וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המרכזי: הזרים שיכולים להכריע את משחק העונה של התחתית

5.5.2017 / 10:00

מלך השערים של הפלייאוף התחתון יהפוך לגיבור אוהדי הפועל תל אביב, או שקשר אשקלון ישבור את ליבם? הנתונים וההימורים: האם האדומים ינצחו (1.55), יסיימו בתיקו מאכזב (3.15) או יירדו ליגה עם הפסד היסטורי (4.70)

שחקן הפועל תל אביב ג'ון צ'יבויקה. יוסי ציפקיס
הפועל תל אביב זקוקה לו. צ'יבויקה/יוסי ציפקיס

שעה ומקום: 19:00, אצטדיון המושבה

מפגשים אחרונים, ראש בראש:

21.01.17: הפועל אשקלון - הפועל תל אביב 1:0 (ליגה)
01.10.16: הפועל תל אביב - הפועל אשקלון 0:2 (ליגה)
02.03.11: הפועל תל אביב - הפועל אשקלון 1:2 (גביע המדינה)
08.01.11: הפועל אשקלון - הפועל תל אביב 2:0 (ליגה)
28.08.10: הפועל תל אביב - הפועל אשקלון 1:5 (ליגה)

שימו לב ל:

ג'ון צ'יבויקה (הפועל תל אביב) - מאחורי כל מסע הישארות עומד זר שמנותק מהלחץ ולא מבין על מה כל המהומה. בעונת 2004/05, אז הפועל תל אביב נחלצה מירידה ברגע האחרון, היה זה זיטו אוגבונה לו היה תפקיד חשוב, כולל שער במשחק הקריטי מול הפועל באר שבע, שלבסוף הכריע את גורל התחתית. עכשיו, כך נראה, הגיע זמנו של צ'יבויקה. הניגרי הוא מלך השערים של האדומים בפלייאוף התחתון, ומאז שהצטרף ההתקפה של קורצקי נראית קצת יותר מאיימת. בתור השחקן המוביל בחוליית ההתקפה נכון להיום, הוא עשוי להיות זה שיעשה את ההבדל.

דויד מנגה (הפועל אשקלון) - אם לא די בכך שחוליית ההתקפה של יובל נעים מתקשה מאוד לכבוש, הגיע האדום המטופש שספג במחזור האחרון החלוץ המוביל יוסיפ איבנצ'יץ', וכעת אשקלון תלויה בחסדיהם של הזרים האחרים. איסו לינגאנה לא פוגע כשלא מדובר בהפועל חיפה, מירקו אורמוש יתמקד ממילא במשימות הגנתיות, לכן האיש שסימנו הוא הקשר הצרפתי, שאחת לזמן מה מבליח ונראה כמו השחקן האיכותי שהכרנו מפעם בעירוני קרית שמונה. במקרה הזה, הברקה אחת תספיק.

עכשיו ב-Winner, כל המשחקים החמים! בוא להרוויח!

עכשיו ב-Winner, כל המשחקים החמים! בוא להרוויח!

ניתוח מקומי: משחק העונה של התחתית, שעשוי להסתיים עם תמונות כואבות מאוד במושבה. הפסד של הפועל תל אביב ישלח אותה סופית ורשמית לליגה השנייה לראשונה מאז עונת 1989/90, תיקו ידחה את הקץ אבל יגדיל משמעותית את הסיכויים של אשקלון להישאר, בעוד ניצחון ישאיר את גורלם של האדומים בידם. שתי הקבוצות מגיעות מתוחות ומתוסכלות למפגש הקריטי: הפועל תל אביב הפסידה 2:0 למ.ס אשדוד בחוץ והציגה יכולת ירודה, אבל למזלה הרב כפר סבא עוללה בדיוק את אותו הדבר לאשקלון, כשניצחה אותה 0:1 ולא נתנה לה לברוח ליריבתה על ההישארות.

ההימור הפרוע: להפועל אשקלון יש יותר מדי סיבות לחשוב שאין לה סיכוי של ממש במשחק הזה. אחרי שמונה מפגשים בכל המסגרות, היא עדיין לא הצליחה לנצח את הפועל תל אביב מימיה. בנוסף, מאמנה יובל נעים עומד על 10 הפסדים להפועל תל אביב - יותר מכל יריבה אחרת שלו - ומנגד הוא השיג ניצחון בודד מולה בקריירה. אבל יש לה גם סיבות להיות מעודדת. פרט למחזור האחרון, הקבוצה של יובל נעים נראית בשבועות האחרונים יציבה ושקטה יותר, בעוד יריבתה במשחק רחוקה מלהרשים גם כשהיא מנצחת. אשקלון גם מציגה יכולת טובה יותר דווקא במשחקי החוץ, ובפלייאוף התחתון היא הספיקה להביס 1:4 את הפועל חיפה בכרמל ולנצח 0:2 את את הפועל רעננה בנתניה. לכן ההימור הפרוע שלנו יהיה 0:2 לזכות אשקלון.

ההימור הבטוח: לא ברור אם העובדה שמדובר במשחק ביתי ושהקהל נמצא בדריכות מיוחדת משחק לטובת או רעת הפועל תל אביב. אבל ליתרון בכל מקרה יש יתרון שאי אפשר לראות בסטטיסטיקה: יתרון המסורת. היא כבר נחלצה בעבר ממצבים קשים לא אחת, ומגיעה למשחק הזה כשגאוותו של המועדון הגדול עומד על הכף. זה יסתיים, לעניות דעתנו, ב-0:1 קטן-גדול להפועל תל אביב משער של ג'ון ציבויקה.

בשורה התחתונה: הפועל תל אביב נחשבת לפייבוריטית ברורה (יחס של 1.55 לניצחון), ולא בכדי. אבל מי שרוצה להרוויח יכול להמר על ניצחון של אשקלון שמקבל יחס של 4.55 בלבד, למרות שהנתונים והכושר הנוכחי מצביעים על יחסי כוחות שאם כבר נוטים לטובת האורחת. גם תיקו (3.15) יכול להניב נאה, וגם הוא לא נראה כמו תסריט מופרך בהתחשב בכך שאשקלון ככל הנראה תבוא לשחק על תוצאה (גם תיקו משרת אותה).

יהונתן אליהו בשיתוף Winner

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully