוראית. מאז נראה לי יצא לרעננה שם של משביתת שמחות".

תומר קשטן: "הייתי מעורב במשחק דומה שהייתי עם הפועל כפר סבא, שניצחון מבטיח לנו העפלה. באופן טבעי יש מתח מטורף. רעננה הגיעה למשחק ושיחקה בצורה ספורטיבית ועשתה את המוטל עליה".

מ-1 עד 10– כמה הכדורגל הישראלי בוגר וספורטיבי במקרים כאלה במחזורי סיום, לעומת הנעשה בעולם?

ניר קלינגר: "משתפר והולך, הציון - לא מספיק".

חיים סילבס: "אני חושב שהכדורגל שלנו מאוד בוגר בכל הקשור לספורטיביות, גם אם התוצאות לא יעידו על כך בסיום. אין קבוצה שלא תעשה את המקסימום לדעתי".

תומר קשטן: "הבגרות הספורטיבית משתנה. כבר היו מקרים בעבר של מניעת עליית ליגה ומניעת ירידה, כשקבוצות הציגו משחק ספורטיבי כמו שציפו מהן. אפשר להפסיד ולנצח אבל חייבים לשחק בצורה טובה ולהיראות בצורה הטובה היותר. אני מקווה שהכדורגל הישראלי יוכיח זאת בשבת הקרובה".

הימור שלך – מי תהיה היורדת?

ניר קלינגר: "קשה לי מאוד לענות על זה. אני חושב שלפעמים במצבים האלה קורה הבלתי צפוי. חוויתי את זה על בשרי במשחק ההוא עם בני יהודה. כולם היו בטוחים שנפסיד ומכבי פתח תקוה תרד. בסוף קרה ההפך".

חיים סילבס: "באמת שאין לי מושג מי תרד. לא משנה מי זאת תהיה, יכאב הלב עליה".

תומר קשטן: "לא אהמר על זהות היורדת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully