וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליוד קיפצ'וגה קבע את התוצאה הטובה ביותר אי פעם במרתון

האלוף האולימפי מריו רשם 2:00.24 בתחרות שארגנה נייקי בניסיון לשבור את רף השעתיים. קיפצ'וגה ניסה לרוץ בספרינט בסיום, אך כוחותיו אזלו. למרות זאת, הוא ניפץ את השיא ב-2:33 דקות

אליוד קיפצ'וגה רץ מרתון קנייתי. רויטרס
ריצה מדהימה. קיפצ'וגה/רויטרס

האלוף האולימפי מריו 2016 בריצת המרתון, אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, נכנס הבוקר (שבת) לספרי הזהב של האתלטיקה כאשר קבע את התוצאה הטובה ביותר בתולדות המרתון, 2:00.24, במרוץ מיוחד שנערך במונזה, איטליה.

במשך שלוש שנים התכוננו והתאמנו קיפצ'וגה ושני רצים נוספים למרוץ שאורגן על ידי הספונסרית שלהם, נייקי וזכה לשם "Breaking2", כלומר לרדת משעתיים בריצת מרתון. זה לא קרה, אבל קיפצ'וגה היה קרוב מאוד לכך וניפץ את השיא הקודם, של דניס קימטו מ-2014, בלא פחות משתי דקות ו-33 שניות.

המטרים האחרונים עוד ניסה קיפצ'וגה לרוץ בספרינט, אך כוחותיו אפסו והוא "פספס" את המטרה ב-24 שניות בלבד, זאת לאחר שלאורך רוב הדרך עמד פחות או יותר בלוח הזמנים שנקבע לו בניסיון לרדת משעתיים. לא ברור כיצד תוכר התוצאה הזו של קיפצ'וגה, שכן היה מדובר במרתון עם שלושה רצים בלבד ולא במרוץ רשמי.

כעת, קיפצ'וגה מחזיק בתוצאה הראשונה והרביעית בטיבן אי פעם, לאחר שבמרתון לונדון ב-2016 קבע את השיא שלו עד היום, 2:03.05. כעת ימתינו בעולם האתלטיקה לראות היכן קיפצ'וגה ירוץ את המרתון הבא שלו ומה התוצאה שהוא יצליח לקבוע שם.

אליוד קיפצ'וגה רץ מרתון קנייתי. רויטרס
לאן עכשיו? קיפצ'וגה בסיום הריצה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully