וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי בראיון מיוחד: "בטוח שאחזור למכבי תל אביב"

2.5.2017 / 6:30

"לא יכול לשמוע ליגיונרים שאומרים שלא ישחקו יותר בישראל. מכבי תל אביב תזכה בשתי אליפויות עד שאשוב. היו ימים שתהיתי מה אני עושה בסין. אליפות? גם לסטר לא היתה מועמדת. להיות מלך שערים זו המטרה. יחס מועדף מאלישע? מישהו כבש יותר ממני?". ערן זהבי בראיון מיוחד

צילום מסך

בווידאו: זהבי כובש אחרי 36 שניות במחזור האחרון

"אני מרגיש שאנשים לא יודעים על מה הם מדברים. בישראל יש יותר טכניקה מאשר בסין אבל הליגה הסינית יותר פיזית והקצב יותר מהיר"

את העצבים והכעס על ההפסד הביתי 3:1 ביום שישי האחרון, החליף ערן זהבי בגיחה קצרה לניקוי הראש במקאו. חברים ובני משפחה נחתו לביקור אז הוא נסע שעתיים מגוואנגז'ו כדי להיות איתם. ביום ראשון בצהריים כבר היה בדרך חזרה. הקונסוליה הישראלית בשיתוף הקהילה היהודית בגוואנגז'ו אירגנו טקס ליום הזכרון וביקשו ממנו להגיע. "היה מרגש מאוד", סיפר כמה דקות לאחר שהאירוע הסתיים. "זה היה בבית הכנסת והמשמעות של עריכת טקס ליום הזכרון כאן בסין, כל כך רחוק מישראל, היא אפילו חזקה יותר עבורי. בארץ תמיד הלכתי לטקסים של יום הזכרון. היה לי אחד קבוע ליד הבית שהייתי נוהג לפקוד אותו וכמובן שמייד אחרי זה מתחלף העצב בשמחת יום העצמאות. אני לא אחווה את זה השנה והאמת שבשנים האחרונות כבר היה לי קשה יותר להסתובב עם המשפחה בבמות כפי כשהייתי צעיר יותר".

את הפיצוי על זה אתה מקבל שם בסין עם דגלי ישראל?

"אתה אפילו לא מבין כמה זה מחמם את הלב כשאני רואה כאן דגלי ישראל. אני מגיע לפעמים לערים רחוקות. אחרי שעות של טיסה ואז אתה נוחת באיזה שדה תעופה וסינים עומדים עם דגלי ישראל ומבקשים להצטלם. ברגעים האלה אני מבין מה אני עושה כאן ומה החשיבות שלי כישראלי בסין. כשיש לנו אימון מסכם באיצטדיון של היריבה, תמיד מחכים לי אוהדים עם דגלי ישראל. יש בחור של הקבוצה שכל הזמן הולך איתי כדי שאני לא אתעכב יותר מדי ואוכל להתחיל את האימון בזמן. אבל כשאני רואה דגל ישראל באיזשהו מקום אני הולך לשם כמו מגנט ולא משנה מי יחכה לי וכמה יחכו לי".

עם המעמד שלך שם, יכול להיות שתוכל גם לקדם מפגש רשמי ראשון והסטורי בין נבחרת ישראל לנבחרת סין העממית.

"זה כבר עלה באיזושהי שיחה. צריך לעבוד על זה. יש לי את הקשרים לעשות את זה. צריך רצון טוב של שני הצדדים ואני מאמין שזה יכול לקרות. דיברתי על זה קצת גם עם מישהו בקונסוליה כאן וגם עם עופר עיני. אני מאמין שזה יקרה ובתקופה שאני כאן נוכל לארגן משחק ידידות כזה".

מאז שהגעת לסין לא מפסיקים לדבר בארץ על איכות הליגה הסינית. אתה כבר שנה שם ויכול לחוות דעה מקצועית.

"מה שאגיד יישמע לא אובייקטיבי. כשהיו שואלים אותי את השאלות האלה בהתחלה באמת הייתי מתעצבן. אני מרגיש שאנשים לא יודעים על מה הם מדברים. בישראל יש יותר טכניקה מאשר בסין אבל הליגה הסינית יותר פיזית והקצב יותר מהיר. היום אפשר להשוות כי יש נתונים מדידים. אם אני משווה בין הנתונים היבשים שהייתי עושה במכבי תל אביב לבין אלה שמודדים לי כאן בסין, אז אני מסיק שהליגה כאן יותר קשה. הרי אלה מערכות של ג'י.פי.אס ובארץ לא הייתי רץ 11 קילומטרים כמו כאן. הליגה כאן מאוד אגרסיבית. רוב המשחקים הם מצד לצד. אין בונקרים כפי שהיו כששיחקתי במכבי תל אביב וקבוצות רק הסתגרו מולנו. אנחנו לא יכולים בארץ לזלזל בשום ליגה בעולם".

עוד בנושא

אלישע לוי בראיון החג שלו: "הליגה הסינית יותר טובה מליגת העל"
זהבי כבש שער היסטורי אחרי 36 שניות בהפסד 3:1 לגויז'ו ז'יצ'נג
באר שבע זכתה בעוד אליפות: כל הניתוחים, העדכונים והסיכומים

אוהדים בסין מגיעים לקבל את פניו של ערן זהבי. איציק בן שושן, מערכת וואלה! NEWS
"ברגעים האלה אני מבין מה אני עושה כאן"/מערכת וואלה! NEWS, איציק בן שושן
"אם אני ארגיש שאני רוצה לחזור למכבי תל אביב, אני אבקש לחזור בלי לפחד מזה שאני יכול להרוס לעצמי את כל מה שעשיתי בעבר"

למה מכבי תל אביב איבדה גם העונה את האליפות לבאר שבע?

"מכבי תל אביב עברה עונה קשה, אבל זו לא עונה של כישלון. אני ממש לא מוכן להגדיר את העונה הזו של מכבי ככישלון. מכבי עשתה עונה תחרותית. עלתה לשלב הבתים בליגה האירופית, נלחמה על האליפות ומחכה לה גמר הגביע. מכבי לא נכשלה העונה. ברור שביחס לשלוש העונות של האליפויות אז כשאין אליפות זה פחות טוב אבל מכבי תל אביב עושה שנים יפות מאוד ואתם צריכים לכבד את מכבי. היו העונה עניינים עם המאמנים במכבי וג'ורדי שנאלץ לעמוד על הקווים. היו שינויים בסגל ושחקנים חשובים הלכו. מבחינתי העונה הזו היא הצלחה במכבי תל אביב למרות שלא לקחו את האליפות".

באחד הביקורים האחרונים עשו לך טקס במכבי תל אביב וממש התפרקת עם הרבה דמעות.

"התחמקתי מהטקס הזה הרבה זמן, אבל ג'ורדי עשה לי הפתעה. רק יום לפני ידעתי שמכינים לי טקס. הוא פחד שאני אסרב כי לא רציתי הרבה זמן טקס פרידה ממכבי תל אביב. אני מרגיש חלק ממכבי תל אביב ולא רוצה שייפרדו ממני. הדמעות הציפו את העיניים כי לא עליתי הרבה זמן על הדשא במשחק של מכבי. הכל היה מאוד אמוציונלי ומהיר. כל הקהל שר לי ונזכרתי כמה טוב לי במועדון הזה. אני לא איש ברזל. אני מאוד מתגעגע לתקופה שהיתה לי במכבי תל אביב ואני בטוח שאחזור למכבי".

התחושה שלי היתה שבראש שלך יושב החוזה הבא בסין, אבל לפי התשובה הקודמת אני מתחיל לחשוב שבראש שלך יושבת כבר החזרה למכבי תל אביב.

"קודם כל החוזה הבא תמיד יושב לי בראש. ברגע שאני חותם על חוזה, החוזה הבא יושב לי בראש ולא בגלל ענייני כסף אלא בגלל עניין של דרייב ולדחוף את עצמי לקצה. אני לא אשקר לך, יש לי פה ימים שאני מאוד מתגעגע למכבי תל אביב. בהתחלה גם היו ימים ששאלתי את עצמי מה אני עושה כאן. אני בטוח שיום אחד אחזור למכבי תל אביב".

אתה מאמין שתשחק כדורגל בישראל?

"אני לא מהשחקנים שיגידו לך שהם לעולם לא יחזרו לשחק כדורגל בארץ וכל הבולשיט הזה. אם אני ארגיש שאני רוצה לחזור למכבי תל אביב, אני אבקש לחזור בלי לפחד מזה שאני יכול להרוס לעצמי את כל מה שעשיתי בעבר במכבי תל אביב. אני לא יכול לשמוע ליגיונרים שאומרים שהם לא ישחקו כדורגל בישראל".

שחקן מכבי תל אביב שרן ייני, ג'ורדי קרויף, ערן זהבי. ברני ארדוב
"התחמקתי מהטקס הזה הרבה זמן". ערן זהבי/ברני ארדוב
"שמתי את זה במחשב כאן בביקור שעשיתי במקאו וכמעט שברתי את האייפד בגול של אוגו. זה מעצבן. כאב לי מאוד"

בנקודת הזמן הזו נראה שהפועל באר שבע חזק בתמונה גם לשנים הבאות. אולי מכבי תל אביב צריכה להחזיר אותך כדי להחזיר לעצמה את האליפות?

"אני מאמין שמכבי תל אביב תזכה בשתי אליפויות לפני שאשוב לשחק בשורותיה".

ראית את משחק האליפות?

"שמתי את זה במחשב כאן בביקור שעשיתי במקאו וכמעט שברתי את האייפד בגול של אוגו. זה מעצבן. כאב לי מאוד".

שים את האצבע על הבעיה של מכבי בשנתיים האחרונות.

"אני חושב שיש קצת בעיה של באלאנס. אולי יותר מדי חילופי מאמנים וחוסר יציבות. התחלפו יותר מדי אנשים. לפעמים זה הולך טוב כמו עם פאקו אייסטרן אבל לפעמים השינויים משפיעים לרעה".

seperator
"אני חושב שעשיתי צעד נכון מההיבט הזה כי הליגה הסינית מקבלת היום חשיפה אדירה ובכל העולם רואים מה שאני עושה כאן"

שיחקת אותה בגדול עם הכסף בסין, אבל אתה לא מצטער שלא לקחת את ההצעות שהיו לך מקבוצות דרג בינוני באירופה שמהן יכולת אולי להגיע למקומות שהם בגדר חלום.

"אני חושב שעשיתי צעד נכון מההיבט הזה כי הליגה הסינית מקבלת היום חשיפה אדירה ובכל העולם רואים מה שאני עושה כאן. יש שידורים באנגליה ובספרד ובקרוב בעוד מדינות ואנשים רואים. מה, בעולם יכולים להתעלם מכוכבי כדורגל כמו טבס, אוסקר, הולק, פאטו ואחרים? יש להם איזה ישראלי שהוא מוביל את טבלת מלך השערים ואני בטוח שמי שצריך לראות, רואה".

יכול להיות שבמועדונים הגדולים יותר בסין שואלים את עצמם איך ערן זהבי מישראל חמק לנו?

"יכול להיות שהם שואלים ויכול להיות שיגיעו הצעות. היתה גם התעניינות בקיץ אבל המועדון שלי לא היה מוכן לשמוע עליה. החליטו כאן לא למכור אותי אבל ידעו לשדרג לי את החוזה ולתת לי הרגשה טובה שמאמינים בי ורוצים אותי. בגוואנגז'ו רוצים הרבה כסף תמורתי ובצדק".

יצא לך להחליף מילה עם מיטש גולדהאר בשנה האחרונה?

"כן, דיברנו בטלפון. אין בינינו ברוגז. היתה בינינו עסקה שלא הצליחה וזהו. אין טינה. גולדהאר ואני בסדר גמור והרגשתי גם שהוא שמח על מה שאני עושה בסין".

מכבי וטל בן חיים עשו טעות שלא נפרדו בחלון ההעברות האחרון?

"בוא אספר לך סיפור. בפברואר הקודם היתה לי הצעה מטייאנג'ין טדה. הם פנו למכבי וביקשו לקנות אותי בסכום של ארבעה מיליון יורו. ג'ורדי אמר שהוא מוכן לשחרר אותי תמורת 12 מיליון דולר. אתה יודע למה הוא נקב בסכום הזה? הוא עשה חשבון שאם אני עוזב אז הוא עלול להישאר בלי אליפות ובלי צ'מפיונס ליג ולכן הוא חישב שאני שווה לו 12 מיליון דולר. ואני אגיד לך את האמת. כעסתי והתעצבנתי אבל גם הבנתי את ג'ורדי ומכבי כי היה לי חוזה בלי סעיף שחרור בינואר. לקחתי הרבה כסף בעבר ממכבי תל אביב וכיבדתי את ההחלטה של המועדון. טל בן חיים חשב שהוא עומד להגשים חלום ולעבור לברוז' ואני יכול להבין את הכעס. אבל אני גם יכול להבין את מכבי".

שחקן גוואנגז'ו ערן זהבי מול שחקן ג'יאנגסו ראמירז. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
"הליגה הסינית מקבלת היום חשיפה אדירה ובכל העולם רואים מה שאני עושה כאן". ערן זהבי/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
"אנחנו לא הקבוצה הטובה בליגה. אני חושב שהשתפרנו העונה ועשינו פתיחת עונה מצויינת. עכשיו אני רוצה לראות איך הקבוצה שלי תתמודד עם ההפסד האחרון"

ההפסד האחרון שלכם הוריד אתכם לקרקע באשר לחלומות האליפות?

"אנחנו לא הקבוצה הטובה בליגה. אני חושב שהשתפרנו העונה ועשינו פתיחת עונה מצויינת. עכשיו אני רוצה לראות איך הקבוצה שלי תתמודד עם ההפסד האחרון. כשהגעתי היינו מקום 12 וסיימנו מקום ששי. המטרה שלי להותיר חותם שבזמן שלי פה הקבוצה הלכה קדימה והשתפרה. להגיד שהמטרה שלי בתחילת העונה היתה אליפות זה שקר. אנחנו לא פייבוריטים לאליפות אבל גם לסטר לא היתה פייבורייטית לאליפות באנגליה. יש לנו עכשיו ארבעה משחקים מול שאנדונג, בייג'ינג, הבאיי ושנגחאי. אלה ארבע קבוצות פייבוריטיות מולנו ואחרי זה אוכל להגיד לך לאן אנחנו הולכים".

זה נכון שמענק האליפות שלך הוא חמישה מיליון דולר?

"ממש לא נכון. אני מוכן לקחת אליפות גם בלי מענק. יש דברים לא פחות חשובים מכסף".

הרבה ישראלים הימרו עליך כמלך השערים ויכולים להרוויח הרבה כסף באתרים מסויימים.

"תאמין לי שאהיה מאושר בשבילם לא פחות מאשר בשבילי אם זה יקרה. אם הם הימרו עלי זה אומר שהם האמינו בי למרות כל שלל הכוכבים שמשחקים כאן. לסיים כאן כמלך השערים זה חלק מהמטרות שלי כאן ובינתיים זה הולך יפה".

"אני גם חושב שסיפור החיים שלי יכול להוות השראה להרבה ילדים שיכולים לראות שאפשר להגיע רחוק גם אם אתה חווה קשיים בילדות. מעבר לזה אני לא רוצה לנהל את זה בתקשורת ולא רוצה לרדת לרמות נמוכות"

עניין נוסף שעולה מדי פעם בהקשר שלך הוא המעורבות שלך בחיי אביך והעזרה שאתה מעניק או לא מעניק לו אחרי שבמרבית חייך גדלת בלעדיו.

"אני לא מרגיש צורך להוכיח לאנשים משהו בנוגע לזה. אני יודע מי אני ומה עשיתי או מה אני עושה. אף אחד לא יודע באמת מה הקשר בינינו. זו החלטה שלו ללכת לתקשורת. מי שעוקב אחרי הדברים רואה שאני מגיב בלי לתת תגובה".

הוא ניסה לפגוע בך בכך שטען שאתה לא צריך להיות קפטן נבחרת ישראל.

"החברים שלי לנבחרת יודעים מה התרומה שלי לנבחרת ולהם. ואני גם חושב שסיפור החיים שלי יכול להוות השראה להרבה ילדים שיכולים לראות שאפשר להגיע רחוק גם אם אתה חווה קשיים בילדות. מעבר לזה אני לא רוצה לנהל את זה בתקשורת ולא רוצה לרדת לרמות נמוכות".

בוא נדבר על הנבחרת. אנחנו חודש אחרי ספרד וקמה אז סערה גדולה גם סביבך. נטען בארץ שזו הנבחרת של ערן זהבי ושאתה קובע לאלישע לוי הרבה כולל היכן להציב אותך במגרש.

"כל הטענות האלה רק עשו לי טוב בסופו של דבר כי אלישע והחברים שלי לנבחרת יודעים שזה בדיוק הפוך ואם אתם בתקשורת טענתם את זה, אז זה גרם לכך שהאמון ביני לבין אלישע יתחזק. אני לא מבין למה מנסים כל הזמן לגמד את ההישגים שלי פה ומנסים ליצור מתיחות ביני לבין שחקנים אחרים בנבחרת או ביני לבין מאמן הנבחרת".

באת פעם לאלישע לוי וביקשת ממנו לשחק כחלוץ מרכזי?

"מעולם לא פניתי בבקשה כזו. התקשורת אומרת שבגללי תומר חמד לא פותח כחלוץ או שאני מקבל יחס מועדף. על איזה יחס מועדף מדברים? מישהו נתן יותר גולים ממני בארבע השנים האחרונות? תומר דיבר איתי אחרי הראיון שהוא עשה והיחסים בינינו מאוד טובים. אני חושב שהדברים שלו הוצאו מהקשרם וגם אם הוא אמר משהו נגדי אני לא כועס עליו כי הוא מאוד רצה לפתוח מול ספרד. אבל שהתקשורת תגיד שאני משחק חלוץ שלא בצדק? יש לי הכי הרבה קבלות בשנים האחרונות. על מה הסימפוזיון שעשיתם?".

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל, מאחוריו ערן זהבי. דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"על איזה יחס מועדף מדברים?". ערן זהבי עם אלישע לוי/אתר רשמי, דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל
  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully