וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מזיז לזיזו: איסקו מחפש את עצמו בריאל מדריד

10.5.2017 / 14:30

מאמן ריאל מדריד הנוכחי היה האיש שלחץ לרכוש את איסקו עוד לפני שהתמנה. אבל היום הוא עדיין לא מוכן לתת לו מקום משמעותי יותר בהרכב, לא משנה כמה הוא מצליח על המגרש. האם זה יסתיים במעבר לברצלונה?

רויטרס

בווידיאו: ההצגה של איסקו מול חיחון

הפעם האחרונה בה איסקו פתח בהרכב של אלופת אירופה והיא הפסידה את המשחק התרחשה מזמן, ממש מזמן. זה קרה בדרבי הביתי נגד אתלטיקו (1:0), אי שם בפברואר 2015

בשלב מסוים במחצית השנייה של ה-0:4 הקליל של ריאל מדריד אצל גרנאדה בשבת האחרונה, מאמן המארחת טוני אדאמס החליט לוותר על החליפה. מתחתיה, צץ לו מקטורן משונה בשחור-חום, כזה שרק אנגלים מזדקנים ירשו לעצמם ללבוש בציבור. השחקנים שישבו על הספסל של ריאל לא האמינו למראה עיניהם. מודריץ' שם לב ראשון, בנזמה ומוראטה נקרעו מצחוק ובסופו של דבר, היה זה איסקו שצעק לעבר אדאמס: "מלצר! קוקה קולה אחת בבקשה!". כמה לא מפתיע שאחד הרגעים שייזכרו מהעונה הזו של איסקו קרה דווקא כשהוא ישב על הספסל.

הפעם האחרונה בה איסקו פתח בהרכב של אלופת אירופה והיא הפסידה את המשחק התרחשה מזמן, ממש מזמן. זה קרה בדרבי הביתי נגד אתלטיקו (1:0), אי שם בפברואר 2015. למעשה, הפעם האחרונה בה הוא שיחק וריאל הפסידה הייתה כאשר עלה ל-12 דקות בלבד מול וולפסבורג, שכבר הובילה 0:2 בשלב זה. זה קרה באפריל של השנה שעברה. הקאץ'? איסקו פשוט לא פתח יותר מדי פעמים בהרכב. ב-27 החודשים האחרונים הוא נכלל רק 34 פעמים בהרכב הבלאנקוס והעונה הוא רק חמישי בכמות הדקות מבין קשרי הקבוצה, אחרי קרוס, קאסמירו, מודריץ' ואפילו קובאצ'יץ'. הפער ההזוי הזה בין היכולת שהוא מציג כשהוא משחק, לקרדיט לו הוא זוכה מזיזו, עשוי לגרום לאיסקו לומר כבר בקיץ הקרוב שלום לברנבאו אחרי ארבע עונות ובגיל 25, ללכת לחפש קצת דקות משחק ומקום בו יוכל להפוך לסופרסטאר שהוא אמור להיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן ריאל מדריד איסקו חוגג. רויטרס
הגיע הזמן להפוך לכוכב, השאלה איפה. איסקו/רויטרס
מי שהתעקש באותם ימים להביא אותו לריאל היה זידאן, שמילא אז את תפקיד המנהל המקצועי ולחץ על הנשיא פלורנטינו פרס למהר ולסגור את העסקה לפני שמנואל פלגריני יחטוף אותו איתו למנצ'סטר סיטי

קשה להאמין שחלפו כבר ארבע שנים מאז שאיסקו נחת במדריד תמורת 30 מיליון יורו והפך לרכש הראשון בעידן קרלו אנצ'לוטי. הוא הגיע אז לבירה בסיומה של עונת פריצה מדהימה, במהלכה הוביל את מלאגה מרחק שניות מעלייה לחצי גמר הצ'מפיונס (אותה הדחה משוגעת מול דורטמונד) ולאחר מכן הבריק ביורו הצעירות שנערך בישראל ולצד שותפו לחדר אלברו מוראטה וטיאגו אלקנטרה הוביל את ספרד הצעירה לזכייה משכנעת.

למעשה, מי שהתעקש באותם ימים להביא אותו לריאל היה זידאן, שמילא אז את תפקיד המנהל המקצועי ולחץ על הנשיא פלורנטינו פרס למהר ולסגור את העסקה לפני שמנואל פלגריני יחטוף אותו איתו למנצ'סטר סיטי. ב"אס" נכתב באותם ימים על איסקו כי הוא יותר מעוד שחקן ב"לה רוחיטה", הוא מנהיג הנבחרת. היום, בשעה שחבריו לנבחרת ההיא כמו נאצ'ו ובעיקר דני קרבחאל זוכים להרבה הזדמנויות מזידאן בריאל, דווקא איסקו נותר מאחור ומתקשה להתקדם בהיררכיה.

"קבוצת ב'", או "תכנית ב'". ככה קוראים היום בעולם הכדורגל לספסל העשיר של הבלאנקוס, שמלבד איסקו ומוראטה כולל גם את מרקו אסנסיו וחאמס רודריגס בין היתר, ארבעה שחקנים שכמעט כל קבוצה הייתה חולמת לשלב בהרכב. בריאל הם רק אופציה שנייה, אחרי ה-BBC ולמרות שהם זוכים למחמאות על אופן ההתנהלות שלהם העונה כשחקני ספסל ועל היכולת שהם מספקים כשהם כן על המגרש, קשה להאמין שמישהו מהם מרוצה ממעמדו והדבר בולט אולי יותר מכל אצל איסקו, הטוב מבין הרביעייה הזו בעונה הנוכחית.

"יותר מסובך לנצח את ריאל ב' מאשר את ריאל א'", אמר מאמן דפורטיבו, פפה מל, אחרי שהמחליפים של זיזו רקדו על הדשא בריאזור לפני כמה שבועות בדרך ל-2:6 מוחץ. אפילו זידאן אמר אחרי הניצחון האחרון על גראנדה: "תכנית ב'? עבור מאמן, אלה הבשורות הכי טובות. זה אומר שכולם מחוברים לקבוצה ועושים עבודה טובה". אלה שמאחורי המחמאות מסתתר נרטיב מתסכל, שהפך את איסקו וחבריו לשאריות, אלה שעולים בהרכב כשרונאלדו רוצה לנוח או בייל שוב פצוע.

זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. AP
זידאן בנה לעצמו ריאל א' וריאל ב'/AP
איסקו משחק השנה אחוז דקות נמוך יותר ממה ששיחק בכל עונה מאז שהגיע לריאל, אפילו הראשונה בה היה עדיין ילד. רק הפציעה של בייל בקלאסיקו פינתה לו קצת מקום

כשזידאן שם את איסקו בהרכב, הוא קיבל ממנו קונצרט עם צמד אדיר במולינון מול חיחון, כולל שער ניצחון קריטי למאבק האליפות, ממש בדקה ה-90. המשחק הבא היה הגומלין מול באיירן וגם בו איסקו פתח ושיחק 71 דקות ואז הגיע הקלאסיקו... ועקבותיו של איסקו שוב אבדו. הקשר הספרדי לא קיבל אפילו שנייה ב-3:2 הכואב, כאשר אסנסיו, קובאצ'יץ' ואפילו חאמס המושמץ זוכים לקרדיט לפניו, זאת למרות שהוא היה בכושר שיא.

איסקו משחק השנה אחוז דקות נמוך יותר ממה ששיחק בכל עונה מאז שהגיע לריאל, אפילו הראשונה בה היה עדיין ילד. רק הפציעה של בייל בקלאסיקו פינתה לו קצת מקום ותאפשר לו לפתוח בגומלין מול אתלטיקו, אבל שחקן ברמתו לא יכול להרשות לעצמו להפוך לאופציה משנית, למישהו שמקבל את הצ'אנס שלו רק כי הכוכב הגדול יותר לא כשיר. לכן, הדיבורים על עזיבה אפשרית מתגברים וייתכן שריאל תבצע מהלך דומה לזה שעשתה עם אוזיל ותמכור אותו למרבה במחיר מהפרמיירליג, לפני שהחוזה שלו יגיע לסיומו בקיץ הבא.

גלן הודל למשל, כבר אמר שצ'לסי צריכה להסתער על איסקו אם אדן הזאר יעשה את הדרך ההפוכה ויעבור מסטמפורד ברידג' לריאל. שמועות אחרות מדברות על מנצ'סטר סיטי, לה הבריז בזמנו או אפילו ליברפול, שנואשת לקצת ברק ולמישהו שיצליח לפצח הגנות, דבר בו הקבוצה של קלופ התקשתה מאוד העונה. יחד עם זאת, השמועה המעניינת מכולם צצה לפני כחודש וחצי ודיברה על מעבר אפשרי דווקא לברצלונה. ב"אל מונדו דפורטיבו" נכתב אז כי איסקו "לא סוגר את הדלת בפני בארסה, וזה מכניס את ריאל ללחץ גדול".

"אנחנו השחקנים חשופים כל הזמן לשמועות. התרגלנו לכל דבר. אבל אני לא מבין את הצורך בהמצאת שקרים כאלה", אמר איסקו העצבני, שאם ייבחר בברצלונה בכל זאת, יצטרך לעשות זאת רק לאחר שהחוזה שלו בריאל ייגמר, בגלל סעיף "אנטי בארסה" שדואג פלורנטינו פרס להכניס בכל החוזים של השחקנים שלו.

איסקו שחקן ריאל מדריד לפני סרג'יו בוסקטס שחקן ברצלונה. AP
סעיף אנטי-בארסה ימנע מאיסקו לעבור ליריבה הגדולה לפחות בשנה הקרובה/AP
מי שיכולה להשאיר את איסקו במדריד היא החברה החדשה שלו, הדוגמנית היפהפייה כרמן מוניוס. היא נולדה במלאגה, ממש קרוב לאיסקו ואחרי שהפכה לסנסציית אינסטגרם בזכות תמונות חושפניות ועשרות אלפי עוקבים, עברה למדריד בניסיון להשיג את "משרת החלומות" שלה, בטלוויזיה

מי שיכולה להשאיר את איסקו במדריד היא החברה החדשה שלו, הדוגמנית היפהפייה כרמן מוניוס. היא נולדה במלאגה, ממש קרוב לאיסקו ואחרי שהפכה לסנסציית אינסטגרם בזכות תמונות חושפניות ועשרות אלפי עוקבים, עברה למדריד בניסיון להשיג את "משרת החלומות" שלה, בטלוויזיה.

הרומן המתפתח בין השניים הוא מה שמעודד בימים אלה את אוהדי ריאל, זאת במקביל לדיווחים שעולים בימים האחרונים בספרד לפיהם איסקו "בוגד" בפלורנטינו פרס ומבצע מאחורי גבו של הנשיא משאים ומתנים עם קבוצות אחרות. "הקריירה של כל כדורגלן היא קצרה וריאל זה מקום טוב להיות בו, אבל אני כן מודאג לגבי כמות הדקות שלי ובקיץ אשקול את עתידי", אמר איסקו עוד בפברואר וגם זידאן הודה אז שהוא לא ממש בטוח מה יקרה בהמשך הדרך. לא מזמן, הקשר הספרדי זרק עוד רמז: "יכול להיות שאני בכושר הטוב בקריירה שלי, ואני צריך לנצל את זה".

ב"אס" מנו חמש סיבות בגינן איסקו צריך להישאר בריאל (בעונה כל כך ארוכה הוא בסוף ימצא לעצמו מקום, הקשר הטוב עם זידאן מחוץ למגרש, האהבה אליו בחדר ההלבשה של ריאל, האהבה מצד הקהל בברנבאו וההצעות, שלא ממש נראות קוסמות בהתחשב בקשיים של אוזיל ואלכסיס בארסנל למשל). מצד שני, הציגו באותו עיתון חמש סיבות לעזיבה אפשרית (חוסר בהמשכיות למרות היכולת הטובה, עמדה שלא ממש משתלבת במערך של ריאל, חוסר היכולת להפוך לכוכב המרכזי של הקבוצה, הרצון להוביל את הנבחרת במונדיאל הקרוב והכסף שעשוי לפתות אותו בכל זאת).

סיבות לכאן ולכאן ממש לא חסרות וכנראה שהאופן בו תסתיים העונה, בחודש הקרוב, גם במאבק האליפות בליגה וגם בצ'מפיונס, תשפיע על עתידו של איסקו. אם יהיה חלק מהריצה לתארים, אולי פתאום כל התחושה שלו תשתנה. אם שוב יהיה הכוכב רק של "תכנית ב'", ייתכן שירצה לעצמו מקום בו יוכל להיות ב"תכנית א'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully