וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת השופטים: ההתאחדות השביתה את ליגות הנערים

28.4.2017 / 11:01

ליגות נערים ב' ומטה יושבתו בסוף השבוע לאחר פיצוץ בשיחות בין ההתאחדות לנציגי שופטי הליגות החובבניות. שלומי ברזל: "הם דרשו להיות חלק מהוועדות המקצועיות של איגוד השופטים". יו"ר ועד העובדים: "מצפה שגם שופטי ליגת העל יעלו למשחקים עם חולצות הזדהות"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. יוסי ציפקיס
לא נכנע לשביתת השופטים. עופר עיני/יוסי ציפקיס

ההתאחדות לכדורגל החליטה היום (שישי) להשבית את כל משחקי הכדורגל בסוף השבוע מליגות נערים ב' ומטה. ליגות הנוער ונערים א' יפעלו כרגיל. ההחלטה של ההתאחדות התקבלה לאחר פיצוץ בשיחות בין ההתאחדות לבין נציגי שופטי הליגות החובבניות. ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל שלומי ברזל אמר הבוקר: "עופר עיני נתן הוראה לשבת עם נציגות השופטים של הליגות החובבניות ואין שום בעיה של כסף. הבעיה היא שהם הציבו תנאי סף ודרישה להכיר בהם כארגון יציג בטרם יימשכו הפגישות. מעבר לכך הם דרשו להיות חלק מהוועדות המקצועיות של איגוד השופטים ולכך אי אפשר להסכים".

ברזל שלל טענות כאילו ההתאחדות מקשה את התנאים מול השופטים מאחר שהם רוצים להתאגד תחת ההסתדרות הלאומית ולא תחת ההסתדרות הכללית. "זה קשקוש אחד גדול. אין שום קשר לגוף המאגד. ההחלטה שלנו להשבית נובעת מהחשש שלנו שקבוצות ילדים יעשו את הדרך מחר למשחקים ואחרי כמה דקות יחליט השופט או הקוון לרדת מהמגרש וליצור עוגמת נפש אצל הילדים". גורם נוסף בהתאחדות אמר הבוקר: "שופטי הליגות החובבניות לא יצמידו לנו אקדח לרקה. אם נגזר עלינו לסיים כעת את העונה של הליגות האלה, נעשה זאת".

יש לציין כי ההתאחדות קיבלה פניות מקבוצות לקיים חלק מהמשחקים בלי שופט: "שלא יעשו טובות לאף אחד בצורה שהם מתנהגים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח על ידי ההתאחדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר וועד העובדים באיגוד השופטים חי גוזלן אמר בתגובה למהלכים של ההתאחדות לכדורגל: "ההחלטה להשבית את הליגות לנערים ומטה היא ניצחון גדול שלנו במאבק. עצם זה שההתאחדות הבינה שהיא לא יכולה להמשיך בצורה כזו והשביתה את הליגות מלמדת שאנחנו בדרך הנכונה. לעצם העניין, אין לי שום בעיה לשבת בכל רגע עם ראשי ההתאחדות ואיגוד השופטים על מנת למצוא פיתרון ולהתקדם לקראת הסכם. מעולם לא ביקשתי ייצוג בוועדות המקצויות של איגוד השופטים ומי שטוען זאת אינו דובר אמת. אנחנו חייבים להיות מאוגדים כארגון יציג על מנת שנוכל לחתום על הסכם קיבוצי ולכן איני מבין מה הבעיה של ההתאחדות".

לשאלה האם הוא מצפה משופטי ליגת העל להצטרך אליהם, אמר גוזלן: "פונים אליי מאות שופטים וקוונים צעירים ואומרים לי ששופטי ליגת העל בגדו בנו ברגע שהם לא מצטרפים אלינו. אני לא אכנה אותם בשמות האלו אבל אני כן מצפה כיו"ר ארגון העובדים שכולל גם אותם שהם יעלו מחר למשחקים בליגת העל עם חולצות של הזדהות עם המאבק שלנו. שהם לא ישכחו שבעבר גם הם היו שופטי נוער וילדים".

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully