וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה חדש לברדה, שינויים רבים בסגל: איך תיראה הפועל באר שבע בעונה הבאה?

29.4.2017 / 22:55

בן ביטון, הובאן וגדיר צפויים לעזוב, סוארס ובראון מתנדנדים, גורש יקבל הצעה גבוהה (עם הבטחה לתפקיד מקצועי) מעכו וסוגיית בוזגלו עדיין ללא פתרון. האלופה נערכת לקיץ מעניין, כשפרט למגנים החדשים, מתנהל מו"מ עם מננדס וגם קהת חזק על הכוונת. ומה עם בן שהר?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
שחקני הפועל באר שבע, אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. יוסי ציפקיס
רק הצעה מפתה תוביל למכירה. אנתוני וואקמה עם ג'ון אוגו/יוסי ציפקיס

בעונה שעברה, מיד לאחר הזכייה של הפועל באר שבע באליפות, המטרה הראשונה של ראשי המועדון והצוות המקצועי הייתה להשאיר את הסגל ברובו ולבצע התאמות מסוימות. העונה, עושה רושם שהתמונה אחרת והאלופה הטרייה כבר מבינה שיהיו לא מעט שינויים במצבת השחקנים.

עוד בנושא:

הפועל באר שבע זכתה באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות
ברק בכר חגג בסיום: "הצגנו משחק של אלופה אמיתית, זה מרגש"
מספרי ברזל: המספרים והשיאים של הפועל באר שבע באליפות השנייה
שוב סלטיק תהיה המכשול? הדרך של הפועל באר שבע לליגת האלופות
ויטור ו-וואקמה 9, ראדי ואוגו 8: גיליון הציונים של הפועל באר שבע

seperator

זרים

בקבוצה כבר קיבלו החלטה עקרונית להיפרד מאובידיו הובאן, שכבר הוזכר כמועמד למכבי חיפה. אם לא יקרה משהו דרמטי, הרומני יעזוב את המועדון אחרי שלוש עונות טובות מאוד וחוזהו לא יוארך. לפני כחודש וחצי באלופה קיבלו גם החלטה לשחרר את מיהאי קורהוט, אלא שכעת במועדון מתלבטים והוא עשוי להמשיך. החלטה סופית לגבי המגן ההונגרי תתקבל בקרוב, אך גורמים במועדון כבר יודעים לספר שבצוות המקצועי מרוצים ממנו מאוד וייתכן שלמרות ההבטחה שנתנו לרכש החדש אורן ביטון, קורהוט יישאר במדים האדומים. בכל מקרה, להונגרי יש חוזה לעונה הבאה.

וויליאם סוארס חתום גם הוא על חוזה לעונה נוספת, אך הוא מתנדנד ובקבוצה שוקלים לשחררו, בייחוד אם שלושת הבלמים האחרים (לואי טהא, מיגל ויטור ושיר צדק) יישארו בקבוצה, וזאת כדי לפנות מקום לזר במידת הצורך. בבאר שבע היו רוצים מאוד לראות את שלושת הזרים האחרים ממשיכים בקבוצה, אבל יודעים שהעונה האירופית המוצלחת גרמה לקבוצות בדרג הבינוני באירופה ללטוש עיניים לעברם, כשהדברים נכונים בעיקר לגבי ויטור ואנתוני וואקמה. גורמים במועדון סיפרו השבוע שרק הצעות מפתות, כאלו שלא ניתן יהיה לסרב להן, יביאו לשחרור של אחד מהשלושה.

שחקן הפועל באר שבע אובידיו הובאן. ברני ארדוב
צפוי לעזוב. אובידיו הובאן/ברני ארדוב

ישראלים

כאן המצב מורכב עוד יותר. מאור בוזגלו מסיים חוזה, ולמרות המתח הכבד בין הצדדים, העובדה שנפצע צפויה להביא את הפועל באר שבע להציע לשחקן חוזה חדש. בסביבת בוזגלו לא ימהרו לחתום על חוזה בכל תנאי וחלק ממקורבי השחקן אף מעדיפים שיחזור מהפציעה בתור שחקן חופשי. אליניב ברדה יקבל חוזה לעונה נוספת ולאחריה ככל הנראה יפרוש ויקבל תפקיד מקצועי או מנהלתי במועדון.

גיא חיימוב, שהשתלט בחודשים האחרונים על העמדה בין הקורות, צפוי לשמש כשוער ראשון בעונה הבאה, כשדודו גורש יצטרך לקבל החלטה האם הוא מעוניין להישאר ולהיאבק על המקום בהרכב או לוותר על החוזה החדש שחתם רק לא מזמן. לוואלה! ספורט נודע שבהפועל עכו מעוניינים מאוד להחזיר את השוער ומוכנים להציע לו חוזה עם משכורת גבוהה וכן הבטחה לתפקיד מקצועי לאחר הפרישה, כך שהמפתחות כעת בידיים של גורש.

בן ביטון יעזוב את הקבוצה ויפנה את עמדת המגן הימני לדור אלו. גנט הבלגית היא המועמדת העיקרית לקלוט את ביטון, כשבבאר שבע הציבו תג מחיר המוערך בכמיליון יורו עבור כרטיסו. מהראן ראדי יישאר לעוד עונה, כמו גם מאור מליקסון. מיכאל אוחנה וניב זריהן אמורים לקבל נתח דקות רב יותר, כאשר גם בן שהר המחזיק בחוזה לעונה נוספת צפוי להישאר. שהר כעס לא פעם העונה על מעמדו, אך בשלב זה לאלופה אין כוונה לוותר עליו והוא יישאר. בבאר שבע אף רוצים להאריך לו את החוזה מעבר לעונה אחת, אלא שבשלב זה החלוץ לא ממהר להתיישב לשולחן המשא ומתן.

החלוץ השלישי, מוחמד גדיר מאוכזב גם הוא מאוד ממעמדו ומבוקש בבני סכנין, כשבבאר שבע העריכו השבוע שעסקה כזו בהחלט אפשרית. גדיר מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, אך בסכנין מתכוונים להציע לו חוזה ארוך טווח בתנאים גבוהים, מה שעשוי להחזירו לקבוצה ממנה יצא לאירופה. מי שצריכים להחליט על עתידם הם בן תורג'מן ו-וובה בראון. בבאר שבע לא מתכוונים ליזום את שחרורם, אבל השניים שלא קיבלו מספיק קרדיט עשויים לבקש לעזוב. תורג'מן ימתין להחלטה לגבי קורהוט, ואם ההונגרי יישאר הוא צפוי לצאת לעונת השאלה. בראון יבקש לדעת מהן התכניות לגביו ולאחר השיחה יחליט אם לבקש שחרור.

שוער הפועל באר שבע דודו גורש. יוסי ציפקיס
יחזור לעכו? דודו גורש/יוסי ציפקיס

רכש

כאמור, הפועל באר שבע תתחדש קודם כל בעמדות המגנים, לאחר הסיכומים עם דור אלו (מכבי פתח תקוה) ואורן ביטון (עירוני קרית שמונה). בנוסף לשניהם, במועדון נמצאים במשא ומתן מתקדם עם החלוץ הארגנטינאי כריסטיאן מננדס ומקווים לצרפו. כמו כן באלופה רוצים לצרף שחקן ישראלי או שניים לקישור, כשהשמות הבולטים הם דן איינבינדר, אור אינברום ומרואן קבהא.

האלופה עוקבת כל העת גם אחר מצבו של רועי קהת במכבי חיפה, ואם זה לא ימשיך בכרמל אז באר שבע ייכנסו מיידית למשא ומתן כדי לצרפו. גם עידן ורד וחנן ממן הוזכרו כמועמדים להצטרף, אך בשלב זה נראה שהסיכויים לעסקה עם השניים לא גדולים.

בשל משחקי המוקדמות בליגת האלופות, הפועל באר שבע תפתח את אימוניה כבר לקראת סוף חודש יוני, כשהמטרה הפעם היא להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. בצוות המקצועי לא צפויים שינויים, כאשר גם הצוות הפיזיולוגי יישאר כפי שהיה העונה. תקציב הקבוצה צפוי גם בעונה הבאה לנוע סביב 70 מיליון שקלים.

שחקן אתלטיקו טוקמאן  כריסטיאן מננדס. AP
החלוץ המועדף. כריסטיאן מננדס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully