וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על לוזון במכבי חיפה. שחקנים: "שיביאו שמונה שחקני הרכב"

30.4.2017 / 7:13

במועדון לא רואים שינוי ("אפילו הצעירים שבעים"), המאמן לוחץ למהפכה אמיתית ובהנהלה ממתינים להכרזה על מנהל ספורטיבי (יש מועמד מוביל) כדי לאשר עסקאות שיביאו מנויים. וגם: קליין העלה את שטוטגרט ליגה?

אוהדי מכבי חיפה. מגד גוזני
מחו. אוהדים מכבי חיפה/מגד גוזני

1. "תמיד נראה שמי שבחוץ היה צריך לשחק"

"זה תמיד נראה כאילו מי שנמצא בחוץ היה צריך לשחק, ומי שנמצא בפנים לא מספיק טוב. אבל זה לא באמת ככה", הסביר לנו אמש אחד משחקני מכבי חיפה. "כל הקבוצה לא מתפקדת, אין כאן שום שינוי. במקום לדבר על תקוות ועל הנוער, צריך להביא לכאן שמונה שחקני הרכב. אין כאן אף שחקן, אולי פרט לורמוט, שיכול להוביל את מכבי חיפה. אפילו הצעירים נראים שבעים".

ההסברים האלה בטח לא משכנעים את האוהדים, שערכו אתמול מחאה כנגד ההתנהלות ומצפים ושוב מצפים שבעונה הבאה יהיה יותר טוב. הביקורת הזאת על שחקני הקבוצה אינה פוטרת גם את גיא לוזון מאשמה. הוא הגיע למכבי חיפה כדי להביא טירוף, תשוקה ולא מעט מונחים מנטלים שהשחקנים לא היו שותפים להם בשנים האחרונות, אומרים בחיפה. אז מה המצב הקיים אומר עליו? מה זה אומר על מכבי חיפה?

זה לא המשחק הראשון שבו מכבי חיפה נראית רע, אבל לראשונה העונה שמענו אתמול ביקורת על המאמן. "אין כאן שום שינוי. הקבוצה לא נלחמת, השחקנים לא רעבים. העונה הבאה תהיה מבחן גדול עבורו, עם סגל שהוא בנה", אמרו במועדון. למרות הביקורת, במועדון דוחים בשלב זה שמועות על עזיבה אפשרית ומינוי מאמן זר. שם טוענים כי נתנו ללוזון את המושכות כדי לבנות את העונה הבאה והוא כבר שוחח עם מספר שחקנים כדי לנסות ולשכנע אותם להצטרף. אחד מהם הוא איינבינדר, השני הוא רפאלוב, עליו נרחיב בהמשך. לוזון לוחץ מאוד כדי ששחקנים בכירים יצטרפו בקיץ, כדי שעומרי אלטמן יהיה שחקן מעניין ברוטציה שלו, ולא השחקן שהמועדון תולה בו תקוות. ומה עם עומר דמארי? החלוץ שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ייבדק היום. גם הוא, כמו לוזון, יצטרך להוכיח את עצמו בעונה הבאה.

עוד בנושא

שוב על האפס: מכבי חיפה הפסידה 2:0 לבית"ר ירושלים
גיא לוזון אמר בסיום: "עונה רעה למכבי חיפה"

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. מגד גוזני
סופג ביקורת לראשונה העונה. גיא לוזון/מגד גוזני

2. בן דוד כמשל

כשבקבוצת הנוער של מכבי חיפה הייתה צריכה לבחור ארבעה חריגי גיל, הלכו והתייעצו עם ראשי הקבוצה הבוגרת. עמית זנטי, מוחמד עוואד, איתן וולבלום והקפטן מיכאל בן ברוך היו השחקנים שנרשמו. עתידו של המגן שי בן דוד לא היה נראה ברור. חיפה החתימה את מריו מוסא, בן דוד לא ממש מצא את עצמו ובמועדון הגיעו למסקנה שלסאן מנחם יש פוטנציאל גבוה יותר. בידיעה שלא יוכל לחזור לקבוצת הנוער, במועדון הוחלט שבן דוד ימשיך להתאמן עם הקבוצה הבוגרת עד סוף העונה, ואז כנראה יושאל. אבל מוסא שוחרר בינואר, ובן דוד שלא ראה דקת ליגה עד אז קיבל הזדמנות (לא מעט בזכות ההחלטה להשאיר בקבוצה הנוער את יונתן לוי, שנעדר תקופה מסוימת בשל טירונות). עד השבוע, 10 הופעות, מהן שמונה בהרכב של מכבי חיפה, הפכו אותו לשחקן דומיננטי בקבוצה. בשבוע שעבר לוזון והשחקנים הבינו שהוא אפילו עדיף כבלם, אייולפסון נפצע, ובן דוד רשם הופעה נוספת בטדי בעמדת הבלם. קשה להאשים ילד בן 19 במצב של מכבי חיפה, אבל כשמסתכלים על ההרכב של מכבי חיפה מבינים עד כמה הקבוצה זקוקה למהפכה נוספת בקיץ.

העובדה שבן דוד פתח אתמול, אגב, מלמדת היטב מה התוכניות של לוזון לגבי איאד אבו עביד, אחד הבלמים המהירים בליגה, שלא קיבל הזדמנות בתקופתו. אבו עביד יצטרך כנראה לחפש קבוצה אחרת בקיץ, אבל אתמול היה מי ששאל מדוע מארק ואליינטה לא פתח בהרכב? ובכן, הבלם הספרדי קיבל מסר מוקדם מסוכניו, כנראה על רקע שיחות עם המועדון, כי הוא לא ימשיך במועדון, ואתמול לא נכלל בסגל. ועדיין, אפילו במצב הזה, שחקני מכבי חיפה מעדיפים את ואליינטה על כל בלם זר אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שי בן דוד שחקן מכבי חיפה לפני איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
רמז לעתיד. בן דוד/מגד גוזני

3. רפאלוב יעזוב את המפעל המצליח בבלגיה לטובת חיפה?

גיא לוזון, באמצעות דודו דהאן כמובן, שוחח עם רפאלוב. הוא מבין שלא יהיה קל לצרף אותו, אבל אחרי הפציעה של מאור בוזגלו (חיפה לא ירדה ממנו סופית, אבל מבינה שלא יוכל לשחק בכל מקרה עד סוף העונה הבאה) בחיפה רוצים לצרף שחקן ישראלי ברמה הגבוהה ביותר. ההנחה שעומר אצילי קרוב למכבי תל אביב גרמה לירוקים לחזור בסוף השבוע לאופציית שחקן הבית שלה. לרפאלוב טוב בבלגיה. יש לו עסק תכשיטים מצליח, חוזה לא רע לשנתיים הבאות - סוג של מפעל. אבל יש לו גם את כל התנאים לחזור: הקהל של מכבי חיפה רוצה, שחר ובן דב רוצים, אשתו רוצה, ועכשיו הכל תלוי בעניין הכספי. בחיפה קיבלו החלטה לפנות לברוז' כדי לנהל משא ומתן. ההערכה היא שהבלגים ידרשו לפחות מיליון יורו, סכום שלא בטוח ששחר יסכים לשלם עבור שחקן בן 30, אבל מצד שני במועדון מבינים שאין להם ברירה: עם בוזגלו הפצוע והמלחמה על אצילי, הם לא רוצים להישאר בלי ישראלי בכיר.

בעניין פלוריאן קליין, המגן הימני של שטוטגרט, ההערכה היא שיגיע בקרוב לישראל במטרה לסגור לשנתיים. אתמול, אגב, הוא קירב את שטוטגרט לבונדסליגה עם שער ניצחון בדקה ה-90 מול נירנברג (2:3). "הכל בעסקה הזו סגור, אבל עושה רושם שחיפה ממתינה למנהל המקצועי כדי לקבל את החותמת ולכן אין כרגע אישור", אמר מקורב לעסקה. אליסון דוס סנטוס יגיע לפגישה עם ראשי המועדון בקרוב. השחקן סגר את רוב התנאים (300 אלף יורו לעונה) לשלוש שנים, אבל ממתין לאישור של מכבי פתח תקוה בעניין. מכבי חיפה כבר העבירה הודעה רשמית ללוזונים כי היא מנהלת איתו משא ומתן. שחקן נוסף שהוצע הוא אובידיו הובאן, אם כי בחיפה נותנים כרגע עדיפות לקשר אחורי זר וחוששים להחתים שחקן זר בתפקיד 50/50 לפני שירכיבו את החלק האחורי (האפשרות הזאת תעלה שוב במידה וקמיל ואצק יימכר, אך עד הגעת המנהל הספורטיבי לא תתקבל החלטה בעניין). כלומר, שישיית הזרים של לוזון תורכב מקגלמאכר, דוס סנטוס, מגן ימני, קשר אחורי, קשר 50/50 (ואצק או זר אחר) וזר שישי (אם אייולפסון לא יימכר, יישאר כזר שישי, אחרת יצטרף שחקן התקפה ועאיד חבשי עשוי לחזור).

שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב. ברני ארדוב
לא יהיה קל להחזיר אותו לירוק. ליאור רפאלוב/ברני ארדוב

4. המנהל המקצועי בדרך. אחד השמות ברשימה: בראוליו

מכבי חיפה תמנה כנראה מנהל ספורטיבי בשבוע הבא. אחד המועמדים הסופיים היו כאן, בחיפה, בהפסד להפועל באר שבע. בן דב נסע בעצמו לחו"ל על מנת לנהל מגעים עם מספר מועמדים, שחלקם אף היה בארץ. אחד המועמדים ברשימה הארוכה הוא המנהל המקצועי של ויאדוליד, בראוליו (45). הוא משמש בתפקיד המנהל הספורטיבי בויאדוליד מאז אפריל 2014 ואמור לעזוב את הקבוצה בתום העונה. גורם במכבי חיפה אישר בסוף השבוע כי "מדובר במועמד אחד מתוך רשימה של מועמדים. יש לנו מועמד מוביל, וכנראה שנכריז עליו בימים הקרובים". טור כריסטיאן קרלסן, אגב, נכח במשחק אתמול.
השורה התחתונה היא שחיפה רוצה להכריז על המינוי ממש בקרוב, כדי לאשר החתמות שחקנים ישראלים וזרים ולהתחיל בשיווק המנויים לעונה הבאה. העונה, הם מבינים, האוהדים לא יסתפקו בסגל ללא שמות נוצצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully