וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיוורון, העוני והיחס המגעיל של אניימה: החיים החדשים של אקס הפועל באר שבע

זוכרים את פמי אופבונמי? הניגרי שנחשב להבטחה גדולה שיחק במונדיאל כבר בגיל 17, ואי שם ב-2004 חתם בהפועל באר שבע. מאז הוא הספיק להתעוור, לקבל עזרה מאריק אג'ייפור ויש לו גם מסר לאניימה: "לא יודע אם אלוהים יסלח לו"

עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

סיפורים רבים, מרגשים יותר ומרגשים פחות, נרשמו במהלך מונדיאל 2002 שנערך בדרום קוריאה ויפן. על אחד מהם אמונה נבחרת ניגריה, שהציגה בסגלה צעיר אלמוני בן 17 בלבד, ששיחק במהלך הטורניר ובכך הפך לשחקן השלישי הכי צעיר הלוקח חלק במשחקי הגביע העולמי.

פמי אופבונמי שמו. אם השם הזה אומר לכם משהו, סביר להניח שאתם אוהדי הפועל באר שבע. אם לא, הרשו לנו להזכיר לכם: כשנתיים לאחר המונדיאל נחת בארץ אופבונמי וחתם בהפועל באר שבע, אחרי קדנציה לא מוצלחת בגראסהופרס השוויצרית. הוא לא הצליח להותיר את חותמו ועזב לאחר 11 משחקים בלבד. לאחר שעזב, הוא עוד הספיק לשחק בליגה השנייה בצרפת ובליגה הראשונה בניגריה לפני שנאלץ להודיע על פרישה בגיל 22 בלבד, בשל מחלה קשה בעיניו, שבסופו של דבר גרמה לו לעיוורון.

15 שנים לאחר שלקח חלק בטורניר הכדורגל הגדול בעולם, שוחח שחקן העבר, כיום בן 32, עם התקשורת הניגרית על מצבו הנוכחי. "אני זקוק לעזרה לאורך כל הזמן. למזלי יש לי קצת חברים ששולחים לי כסף, אבל אני חי חיי עוני קשים מאחר ואני לא רואה שום דבר. אני זוכר שלא היה לי כסף לעבור את הניתוח, אבל אריק אג'ייפור (בעבר במכבי חיפה ובמ.ס אשדוד) עזר לי. הוא נתן לי כסף ובסופו של דבר עברתי את הניתוח שהצליח, אך לא לצערי לא החזיק לאורך זמן".

"עצוב לי שנאלצתי לפרוש, אבל זה לא הדבר היחיד שמעציב אותי", אמר הניגרי. "לפני מספר שבועות פגשתי את וינסנט אניימה, עימו שיחקתי בעבר, אבל הוא פשוט העמיד פנים כאילו הוא לא מכיר אותי. אני לא בטוח שאלוהים יסלח לו על כך".

שחקן נבחרת ניגריה פמי אופבונמי מול שחקן נבחרת אנגליה דייויד בקהאם. GettyImages
נחשב להבטחה גדולה. אופבונמי עם בקהאם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully