וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סילבס: "אני עוזב מקום נהדר, ההנהלה פה היא נוף שונה בכדורגל"

מאמן הפועל רעננה עוזב אחרי שלוש עונות: "פיתחנו DNA של מקום שמתקדם כל הזמן, הקבוצה תישאר חלק ממני לעד". דודו אברהם הוצג כמחליפו: "חזרתי הביתה, רוצים לחזור לפלייאוף העליון"

יוסי ציפקיס

תם עידן בפועל רעננה. אחרי שלוש עונות עם חיים סילבס על הקווים, הקבוצה מהשרון נפרדה ממנו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים, והוא ידריך בעונה הבאה את עירוני קרית שמונה. בנוסף, רעננה גם הציגה את מחליפו, דודו אברהם, שיאמן לראשונה בקריירה קבוצה בליגת העל, ואת עוזרו דני בונדר, שאימן העונה בהצלחה גדולה את הנוער של הקבוצה.

הקדנציה של סילבס ברעננה הייתה בסך הכול חיובית, היא סיימה במקום ה-10 בעונתו הראשונה (2014/15), רשמה הישג גדול כאשר העפילה לפלייאוף העליון בעונתו השנייה (מקום 6), והעונה היא מדורגת עשירית וכבר הבטיחה את מקומה בליגת העל בעונה הבאה.

"אנחנו לא רגילים למסיבות עיתונאים", הודה סילבס בפתיחת דבריו, "אבל בכל זאת חשבתי שזה ראוי, כדי להודיע באופן רשמי על כך שלא אמשיך בעונה הבאה ברעננה, שזה לא חדש, ובעיקר רציתי לספר לכם שבתוך הדבר הזה שנקרא מעמד המאמן - כשכל בנאדם ברחוב רואה מאמן כדורגל ומרחם עליו - אני רוצה לספר לכם שכל מה שמדברים על זה לא חל עלי, כל מה שמדברים על הסבל של המאמנים כמעט לא נגע בי. המועדון הזה מתנהל בצניעות ויודע לזהות כישרונות, לא רק בתחום השחקנים אלא גם המאמנים".

מאמן הפועל רעננה חיים סילבס, יניב לביא. יוסי ציפקיס
חיים סילבס ואשר אלון/יוסי ציפקיס

"לפני חמש שנים הגעתי לכאן וקיבלתי הזדמנות בנוער", המשיך, "מחלקת הנוער הייתה על פרשת דרכים בליגה השנייה וגם מועדון הבוגרים שהפכתי לעוזר בו היה בליגה השנייה. מאז דברים קרו, מחלקת הנוער שלנו בשגשוג יוצא דופן, במקום השני ובגמר הגביע, ובעיקר קבוצת הבוגרים - שמייצרת שחקנים ומסורת. אם בהתחלה נחשבנו בתחילת כל עונה ליורדת בטוחה, היום זה כבר לא ככה. מקבוצה שנחשבת אלמונית היום אנחנו מגיעים לכל מגרש והיריבות מתכוננות ויודעות שקל לא יהיה. פיתחנו DNA של מקום שמתקדם כל הזמן, תחנת מעבר מוצלחת לשחקנים צעירים ומוכשרים. זה לא בזכותי, אלא בעיקר בזכות המקום.

"כמו בכל הקבוצות, גם כאן היו ימים פחות טובים, ספקות ופחדים, אך ההנהלה פה היא נוף שונה בכדורגל. הם ידעו להבחין בין עיקר וטפל תחת הלחץ ולימדו אותי לעשות את זה. הסוף הוא תמיד טרגי ומלא ברפש, אבל כאן הזמנו אתכם לספר על סוף טוב. אני מרצון עוזב מקום נהדר, אני חייב לציין את הצוות שלי שעובד ימים כלילות. בעוד כמה ימים לא אהיה חלק מהפועל רעננה, אך היא לעד תהיה חלק ממני".

על העונה הנוכחית והעתיד: "כל אחד רוצה לכבוש כמה שיותר אתגרים, אני מקווה לצלוח את האתגר הבא בקרית שמונה בדרך צלחה. אני מאמין במקום ובצוות שאני לוקח איתי. העונה הזו הייתה פחות מוצלחת, לא הצלחנו לעשות קפיצת מדרגה קדימה. אי אפשר רק להצליח ושהכל יסתדר, ועדיין בעונה כזו שדברים השתבשו לנו לא היינו על סף ירידת ליגה, זה כשלעצמו מצביע על התקדמות".

דדוו אברהם: "חזרתי הביתה, אני מחובר למועדון הזה ול-DNA שלו ואעשה הכול כדי להמשיך את המסורת שלו. יש םה שלד טוב של ישראלים, צעירים שעשו התקדמות גדולה בעונה האחרונה ויישארו כמובן. נצטרך לפגוע בזרים, לא נביא 6 אלא 3-4 איכותיים. אנחנו שואפים לחזור לפלייאוף העליון, יש לי יתרון כמאמן צעיר - אני חרוץ ועובד מאוד קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן הפועל רעננה חיים סילבס, הבעלים אשר אלון, דוןדו אברהם. יוסי ציפקיס
אשר אלון עם המאמן היוצא והמאמן הנכנס/יוסי ציפקיס

יניב לביא, שעובר יחד עם סילבס לקרית שמונה: "יש לי היסטוריה ארוכה עם הפועל רעננה, התחלתי פה לפני כמעט 20 שנה כשחקן בתחילת דרכי, ולאחר מכן גם סיימתי פה את הקריירה ושימשתי כעוזר מאמן. המועדון הזה הוא כמו משפחה, יודע להעניק חום ודורש מקצוענות. אני מודה על שנתנו לי את הבמה, זה לא מובן מאליו, אני מודה לחיים שעזר לי בתחילת דרכי בקריירה החדשה".

הבעלים אשר אלון: "אנחנו רוצים לבנות מסורת, שלא רק שחקנים יעלו מהנוער לבוגרים, אלא גם מאמנים. ככה היה עם סילבס ולביא, ואנחנו בונים על זה שדודו אברהם יאמן את הובגרים ודני בונדר ישמש כעוזרו. אם נצליח אז ננחיל משהו לכדורגל הישראלי, אז אני מקווה שעוד קבוצות יעשו תהליכים דומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully