וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "אם קינן והשחקנים לא היו מדברים, האימון היה מבוטל"

23.4.2017 / 7:08

בחיפה מכתירים את הבלם כמנהיג ומסבירים איך האסיפה באימון המסכם גרמה ללוזון לתהות לגבי שאר השחקנים שאמורים להוביל. שחר ובן דב מקדמים את נושא המנהל הספורטיבי. לויטה סיכם לשנתיים וממתין לאישור

מאמן מכבי חיפה, גיא לוזון. יוסי ציפקיס
עדיין כועס. לוזון/יוסי ציפקיס

1. לוזון מזהה: היעדר מנהיגות מהשחקנים המובילים

גיא לוזון כעס מאוד על הדברים שהודלפו מהאסיפה ביום שישי. אחת הבעיות, סיפרו במועדון, הייתה הציטוט לפיו הוא אמר לשחקנים "לא מגיע לכם לקבל שכר החודש". במועדון טוענים כי לוזון אמר "לא מגיע לכם ולי לקבל שכר החודש", וטענו כי גם המאמן לוקח אחריות בעקבות המצב הקיים. אבל העניין הוא בכלל לא השכר. לוזון, שקרא את הציטוטים מחדר ההלבשה מיד לאחר האימון, כעס בגלל משהו אחר. "הוא כעס משום שטען כי הוא לא זעם על השחקנים", סיפרו בחיפה. את התחושות הפנימיות של לוזון קשה לנבא, אבל אחד השחקנים ששותף לניצחון אתמול הסביר: "גיא אמר בפירוש שהאימון מבוטל. נראה לך שמאמן מאיים לבטל אימון ולא כועס על השחקנים שלו? הוא היה נשמע מאוד רציני, רוב השחקנים שהיו בחדר חשבו שהאימון בוטל, שזה סופי".

אל תתנו לדברים האלה להטעות אתכם. לוזון, למרות שתי האסיפות האחרונות, נחשב למאמן שרוב השחקנים בקבוצה אוהבים. חדר ההלבשה עדיין לא חווה טראומה ועדיין לא נרשמה תקרית משמעותית עם שחקן בכיר, שהפרה את האיזון בתוכו. יחד עם זאת, גם אם לא יודה בכך, אחת הבעיות שלוזון מזהה בקבוצה וכבר דיווח עליה לאנשי המועדון היא היעדר מנהיגות של השחקנים המובילים. הוא מצפה ליותר מורמוט. מדמארי. מעטר. מקהת. מצפה שמישהו ייקח את הקבוצה על הכתפיים שלו. ובינתיים זה לא ממש קורה.

עוד בנושא:

דקל קינן כבש, מכבי חיפה ניצחה 0:1 בחוץ את מכבי פתח תקוה
גיא לוזון נגד ההדלפה מהאסיפה: "שפוט של אחד העיתונאים"
בשישי: לוזון איים לבטל את האימון וחזר בו לאחר התערבות של קינן

שחקן מכבי חיפה, דקל קינן. יוסי ציפקיס
המנהיג השקט. קינן/יוסי ציפקיס

2. "אם דקל לא היה מתערב, לא היה אימון"

עדיין ביום שישי. לדקל קינן, שלישי ברשימת הכובשים של מכבי חיפה, הגיע להבקיע אתמול. אולי הוא כבר לא בשיא הקריירה, אולי מכבי חיפה רחוקה מהשנים הגדולות, אבל אם לוזון ציפה לקבל מנהיג בחדר ההלבשה שלו, לקבל איזו תובנה לגבי ההיררכיה בחדר ההלבשה שלו, הוא קיבל באסיפה ההיא. לאחר שאיים לבטל את האימון, סיפרו שחקנים, לקח אותם מנהל הקבוצה רפי אוסמו לשיחה, שמאוחר יותר החליטו השחקנים להגיב עליה ומשם יצאו לאימון.

"אוסמו פנה לגילי, דקל, אלירן, עומר וקהת", סיפרו השחקנים. הוא אמר להם: "כל אחד מכם יכול להיות מנהיג. ממי אנחנו פחות טובים בליגה? מאילו שחקנים יש לכם פחות ניסיון? תביאו את המנהיגות שלכם למקום חיובי. בואו נראה לגיא שאפשר אחרת. אם כל אחד מכם ירים את החבר שלו, זה יקרה". כמו במקרה שרנה מולנסטיין תפס את השחקנים שלו פעורי פה ב"בוחן הפתע" שערך להם, בו קינן וגליינור פלט הצילו את השחקנים, הפעם הקפטן שוב גילה דומיננטיות וגרם למאמן שלו להודיע להם לעלות על הדשא. "עזבו אתכם מאירופה, בואו נציל את הכבוד שלנו. הנקודות, זה מה שחשוב עכשיו", פתח קינן, בטון כמעט מתחנן. בדברים שאמר אחר כך אין צורך לעסוק. מה שכן חשוב הוא שמיד אחריו הצטרפו עטר, קהת, ורמוט ודמארי לשיחה וחזרו על אותם דברים. "גיא רצה לראות אם יהיה שינוי אחרי שזעזע את השחקנים. אני אומר לך בוודאות, אם דקל ושאר השחקנים לא היו מדברים, לא היה אימון. הוא היה מפוצץ הכל", הסבירו אתמול במועדון.

קינן ייפגש בקרוב מאוד עם הנהלת מכבי חיפה. הם רוצים להעניק לו חוזה לעונה נוספת, שבסיומה ייתכן מאוד שיפרוש. לוזון אולי לא בונה עליו כבלם המוביל שלו לעונה הבאה, אבל במועדון מספרים שקינן יוכל לרוות מעט נחת גם כבלם מחליף אם הקבוצה תצליח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. יוסי ציפקיס
דרוש מנהל ספורטיבי. שחר/יוסי ציפקיס

3. האופק של מכבי חיפה: קליין ובוזגלו

יש גם נקודת אור למה שאירע בשבועיים האחרונים במכבי חיפה – הקבוצה שוב קרובה למפעלים האירופאים (שלוש מבית"ר, ארבע מהלוזונים), שחר ובן דב החלו לשוחח עם מספר מועמדים לתפקיד המנהל הספורטיבי (מקורבים לעסקת מריו ברנקו, אותו רצה אודי שוכטוביץ' במועדון, מספרים שכרגע הוא מעדיף לא להגיע לישראל), ויש גם התקדמות עם מספר שחקנים זרים (דוס סנטוס, קליין, מספר מועמדים זרים לתפקיד הקשר האחורי). מכבי חיפה אולי איבדה את העונה הזאת, אבל יש לה אופק ותקווה לקראת העונה הבאה. מאור בוזגלו רוצה מאוד להגיע ולוזון מניח להנהלה כדי שתגיע איתו לסיכום. יעקב בוזגלו יוזמן בימים הקרובים לשיחה, בניסיון לפתור את הסאגה הארוכה ואת הפערים שהתגלעו כבר בשיחה הראשונה. בצוות המקצועי סבורים שזאת אחת מנקודות המפתח בהרכבת הסגל בעונה הבאה. "בניגוד לאלטמן, בוזגלו יגיע לכאן כשחקן שלא צריך להוכיח את עצמו. אלטמן יכול להוסיף מאוד לאיכות של הסגל, אבל מבוזגלו אתה יודע בדיוק מה תקבל".

הזר היחיד שלוזון בטוח לגביו הוא עדיין גארי קגלמאכר. לא הרבה יודעים, אבל מגן מכבי חיפה היה קרוב להפועל באר שבע לפני שהגיע לישראל. אולי זו הסיבה שבגללה הוא הזר היחיד שמצליח להרשים את המאמן?

עומרי גלזר שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
יקבל את המפתחות. גלזר/ברני ארדוב

4. גם בנושא השוערים כבר התקבלה החלטה

בניגוד לעונות האחרונות, מכבי חיפה קרובה לסגור כבר עכשיו את סגל השוערים שלה לעונה הבאה. עומרי גלזר יקבל את המפתחות משום שבמועדון מאמינים שהוא יוכל להפוך לשוער הראשון של הנבחרת בעוד שנתיים או שלוש, ומי שצפוי להישאר לצדו הוא אוהד לויטה. בימים האחרונים הושג סיכום בין השוער להנהלת הקבוצה, לפיו הוא יישאר במכבי חיפה בשנתיים הקרובות. הסיכום הזה ממתין לאישור סופי של גיא לוזון, שבוודאי יקבל המלצות ממאמן השוערים גיורא אנטמן, שסבר בתחילת העונה שלויטה יכול לשמש כשוער ראשון. בניגוד לשחקנים אחרים, התנהלותו של לויטה ראויה להערכה. "הוא מעולם לא נכנס לשיחת הבהרה אצל לוזון, מעולם לא בא בטענות לאיש במועדון. אלה דברים שאנחנו לוקחים בחשבון לקראת העונה הבאה", אישרו במועדון.

ההחלטה לסגור את נושא השוערים בשלב כזה אינה מובנית מאליה. מכבי חיפה מחפשת מדי עונה שוער שתוכל לסמוך עליו. בתקופת שראנוב, היום שוער שלישי שראה מהיציע אליפות באזרבייג'אן, היא הרוויחה המון אחד על אחד, אבל הפסידה עוד יותר מטעויות שעלו לה ביוקר. את תקופת סטויקוביץ', שוערה הראשון של נוטינגהאם פורסט, אף אחד לא ישכח – בזכות הדיווחים התכופים על מעבר אפשרי לליגה אחרת, הדומיננטיות וההשפעה על השחקנים והחוזה החדש שקיבל ממש לפני שעזב את מכבי חיפה. בשורה התחתונה, אחרי מספר שנים, לחיפה יהיה מעט שקט בגזרה הזאת הקיץ.

שחקן עירוני קרית שמונה שובל גוזלן. לירון מולדובן
אולי הוא צדק? גוזלן/לירון מולדובן

5. 10 שערים לגוזלן, הלקח מסטטיסטיקת המושאלים

שובל גוזלן סיפר בראיון בוואלה! ספורט שרנה מולנסטיין לא נתן לו הזדמנות הוגנת. לא בטוח שמכבי חיפה תחזיר אותו בעונה הבאה, אבל גוזלן מוכיח שלפחות חלק מהטענות היו מוצדקות: לגוזלן יש כבר עשרה שערים בכל המסגרות, יותר מכל שחקן אחר במכבי חיפה. בשבועות האחרונים החלו במועדון לעבוד על העונה הבאה, ומעקב מתנהל אחרי המושאלים. למרות מאזן השערים של גוזלן, חיפה לוטשת עיניים דווקא לעבר אלון תורג'מן (תשעה שערים בכל המסגרות העונה) ורז מאיר מאשקלון, שעשוי לקבל זימון לתחילת האימונים. לא ברור מי מהם, אם בכלל, יישאר בסופו של דבר בסגל, אבל העניין הזה מחדד עובדה קיימת שלוזון בהחלט לוקח בחשבון: לא כל מה שמתאים לליגה, מתאים למכבי חיפה.

ואף מילה על אבוחצירה ושכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully