וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יאני אינפנטינו אישר: השופטים במונדיאל 2018 ייעזרו במצלמות

מהפכה בכדורגל העולמי: אחרי ניסוי הכלים שנערך במשחק הידידות בין צרפת לספרד, נשיא פיפ"א החדש אישר שלראשונה בהיסטוריה ייעשה שימוש בטכנולוגיה גם במונדיאל: "קיבלנו רק פידבקים חיוביים"

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. AP
ההיסטוריה תהיה רשומה על שמו. אינפנטינו/AP

האם אנחנו בדרך למהפכת שיפוט בכדורגל העולמי? ג'יאני אינפנטינו נשיאה החדש של פיפ"א אישר היום (רביעי) כי החל מהמונדיאל הקרוב ב-2018 ברוסיה ייעשה לראשונה שמוש בשופט נוסף שישתמש בעזרי וידאו כדי להכריע בהחלטות שנויות במחלוקת. כזכור, במרץ האחרון נעשה שימוש במצלמות באופן ניסיוני במשחק הידידות בין צרפת לספרד, שבו שער של גריזמן נפסל בגלל נבדל לאחר צפייה חוזרת בעזרי הווידאו, בעוד ששער של דאולופאו אושר באותה צורה.

הקריאות לשימוש בעזרים טכנולוגיים התגברו אחרי כמה וכמה משחקים שבהם היו טעויות שיפוט, כאשר האחרון שבהם היה רבע גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן, משחק שבו כבשו הבלאנקוס שני שערים שבדיעבר התברר שנבעו מעמדת נבדל. זו תהיה כמובן הפעם הראשונה בהיסטוריה ששופטים במונדיאל ישתמשו בעזרי וידאו חיצוניים, מה שיחייב לא מעט הפסקות במהלך המשחקים כדי להכריע במחלוקות שיפוט.

השופט שייעזר בטכנולוגיה יוכל לעבור שוב על החלטת שופט רק במקרים של שערים, כרטיסים אדומים וטעויות בזיהוי פנדלים. "אנחנו נעשה שימוש בשופטי וידאו משום שאין לנו אלא רק פידבקים חיוביים עד כה", אמר אינפנטינו. המערכת החדשה עברה מספר טסטים, כאשר הליגה האוסטרלית הפכה להיות הראשונה שמשתמשת בעזרים אלו. גם ליגות נוספות ובכירות יותר שוקלות לעבור לעזרים טכנולוגיים, כולל הפרמיירליג האנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully