וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו עוקץ את ונגר וארסנל: "הם בכו, סוף סוף הם שמחים"

ארסן ונגר קטע את המאזן האומלל מול מוריניו עם ה-0:2 של ארסנל על מנצ'סטר יונייטד, "המיוחד" בירך בדרכו הייחודית: "אני שמח בשבילם, המאזן שלי מול ונגר היה לא נורמלי". דני וולבק שמח לכבוש מול האקסית

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל (ימין) עם ז'וזה מוריניו מנג'ר מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ונגר ומוריניו/רויטרס

ארסנל ניצחה אמש (ראשון) 0:2 את מנצ'סטר יונייטד, במסגרת המחזור ה-36 בפרמיירליג, והנחילה לשדים האדומים הפסד ראשון אחרי 25 משחקים. התותחנים צימקו את הפער מהשדים האדומים לשתי נקודות וממנצ'סטר סיטי לשש נקודות, כשלקבוצה של ארסן ונגר יש גם משחק חסר, אותו תשלים ברביעי מול סאות'המפטון בחוץ.

כצפוי, במרכז העניינים עמד הניצחון הראשון של ארסן ונגר על ז'וזה מוריניו במשחק ליגה, אחרי שב-14 המשחקים הקודמים ביניהם המאזן היה שבעה ניצחונות למוריניו ועוד שבעה משחקי תיקו. "המיוחד" בירך את ונגר ואת אוהדי ארסנל, אבל בדרכו המיוחדת והעוקצנית. "סוף סוף אני עוזב את האצטדיון של ארסנל והאוהדים שמחים", אמר הפורטוגלי, שקבוצתו התרחקה מהמקום הרביעי, ותקווה להשלים זכייה בליגה האירופית כדי להבטיח את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה, "אוהדי ארסנל שמחים, ואני שמח בשבילם. זאת הפעם הראשונה שאני הולך מפה כשהם שמחים. ואני שמח בשבילם, כי יש להם מועדון מדהים.

"עזבתי את הייבורי, והם בכו. עזבתי את אמירויות, והם בכו, הלכו ברחובות עם ראשים מורכנים. היום הם עזבו את האצטדיון כשהם מנופפים בצעיפים. ארסנל זה מועדון גדול. אתם חושבים שאני נהנה שמועדון גדול כמו ארסנל לא זוכה בתארים? אני לא נהנה מזה. אבל היום ניסיתי לנצח.

"ארסן ונגר זה לא מאמן קטן, הוא מאמן גדול. להחזיק במאזן כזה, עם כל כך הרבה ניצחונת מולו, זה לא נורמלי. נורמלי זה לנצח, להפסיד, תיקו. אבל היום לא ממש אכפת לי מזה. לא היו בינינו בעיות היום. לחצנו ידיים לפני המשחק ובסופו, ובמהלך המשחק אני לא אוהב את מה שאני אף פעם לא אוהב, שהוא מפעיל יותר מדי לחץ על השופט הרביעי. בכל פעם".

דני וולבק שחקן ארסנל. רויטרס
מבסוט. וולבק/רויטרס

ארסן ונגר אמר: "זה היה ניצחון שנבנה בסבלנות ואפשר היה לראות במחצית הראשונה שאנחנו קצת עצבניים, במחצית השנייה השתלטנו קצת על המשחק וכבשנו את השערים. זה ניצחון טוב". על שינוי המערך שלו ל-3-4-3 אמר הצרפתי: "זה נותן לנו יותר איזון הגנתי כי הייתה תקופה בה ספגנו יותר מדי שערים. לא הכול מושלם, אבל אנחנו מרוכזים יותר מבחינה הגנתית ממה שהיינו לפני כמה חודשים". על העובדה שניצח לראשונה בליגה את מוריניו, אמר ונגר: "היו לנו גם הרבה תוצאות תיקו והיו קבוצות פנטסטיות שפגשנו. זה לא מנג'ר נגד מנג'ר". על האפשרות שקבוצתו תסיים בטופ 4 אמר המאמן: "עדיין יש לנו סיכוי מתמטי, אבל העזרה הכי גדולה שאנחנו יכולים לקבל היא על ידי ניצחונות שלנו".

חלוץ ארסנל דני וולבק, שכבש בפעם השלישית מול האקסית שלו, אמר לאחר המשחק: "היה חשוב מאוד לנצח. אנחנו חייבים להמשיך לנצח כדי להישאר למעלה. אני מקווה שעם הניצחון הזה נסיים את העונה טוב. גדלתי בצפון-מערב, אז זה מקום מיוחד בשבילי, אבל כשאני עולה על הדשא זה הכול ביזנס בשבילי. כשאתה כובש, אתה צריך להיות שמח, זה טבעי". ארון ראמזי הוסיף: "אמרתי לפני כמה שבועות שאנחנו צריכים לנצח בכל המשחקים ולא עשינו את זה מול טוטנהאם במחזור שעבר. אני מקווה שנבנה על הניצחון הזה הלאה ואני מקווה שננצח בכל המשחקים שנותרו לנו ונראה לאן זה ייקח אותנו".

מוריניו הודה שעכשיו "הליגה האירופית זה הכל בשבילנו. אני מאוכזב מהתוצאה, לא מההופעה. אהבתי את ההופעות האינדיבידואליות של השחקנים וגם את ההופעה הקבוצתית. הפסדנו כי לא כבשנו והיו לנו מצבים נהדרים לכבוש לפני כן. היה להם מזל עם השער שכבשו. אני לא יכול לבקש יותר מהשחקנים שלי שלא שיחקו כבר כמה שבועות - פיל ג'ונס, כריס סמולינג וחואן מאטה, הם היו מדהימים. הקבוצה הייתה טובה, מאורגנת, ניסינו לנצח, שיחקנו כדי לנצח והתגוננו טוב. ארסנל לא הייתה יותר טובה מאיתנו. ניסינו לשחק בשביל תוצאה היום, עשיתי כמה שינויים, אבל ניסינו לנצח. הכול על המשחק ביום חמישי עכשיו. תארים עושים היסטוריה, לא מיקום בליגה, רביעי או חמישי".

דני וולבק שחקן ארסנל (ימין) עם גרניט ג'אקה. רויטרס
אי אפשר להסתיר את השמחה. וולבק וג'אקה/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה שקבוצה של ארסן ונגר מנצחת קבוצה של ז'וזה מוריניו ב-15 משחקים בפרמיירליג. עד כה, עמד המאזן על 7 תוצאות תיקו ו-7 ניצחונות לפורטוגלי.

* אלכס אוקסלייד צ'מברליין בישל 7 שערים העונה, כמו בחמש העונות האחרונות שלו גם יחד.

* מנצ'סטר יונייטד ספגה הפסד ליגה ראשון אחרי 25 משחקי ליגה ברציפות ללא הפסד. זה היה הרצף הארוך ביותר של השדים האדומים בעונה אחת.

* זו העונה הרביעית הכי גרועה בקריירה של ז'וזה מוריניו מבחינת ממוצע צבירת הנקודות:
צ'לסי 2015/16 - 0.9 נקודות למשחק
לירייה 2001/2 - 1.8 נקודות למשחק
צ'לסי 2007/8 - 1.8 נקודות למשחק
מנצ'סטר יונייטד 2016/17 - 1.9 נקודות למשחק

* יונייטד ספגה פעמיים בתוך ארבע דקות מול ארסנל את כמות השערים שהיא ספגה לפני כן ב-11 שעות וחצי בפרמיירליג.

דני וולבק שחקן ארסנל (ימין) כובש מול מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
דני וולבק שחקן ארסנל (ימין) כובש מול מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully