וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת המובילה לאליפות בעונה הבאה: הפועל באר שבע

30.4.2017 / 13:45

הקאמבק שלא היה תחת ליטו, הרענון שיעניק לבאר שבע עוד אליפות, המכביזם שנשכח ושאלת המחליף של מאור בוזגלו. אופיר סער מסביר למה יחסי הכוחות בצמרת ליגת העל לא הולכים להשתנות בעונה הבאה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. אם אנשי מכבי תל אביב רוצים להבין באמת מה חסר להם כדי להחזיר את ההגמוניה שאבדה, הם פשוט צריכים להקשיב לשחקנים המנוסים בקבוצתם. אחד מהם אמר הלילה בעקבות זכייתה השנייה ברציפות של הפועל באר שבע באליפות: "באר שבע קבוצה טובה יותר, יציבה יותר וזוכה שנתיים בצדק. מאז ששוטה הלך אנחנו קבוצה אחרת לגמרי ונתנו פייט, אבל מה שיש לא יספיק כדי להביא אליפות, יצטרכו לעשות שינויים ולהביא שחקנים שיוכלו למשוך".

ואולי דווקא בנקודה זאת נמצא חשבון הנפש של מכבי לקראת השנים הבאות. אז כן, שוטה ארבלדזה פוטר עם 58% הצלחה לאחר 16 מחזורים ואילו מאז ג'ורדי קרויף וליטו וידיגאל שהמשיך אותו הביאו מעל 80%. שינוי אכן נעשה, הקבוצה השתפרה משמעותית וצימקה את הפער מבאר שבע, אך גם קרויף יודע שבסגל נוכחי לא באמת היו לו את הכלים לקחת את האליפות מאלונה ברקת.

אז מכבי תל אביב של קרויף וליטו השיגה נקודות בקצב מצוין, אך מרבית הדרך נעשתה כאנדרדוג במאבק האליפות, כמעט ללא ציפיות. עצם העובדה שהגיעו למשחק העונה כ-3 נקודות מהחבורה של ברק בכר יצרה אמונה והציפיה שאפשר לעשות את זה, אך ברגע שהחלו ציפיות התוצאות היו בהתאם. ממינוס 3 מבאר שבע לאחר המחזור ה-27 למינוס 11 לאחר המחזור ה-33 זה שבר מנטאלי, בששת המחזורים האחרונים מכבי תל אביב השיגה 55% הצלחה, פחות מהתקופה של ארבלדזה. ברגע האמת כשהיו ציפיות היא לא עמדה בלחץ. למכבי תל אביב יש איכות ועומק, אך אין לה עוגנים, אולי פרט לטל בן חיים הבלם, שגם אותו רצו לשחרר בינואר ובכלל לא בטוח שישאירו אותו לעונה הבאה.

בחלון ההעברות של ינואר היא שאפה לצרף בלם וקשר אחורי משמעותיים, ואז הצטרפו מרסלו ורמון, מרסלו נקנה ביותר מ-2 מיליון יורו וכמעט לא רואה דשא, ורמון כלל לא בתכניות, היא בנתה על טל בן חיים החלוץ שייכנס למשבצת של ערן זהבי והבינה שזה כבר לא יהיה זה. וידאר קיארטנסון מביא מספרים מצויינים אך הוא לא השחקן שיוביל - הוא החל לפרוח כשהקבוצה החלה לפרוח, הוא לא ימשוך את הקבוצה על הגב שלו וגם במכבי הבינו את זה. הצהובים עדיין תקועים בנקודה בה אין באמת מי שיוביל ביציבות, באישיות ותחת לחץ ורף ציפיות גבוה והסיכוי היחיד שלה הוא למצוא שחקנים כאלה. מאור בוזגלו ירד מהפרק, עומר אצילי אחרי שנה בלי כדורגל. זרים? אחוזי ההצלחה של ג'ורדי להביא שוברי שיוויון מאוד נמוכים. רק שינוי בסטטיסטיקה של קרויף ופגיעה בול ב-2-3 זרים שיעשו את השינוי תוכל להביא את מכבי לעמוד בקו אחד עם באר שבע.

עוד בנושא

הפועל באר שבע זכתה באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות
מהפכה אצל הזרים, וגם הישראלים: תכנית שיקום של מכבי תל אביב
כשברדה נשכח בתוך ההמון הצוהל: צפו בחגיגות הליליות בבאר שבע
ההצעה שדחה מאירופה, העונש לבוזגלו: סיפורי הקסם של ברק בכר

שחקני מכבי תל אביב, יגור פיליפנקה, יובל שפונגין. ברני ארדוב
יש איכות ועומק, אבל אין עוגנים. מכבי תל אביב/ברני ארדוב

2. אוהדי מכבי תל אביב הצביעו ברגליים בחלקים לא קטנים של העונה הזו. לא מעט מכך בשל העובדה שלא התחברו לקבוצה ולנשמה שחסרה בה, ובמשחק אתמול ניתן היה לראות את האופי הבעייתי של הקבוצה הנוכחית בצורה הכי סמלית. מכביזם זה אופי, כשהיריבה הספורטיבית הכי גדולה באה לחגוג עליך הגישה צריכה להיות כזאת של "ימות העולם לא מפסידים". זה כבר לא מאבק אליפות ולחץ, רק כבוד של מועדון. כבר אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים דיברו רק על החשש הזה ועל הסיוט האפשרי, אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד, והמתח הזה הפך לחשש ולא למאבק על הכבוד.

כבר היו למכבי תל אביב קבוצות הרבה פחות מוכשרות ואף כאלה שלא התמודדו על תארים, אך היה להן אופי של מכבי, כאלה שבאר שבע לא הייתה יכולה לרדת אתמול עם שלוש נקודות מולן, ועוד כשכל השחקנים כשירים להמשיך לחגיגות. עוד לפני כישרון, צריך אופי כדי להצליח במכבי ולעמוד בסטנדרטים, מה שחסר לחלק לא מבוטל מהסגל הנוכחי שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת. ברני ארדוב
יודעים כמה קשה למצוא תחליפים. אלונה ברקת/ברני ארדוב

3. באר שבע תשמור בסבירות גבוהה מאוד על כל העוגנים שיש לה. אלונה ברקת וברק בכר יודעים היטב כמה קשה למצוא תחליפים וגם הצעות מחו"ל עבור טוני וואקמה או ג'ון אוגו ייענו בהתאם בהצעות שכר גבוהות בכדי להשאירם. מיגל ויטור הוא אולי הבלם הטוב ביותר שנחת כאן והוא כבר הודיע שיישאר. גם אחרי עונה שלמה, כל מי שרואה את ויטור מתקשה להבין איך הוא הגיע לכאן, ואותו דבר נכון גם לגבי ג'ון אוגו, שעדיף על כל אלטרנטיבה של מכבי תל אביב גם כשהוא משחק בהילוך שני או שלישי. כשמוסיפים לכך את טוני וואקמה מקבלים טריו שהוא יתרון אדיר על פני כל הליגה שמציב את באר שבע כפייבוריטית לאליפות שלישית ברציפות.

אך בחלק מהעמדות באר שבע תעבור ריענון, ולא ברור כיצד זה ישפיע. דור אלו צפוי להחליף את בן ביטון אם יעזוב לאירופה ואורן ביטון או בן תורג'מן אמורים להחליף את מיהאי קורהוט. אחד מבין השניים- רועי קהת או דן איינבינדר - ככל הנראה יצטרף, לצד חלוץ זר וכנראה גם קשר על חשבון מאור בוזגלו. אליניב ברדה ובן שהר ימשיכו לספק את הניסיון והמספרים אבל יצטרכו לעשות זאת ללא בוזגלו, ורק אלהים יודע כמה הם יקבלו ממאור מליקסון.

והאבל הזה הוא אבל גדול. לבאר שבע לא יהיה את בוזגלו בעונה הבאה וזה משהו שיצמצם מעט את הפערים בין הקבוצות. אם בוזגלו היה עובר למכבי תל אביב היתרון של באר שבע היה מצטמצם עוד יותר. בוזגלו היה ללא ספק השחקן הטוב ביותר בליגה העונה. לערך המוסף שהוא נתן לבאר שבע בארץ ובאירופה יהיה קשה למצוא תחליף ישראלי או זר. מליקסון? באין בוזגלו באר שבע לא תוכל להרשות לעצמה היעדרויות כל כך ארוכות שלו ולכן בגזרה הזאת היא תהיה חייבת לפגוע בשחקן איכותי מאוד.

מנגד, בכר ירצה להצעיר את הסגל וגם לעבות אותו, במיוחד מתוך הנחה שהקבוצה הולכת לעוד עונה אירופית ארוכה. לבאר שבע הייתה ירידת אנרגיות לאחר החוויה האירופית, ירידה שאם לא החולשה של מכבי תל אביב תחת ארבלדזה הייתה עשויה לעלות לה בתואר האליפות. בתהליך ההצערה הוא יצטרך לקבל הרבה יותר משחקנים כמו מיכאל אוחנה וניב זריהן וכל צעיר מוכשר נוסף שמצטרף\יצטרף לחבורה באדום.

ואסור לשכוח אולי את הנושא הכי משמעותי במשוואה הזאת, שהוא ברק בכר עצמו. המאמן שהוביל את באר שבע לאליפות שנתיים ברציפות ממשיך את הדרך שלו, כאשר מנגד ליטו וידיגאל לא יודע אם ימשיך וגם לא נראה כמו הדמות שתוביל את מכבי לקחת את האליפות מבאר שבע. וג'ורדי? גם הוא יודע שמאמן חדש משמע זמן התאקלמות שתמיד עולה ביוקר, במיוחד מול באר שבע הדוהרת ואחוזי ההצלחה הגבוהים שלה.

שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון. ברני ארדוב
לא יוכל להרשות לעצמו להיעדר כל כך הרבה ללא בוזגלו. מאור מליקסון/ברני ארדוב

4. עצם העובדה שבאר שבע מוליכה על פני מכבי תל אביב בפער של 11 נקודות בעונה בה הקבוצה חוותה ירידת אנרגיות אחרי קמפיין אירופי היא אולי המראה הטובה ביותר לפערים בין הקבוצות ולעובדה כי מכבי תל אביב תשקר לעצמה אם תתייחס רק לתקופה המוצלחת שעברה בין המחזור ה-17 ל-27. 11 המשחקים הללו הם רק 30% מהליגה ואינם מדד לעונה ולדרך, בה הצהובים נכשלו כישלון שמחייב אותם לעשות בדק בית.

בסיום משחקה של בית"ר ירושלים אתמול שאלנו את חסוס רואדה על האליפות של באר שבע והוא סיכם הכל, כשאמר: "זכתה מי שמגיע לה, באר שבע באמת דרגה אחת מעל כל הליגה בישראל. הכי אגרסיבית, הכי טקטית, לוחצת הכי טוב. היא מעל הליגה גם בהגנה וגם בהתקפה בגלל הכישרון שלה מקדימה".

עוד בנושא

מספרי ברזל: המספרים והשיאים של באר שבע באליפות השנייה
שוב סלטיק תהיה המכשול? הדרך של באר שבע לליגת האלופות
ויטור 9, וואקמה 9, ראדי ואוגו 8: גיליון הציונים של באר שבע
הרבה שינויים, חוזה חדש לברדה: איך תיראה ב"ש ב-2017/18?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully