וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של באר שבע פנה לבנימין נתניהו: דחו את חגיגות האליפות

9.5.2017 / 21:02

גורמי דת בעיר מנסים להביא לדחייה של החגיגות הרשמיות שנקבעו למוצ"ש כדי "להימנע מחילול שבת המוני" של האלפים שיגיעו מרחוק: "עלול לגרום לקרע". צפו ברב הראשי מבקש מראש הממשלה להתערב

קובי אליהו

בווידאו: הרב הראשי של באר שבע פונה לבנימין נתניהו

גורמי דת בבאר שבע מנסים להביא לדחייה של חגיגות האליפות הרשמיות המאורגנות על ידי העירייה. החגיגות נקבעו ליום שבת הקרוב בשעה 21:30, כמעט שעה וחצי אחרי צאת השבת בעיר (20:09), אולם כמו בשנה שעברה, גם הפעם הצפי הוא לעשרות אלפי אוהדים שיגיעו מכל רחבי הדרום. לטענת דתיים וחרדים בעיר, הסמיכות של שעת האירוע לצאת השבת עלולה לגרום ל"חילול שבת המוני". הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של העיר, אף פנה לבנימין נתניהו במהלך השבעה של אימו של חבר הכנסת אריה דרעי, ודרש ממנו להביא לדחייה של האירוע ליום חול.

"אנו פונים בקריאה נרגשת למר רוביק דנילוביץ ראש העיר באר שבע למנוע את חגיגות האליפות במוצ"ש עקב חילולי שבת. מוחים כולנו במחאה מתוך כאב, בואו נראה להם שהשבת יותר חשובה מהכל. בזכות כבוד השבת תזכו לכל הישועות", נמסר מהוועד למען שמירת שבת בעיר. הוועד אף שלח הודעות לתושבים וביקש מהם ליצור קשר עם לשכת ראש העיר כדי לדחות את החגיגות.

אליניב ברדה, מאור מליקסון, מאור בוזגלו, שיר צדק, אובידיו הובאן, גיא חיימוב שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות. ברני ארדוב
החגיגות יידחו? שחקני באר שבע עם הצלחת/ברני ארדוב

יעקב אוחיון, פעיל של הציבור החרדי בעיר, אמר: "לא ייתכן שאת ההילולה המרכזית של הצדיק התנא רבי שמעון בר יוחאי דחו ממוצ"ש ליום ראשון כדי שלא יהיו חילולי שבת ואילו את חגיגות האליפות לא ידחו. אנו שומרי שבת ואוהדי הקבוצה רוצים גם להשתתף וליהנות מהאירוע שזהו תקציב עירוני לכל דבר. ניהלתי מגעים עם ראש העיר ועם הרב הראשי, לשמחתי יש חיבור מיוחד בין הצדדים וכולי תקווה שיגיעו לעמק השווה ולא יהיו חילולי שבת כי העיר באר שבע התברכה באחדות מיוחדת בין דתיים לחילוניים, חבל שדבר כזה יגרום לקרע עמוק בעיר".

אם לא ימצא פתרון בהקדם, גורמים בעיר אף שוקלים לפנות לבג"ץ כדי למנוע את קיום האירוע במועדו. באירוע אמורים להופיע שלל אמנים, כולל שלומי שבת ועדן בן זקן, וכן מתוכנן מופע זיקוקים מיוחד.

מעיריית באר שבע נמסר: "מתוך כוונה לכבד את כל האוכלוסיות ובכללם הציבור הדתי בעיר, מקפידה העירייה כי כל עבדות ההקמה וההיערכות השונות יתבצעו לפני כניסת השבת והם תושלמנה ביום שישי בצהריים. ההחלטה התקבלה מתוך התחשבות בכל המגזרים. חשוב לציין שהעירייה המתינה לסיום ספירת העומר, כך שהמועד מתחשב בכולם ברגישות הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully