וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: תקרית חמורה במחצית מול מכבי תל אביב

8.5.2017 / 8:10

טב"ח התעמת עם בן דוד בירידה לחדרי ההלבשה. וגם: האסיפה של לוזון על ארסנל, החילוף התמוה של ורמוט והשיא: יחס שערים שלילי אחרי 40 שנה. הקשר האחורי של קייסריספור, סמבה סו, מועמד

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
לא מתכוון להיפרד ממכבי חיפה, כרגע. לוזון/שלומי גבאי

אלכסיס סאנצ'ס וארסנל: האסיפה של גיא לוזון

1. גיא לוזון לא ערך אסיפות השבוע לשחקני מכבי חיפה. הוא חיכה בסבלנות למשחק אתמול (ראשון) כדי לכנס את השחקנים שלו ולדבר איתם על מה שמפריע לו באמת. "חילוצי כדור", הוא אמר להם. זה קרה ממש לפני המשחק, כשהקבוצה הגיעה כבר לאיצטדיון בחיפה. לוזון אחז בשלט, וביקש מהשחקנים שלו לשים לב למה שמתרחש על המרקע. "אני רוצה שתביטו באלכסיס סאנצ'ס מארסנל. שחקן קיצוני, תראו איך יורד לחלץ כדור", אמר להם המאמן. על המסך חלפו עוד ועוד ביצועים של הצ'יליאני. לוזון כנראה שכח. "אין במכבי חיפה אף שחקן כנף קלאסי, בטח שלא מחלץ כדורים ברמה של ארסנל", הזכיר לו גורם במועדון בסיום האסיפה. אתמול נמשכה הביקורת על המאמן ("כרגע עוד לא רואים שום שינוי בקבוצה"), אך במועדון עדיין הודפים שמועות לפיהן הוחלט להיפרד ממנו.

שאלתי אותו בסיום האם הוא מבין כמה גדול השינוי שהוא צריך לבצע במכבי חיפה. "זה לא רציני לומר כמה שחקנים חדשים נצטרך. אנחנו צריכים שחקנים שיעשו שדרוג בקבוצה. גם אם עכשיו נתחיל את השנה, לא נסיים יותר ממקום חמישי, אולי שישי". לוזון מסביר שאין לקבוצה איזון. שאלתי אם לקבוצה יש מנהיג. "ברגע שיש חוסר איזון, אז גם אין כדורגל טוב, וכשיש כדורגל כזה, אין מנהיגים. כשהגעתי למכבי חיפה, זיהיתי בדיוק מה חסר. שום דבר לא יגרום לי להתייאש. יש לנו את היכולת להפוך את מכבי חיפה לקבוצה גדולה. מה היו הבעיות כשהגעתי? אחת מהן הייתה שאין לקבוצה הזאת ווינגרים".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:2
חשש לקרע במיניסקוס או ברצועות לדקל קינן
יוסי בניון: "רק בישראל מי שבוגד בך קורא לך בוגד"

קיראטנסון/שלומי גבאי

איך ייראה הסגל בעונה הבאה? קשר ממאלי מועמד

2. ככל שהגרף של הפועל באר שבע נמצא בעלייה בזכות שבירת שיאים חדשים, כך הגרף של מכבי חיפה יורד ושובר שיאים שליליים. אחת זכתה בעונה שעברה באליפות ראשונה אחרי 40 שנה, השנייה אמורה לסיים את העונה עם מאזן שערים שלילי, לראשונה אחרי 40 שנה. עד כאן בעיות סטטיסטיות שלוזון לא היה האחראי הבלעדי להן. אבל הנה נתון שבהחלט כדאי לו לשפר: מדובר במשחק השלישי ברציפות בו מכבי חיפה סופגת שער מוקדם (וואקמה בדקה השישית, ורד ב-12, קיארטנסון כבר בדקה הרביעית), וזהו ההפסד החמישי שלה בששת המשחקים האחרונים. "יש כאן אוסף של שחקנים בינוניים. חלק מהם, כולל הצעירים, שווים לאומית. לא יותר", אמר אחד השחקנים.

לוואלה! ספורט נודע כי שחקן נוסף שנמצא ברשימה הוא הקשר האחורי של קייסריספור הטורקית, סמבה סו. הקשר ממאלי בן ה-28 יהיה חופשי בתום העונה, ולאחרונה בדק גיא לוזון אפשרות להביא אותו בעונה הבאה. במכבי חיפה ביקשו מלוזון לעצור את הבדיקות בנוגע לשחקנים עד להגעת המנהל הספורטיבי ולכן העניין מתעכב. מקורב לעסקה אישר הבוקר: "נעשתה פנייה לשחקן. בהמשך נדע אם הוא מעוניין להגיע לישראל".

למכבי חיפה אין אופציה להיפרד מלוזון ללא פיצוי, אבל למאמן יש אופציה להיפרד תמורת פיצוי. ללוזון, נכון לעכשיו, אין כל כוונה להפעיל את הסעיף הזה. הוא לא מחזיק בהצעה אחרת והוא מאמין שיוכל לשנות את פני הקבוצה. כרגע, גם אם לא יודה בכך, לוזון מעט מוגבל בגלל העיכוב בהחתמת המנהל הספורטיבי. עסקאות אליסון דוס סנטוס ופלוריאן קליין טרם נסגרו בשל העיכוב הזה, ולוזון לא יכול להתקדם עם קשר אחורי עד שיתקבל אישור של המנהל הספורטיבי, שבוודאי לא יסכים להגיע לכאן כדי לעשות שינויים בינואר. לוזון רוצה לסגור את עסקת עומרי אלטמן, הוא רוצה את ליאור רפאלוב ומבין שיהיה קשה להביא אותו, הוא רוצה את אבי ריקן כמגן אם אופיר דוידזאדה לא יגיע, את עומרי בן הרוש או אדי גוטליב כבלם מחליף ובעיקר עוד ועוד שחקני סגל שיוכלו להפוך את השחקנים בסגל הנוכחי שלו לשחקני ספסל. ככל שעובר הזמן, מספרים בחיפה, לוזון מרגיש שהוא מאבד עוד ועוד שחקנים. פציעת מאור בוזגלו תסכלה אותו וכעת הוא יצטרך לחכות שהשוק יתעורר מחדש. רמון פלאנס מראיו ויאקנו הוצע לתפקיד המנהל הספורטיבי. בחיפה טוענים כי הוא אחד המועמדים, אך לא המועמד המוביל, והמטרה היא לסגור את הנושא עד השבוע הבא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן מכבי חיפה אניס אלושי מול שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. שלומי גבאי
לא נשאר חייב. בן חיים/שלומי גבאי

טל בן חיים ושי בן דוד התעמתו בהפסקה

3. במחצית אירעה תקרית חמורה, שלא בטוח שצוינה בדוח השיפוט אך על פי שחקנים לא ניתן היה להתעלם ממנה: החלוץ טל בן חיים התעמת עם שי בן דוד כשהמגן עשה את דרכו לחדר ההלבשה. על פי מה שתיאר שחקן ההגנה לחבריו בחדר ההלבשה, בן חיים תקף אותו בחריפות ובין השניים התפתח עימות מילולי ובהתערבות אנשים נוספים נמנע אירוע אלים. "שי תיקל אותו במהלך המשחק, טל לא נשאר חייב והתפתחה מהומה. טל אמר כמה מילים, שי ענה, אז הוא אמר לו שיסתום את הפה. ברגע שאוסמו התערב העניין נרגע. טל ענה גם לו. היה אפשר לשמוע את הצעקות גם במסדרון", סיפר עד שמיעה שנכח באזור.

מי שצעק באותו שלב בחדר ההלבשה היה דקל קינן, שלא יכול היה לשאת את הכאב. פציעת קינן מטרידה מעט את מנוחתו של לוזון, למרות שהוא לא בונה עליו כבלם המוביל בעונה הבאה. הפציעה הזאת בהחלט חשובה למערכת שרוצה שהבלם שהפך לסמל יפרוש במדיה, כנראה בעוד שנה. החשש הוא שקינן סובל מקרע ברצועה הצולבת. על פי ההערכה הראשונית, אפשר לומר בזהירות: בחיפה מקווים שמדובר בקרע ברצועה הצדית, או הפנימית, של הברך – מה שלא יגרום לבלם להיעדר מספר חודשים ואולי לא לחזור למגרשים (אם הפציעה היא קלה, חיפה תחתים אותו על חוזה לעונה אחת). קינן ייבדק, ועד סיום הבדיקה קשה לדעת בוודאות ממה הוא סובל. כך או כך, לוזון כבר רואה את גארי קגלמאכר ודוס סנטוס מרכיבים את מרכז ההגנה שלו, והוא יתרגל במחנה האימונים בפולין שתי שיטות, כשעד תחילת העונה הקבוצה תהיה אמורה לדעת לעבור בניהן.

מעבר לכך, פציעת קינן לימדה לא מעט על ההחלטות שקיבל המאמן לקראת העונה הבאה. איאד אבו עביד קיבל הזדמנות כבלם רביעי בסגל ומארק ואליינטה לא נכלל בתוכניות. הבלם הספרדי מתוסכל מאוד. השבוע הוא אפילו נשלח להתאמן בצדי המגרש עם מאמן הכושר אורי הראל, ואפילו סיפר לשחקנים מה הוא חושב על המצב. ואליינטה נמצא עם הראש עמוק בספרד. הוא רוצה לסיים את העונה, לומר יפה שלום וללכת, אבל לא בכל מחיר: הוא כבר הזכיר לראשי המועדון שיש לו חוזה לעונה נוספת, והוא לא מתכוון לוותר על כל כספו במכה אחת, לפחות עד שתהיה קבוצה שתסכים לשלם את מלוא שכרו.

אגב, חלק מהשחקנים הביעו פליאה על החילוף שערך לוזון במחצית, כשאיתן ולבלום נכנס במקום גילי ורמוט. "היינו בטוחים שגילי נפצע. לא האמנו שדווקא מוביל הכדור היחיד שיש במגרש יוצא החוצה. מוזר מאוד", אמרו בסיום חלק מהשחקנים. עמית זנטי לא הצליח בתפקיד שלוזון ייעד לו, ובמועדון הניחו סימן שאלה על שאלת מספר שחקני הבית שיוכלו לשחק בהרכב בעונה הבאה.

אוהדי מכבי חיפה. שלומי גבאי
מאבדים סבלנות. אוהדי מכבי חיפה/שלומי גבאי

"נבעט אתכם רחוק מכאן, ואם צריך נתחיל הכל מהתחלה"

4. הקהל של מכבי חיפה כבר מאבד סבלנות, ובצדק. השבוע הגיעו הקופים הירוקים לאימון, ניסו לעודד את אלירן עטר שלמרות השריקות גילה בגרות והגיע בסיום להודות לקהל. "נבעט אתכם רחוק מכאן, ואם צריך נתחיל הכל מהתחלה", כתבו האוהדים על השלט. השורה הזאת היא חלק משיר של אוהדי מכבי חיפה. ההמשך? "לא מפחדים גם מהליגה השנייה. לא פה בשביל התהילה", נכתב אחר כך.

מכבי חיפה עדיין לא בסכנת ירידה, אבל ההודעה ששיגר הארגון בסוף השבוע, לפיה הוא מגיע לתמוך בקבוצה, החזיקה 43 דקות. "43 יותר מדי", הודה אחד השחקנים, והצדיק את קריאות ה"ביזיון" לעברם שתי דקות לסיום המחצית. למרות השריקות, חלק מהשחקנים, בניהם גלמאכר הגיע להודות להם בסיום. האורוגוואי (צהוב חמישי) יחסר בשבוע הבא בדוחא. רועי קהת (תשיעי) ייעדר מהמשחק האחרון מול הלוזונים. בצל היכולת וההתעניינות מצד ברקת, מישהו יכול להבטיח שהוא לא ייעדר גם בעונה הבאה?

עדכון ראשון: 08:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully