וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנס מוריס: "מכבי תל אביב הפנתה לי את הגב והפיצה עליי שקרים"

אקס הצהובים נזכר בראיון למגזין ספרדי: "הם גרמו לאוהדים לחשוב שעזבתי בגלל בצע כסף, כשבעצם המחדל היה כל כולו שלהם". וגם: דן שמיר "המאמן הכי גדול שהיה לי", ושבחים גדולים לניקולה וויצ'יץ'

one

מכבי תל אביב נודעה בשנים האחרונות כמי שאיפשרה לכמה וכמה שחקנים איכותיים ששיחקו אצלה לחמוק לה מבין האצבעות. את טייריס רייס היא איבדה אחרי שהצעיד אותה לזכייה ביורוליג רק בגלל פערים של עשרות אלפי דולרים בודדים, לקית' לנגפורד היא נתנה לעזוב בנסיבות דומות, אבל אם להאמין לאקס אחר שנכווה - טרנס מוריס - מתברר שהריטואל הזה החל הרבה לפני כן.

הפורוורד המצוין, שעבר בהפועל ירושלים ועבר ממנה למכבי תל אביב בקיץ 2007, לבש את מדיה במשך עונה אחת והפך לאחד מגיבורי הקבוצה שעשתה את כל הדרך לגמר היורוליג, שם הפסידה לצסק"א. אחרי עונה אחת בלבד הסתיים חוזהו, והוא החליט לעזוב לטובת הצעה מפתה וגבוהה בהרבה מצסק"א. אבל לטענתו, זה קרה אך ורק משום שמכבי תל אביב התמהמהה.

"כשהסתיימה העונה ההיא נסעתי לחופשה בארצות הברית וציפיתי לקבל הצעה להארכת חוזה בעונה או שתיים. השבועות חלפו, הזמן עבר, ולא קיבלתי מהם שום טלפון", הוא נזכר בראיון שהעניק למגזין הכדורסל הספרדי SimplementeBaloncesto (בתרגום חופשי: "פשוט כדורסל"). "צסק"א מוסקבה רצתה אותי, אטורה מסינה אפילו התקשר אליי אישית וביקש לפגוש אותי, אבל אמרתי לו שאני מחכה להצעה ממכבי תל אביב. אני עדיין לא יודע למה, אבל מכבי החליטה שהיא לא מחדשת לי את החוזה. אמרתי תודה רבה וחתמתי בצסק"א. אבל אז קרה הדבר הבא: ביום שאחרי החתימה הרשמית בצסק"א, פתאום התקשרו אליי ממכבי ושאלו 'למה נטשתי'. אבל זה אפילו לא הדבר הכי גרוע. בחודשים שאחרי שעזבתי הם התחילו מסע השמצות נגדי, והפיצו בתקשורת שעזבתי עבור בצע כסף. זה היה שקר מוחלט וזה כאב לי מאוד, כי השהות שלי בישראל היתה נהדרת עד אותה נקודה. כשחזרתי לשחק ביד אליהו אחרי שנתיים, האוהדים קיבלו אותי בקריאות בוז איומות. זה היה מצער מאוד, כי הם לא ידעו מה קרה באמת".

שחקן מכבי תל אביב טרנס מוריס. יותם רונן
עזב בטריקת דלת. טרנס מוריס/יותם רונן

מוריס, בן 38 כיום, פרש ב-2011, בגיל יחסית צעיר. אחרי קריירה יפה במכללת מרילנד, הוא נלקח בבחירה ה-33 על ידי אטלנטה בדראפט 2001, הועבר ליוסטון בה שיחק שנתיים אך לא הותיר בה חותם, והמשיך למסע ברחבי אירופה, שכלל עצירות באפולון פטראס, הפועל ירושלים, מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה ולבסוף ברצלונה, עימה זכה ביורוליג ב-2010. במהלך הקריירה שיחק תחת לא מעט מאמנים מעוטרים, אבל המאמן הטוב ביותר שהיה לו, לטענתו, היה דן שמיר, שהביא אותו להפועל ירושלים. "הוא בלי ספק המאמן הכי טוב שהיה לי. האימונים שלו היו נהדרים, הוא ידע כיצד לתקשר עם השחקנים, וגם כשנכשלנו הוא נתן לנו תחושה שהוא מאמין בנו, בעיקר בי מבחינה אישית. אני מודה לו על זה עד היום", אמר.

על העונה במכבי תל אביב, בה בלט לטובה עם ממוצעים של 12.4 נקודות, 8.3 ריבאונדים. 1.8 חסימות ו-1.6 אסיסטים למשחק ביורוליג, אמר ש"זו היתה חוויה נפלאה. היו לנו את אחת הקבוצות הכי מוכשרות באירופה, קבוצה שעלתה אפילו על כמה קבוצות NBA. באותה עונה הייתי אגרסיבי, רעב, לא היו לי פציעות בלתי מתוכננות, הייתי בשיאי. לצערי, העונה ההיא הסתיימה עם הפסד כואב בגמר היורוליג".

בנוסף, בחר מוריס את חמישיית השחקנים הכי טובים ששיחקו איתו בקריירה, ובחר ארבעה שחקני NBA ושחקן יורוליג אחד, שמוכר לנו היטב. "סטיב פרנסיס, גרנט היל, יאו מינג, דוויט הווארד. וניקולה וויצ'יץ'. הוא היה שחקן אדיר", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן ברצלונה טרנס מוריס. ברני ארדוב
"כאב לי שקראו בוז לעברי". מוריס במשחק החזרה ליד אליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully