וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן אנטוניו חוגגת: ג'ינובילי בשיאו, לאונרד מבטיח לחזור, הארדן נשחק

הספרס סיכמו ניצחון דרמטי על יוסטון והיללו את "ג'ינובילי הישן והטוב", פופוביץ' מודה ש"הוא היה גדול", לאונרד הפצוע מתעקש שישחק במשחק הבא, הרשת נלהבת. וביוסטון: ג'ייימס הארדן לא פגע בסיום, ומסביר למה

מאנו ג'ינובילי סן אנטוניו ספרס מול ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס. AP
חסימה יפה, אלגנטית, חכמה ונקייה, ברגע הנכון ובזמן הנכון. ג'ינובילי/AP

סוף סוף פלייאוף כהלכתו. חובבי ה-NBA ליקקו הלילה (בין שלישי לרביעי) את האצבעות מהנאה מהמשחק החמישי בסדרה בין סן אנטוניו ליוסטון, שבסיומו ניצחו הספרס 107:110 אחרי הארכה ועלו ל-2:3 בסדרת חצי גמר המערב. בסיום המשחק בסן אנטוניו התעסקו בעיקר בשני דברים: הווינריות המרשימה של הקבוצה הבלתי נגמרת, והפציעה של קוואי לאונרד.

בצד המדאיג יותר, סן אנטוניו לא רק ששיחקה בלי טוני פארקר שגמר את העונה, אלא גם נאלצה להסתדר בלי הכוכב הכי גדול שלה, שנפצע ברבע השלישי, לא שיחק ברוב הרבע הרביעי ולא שותף בכלל בהארכה. לאונרד סבל מכאבים בברך במהלך המשחק, אבל מה שהוריד אותו לספסל בצליעה הייתה פגיעה בקרסול, 5:37 דקות לסיום הרבע השלישי, כשנחת לא טוב על ג'יימס הארדן. למרות הכאבים לאונרד מתעקש שישחק במשחק 6. "כן, אני אוכל לשחק", הבטיח, "זה היה מתסכל כי רציתי לשחק, אבל שמחתי לראות את החברים שלי עובדים קשה ומשיגים ניצחון".

מאנו ג'ינובילי סן אנטוניו ספרס. AP
דאנק ענק בגיל 39. ג'ינובילי/AP
מאנו ג'ינובילי סן אנטוניו ספרס. AP
יו דה מן. ג'ינובילי/AP

גרג פופוביץ' לא הסתיר את הדאגה שלו. "היו לו בעיות, ואפשר היה לראות שהוא לוקח כמה זריקות על רגל אחת", אמר המאמן המנצח, "הוא לא רצה לצאת, ניסינו לבדוק מה המצב, אבל ברור היה שהוא לא יוכל להמשיך. אני חושב שכולם מילאו את מקומו בצורה טובה".

מי שמילא את נעליו היה מאנו ג'ינובילי, הארגנטינאי הבלתי נגמר, שרשום על המהלך שהכריע על המשחק, כשחסם את ג'יימס הארדן בצורה נקייה ואלגנטית בניסיון האחרון של הארכה, ממש על הבאזר. פופוביץ' הילל ושיבח את הארגנטינאי הוותיק. "מאנו חזר לאחור ונתן עוד אחת מהופעות המאנו שלו מהשנים הקודמות", אמר, "הוא היה פשוט גבר. הלכנו עליו כשקווואי לא היה על המגרש בניסיון לייצר מהלכים התקפיים, והוא עשה עבודה טובה, בין אם זה היה בלייצר מצבים או לקלוע. הוא היה גדול". פאו גאסול החמיא גם הוא לארגנטינאי: "לראות אותו משחק ככה בגיל הזה, כשהקבוצה הייתה כל כך זקוקה לו, זה פשוט הנאה צרופה, וזו זכות עבורי להיות שותף שלו. שתי הקבוצות יכלו לנצח, ולמזלנו, הנקודות המכריעות נפלו לצדנו".

פטי מילס, שהיה מצוין גם הוא (20 נקודות, 4 אסיסטים, 5 מ-12 מהשלוש), אמר ש"בשביל זה אנחנו חיים, בשביל הרגעים האלה, כדי לשחק במצבים האלה. משחק 5, בבית, אתה פשוט מנסה להיכנס לזה ולשחק הכי חזק שלך. הזינוקים לכדורים חופשיים, לעשות כל מה שנדרש, אתה זורק את הגוף שלך בשטח במצבים כאלה".

כוכב נוסף של הספרס היה דני גרין, שקלע שלשה גדולה 56 שניות לסיום, אחר כך הוסיף עוד מהלך נהדר של חדירה וסל ועבירה, ובסיום עוד קליעת עונשין אחת מהקו. "אני חושב שכולנו קיבלנו החלטה להיות אגרסיביים", אמר גרין בסיום על ההיעדרות של לאונרד, "לא הייתה לנו שום כוונה להפסיד את המשחק ולשחק בנרפות".

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס מאוכזב. AP
נתן עבודה בהגנה, ונגמר. הארדן/AP
מייק ד'אנטוני מאמן יוסטון רוקטס. AP
רוטציה של שבעה שחקנים. דאנטוני/AP

בצד השני, מי שאכזב מעט היה ג'יימס הארדן, וכמובן הכל באופן יחסי, מאחר שכוכב יוסטון סיים את המשחק עם טריפל דאבל שכלל 33 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. ייתכן שהארדן השקיע מאמצים רבים בהגנה, כשהרוקטס הצליחו בסך הכל לעצור את לאונרד ולמרקוס אולדריג' על 14 מ-42 מהשדה ביחד, אבל בסופו של דבר הארדן שיחק 43 דקות מתישות, ובחמש הדקות האחרונות של הרבע הרביעי ובהארכה הוא סיפק שורה מאכזבת של 4 נקודות בלבד ב-1 מ-6 מהשדה, כולל 4 איבודים. את המשחק הוא סיים עם 9 איבודים, חסימה מתסכלת מג'ינובילי, והכי חשוב - הפסד.

"אני בסדר, רק החטאתי כמה זריקות", אמר הארדן בסיום, וסירב לתרץ את היכולת שלו בעייפות, "החטאתי, ופשוט לא עשיתי מספיק מהלכים כדי לנצח. הרבה שחקנים אחרים כן התעלו והצליחו לקלוע, וזה המשחק". הבעיה היא שבעקבות הפציעה של הסנטר המחליף ננה (שגמר את העונה) הרוקטס שיתפו שבעה שחקנים בלבד, ברוטציה קצרצרה שעלולה לשחוק במשחקים כל כך אינטנסיביים. בנוסף, נתוני ההגנה מוכיחים שלמרות הסטיגמה עליו, הארדן היה אקטיבי מאוד בהגנה. על פי נתוני ESPN הוא היה השומר המרכזי ב-20 מהלכים התקפיים של סן אנטוניו, ובהם הספרס קלעו 7 פעמים בלבד. כשהוא שמר על לאונרד ואולדריג', השניים קלעו 0 מ-8. האם התשישיות הכניעה אותו? "פשוט לא הייתי בקצב", אמר הארדן, "היו לי כמה זריקות טובות, והחטאתי אותן. אבל זה מה יש. הייתי לוקח שוב את אותן זריקות וממשיך להיות אגרסיבי".

וגם: הרשת מגיבה בהתלהבות לגג של ג'ינובילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully